F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Jozef

Het is juist Renault dat de MGU-K van vorig jaar terug heeft gehaald (voor alle Renault-teams dus). RBR heeft nog geholpen met het maken van onderdelen om de MGU-K van 2016 te laten passen op de 2017-motor.

Red Bull heeft nooit zelf een ERS ontworpen. Die hele deal met Renault en TAG is pas na afloop van het seizoen 2015 beklonken, denk je echt dat Red Bull zelf even een halve power unit heeft ontworpen in 1 winter, waar anderen vele jaren over hebben gedaan? En hoe zou dat dan gewerkt moeten hebben met de tokens die toen nog van kracht waren?

(ik zie overigens ook niet in waar ik niet vriendelijk ben geweest ???)

gloudiesaurus

Red Bull neemt het hele pakket af van Renault, verbrandingsmotor + ERS.
Enige wat Red Bull heeft gedaan eind 2015 was Mario Ilien erbij halen omdat ze ontevreden waren met de motor. Die samenwerking is onlangs weer stop gezet en Ilien zou nu bij Honda betrokken zijn.

Het MGU-K onderdeel is bij de tests niet betrouwbaar gebleken en daarom rijden alle Renault teams nu met 2016-onderdeel. Omdat je niet zomaar van motor mag wisselen is het wachten tot de Spaanse GP. Dan kan dat nieuwe onderdeel erop wat een paar kilogram lichter is. Het zou 0,2 seconde per ronde schelen. In Canada komt dan een echte update.

In principe is het ook zo dat de motorafdeling van Renault gescheiden is van de rest van het F1-team. Frankrijk vs. Engeland. Dus ik denk dat beide plants op volle kracht werken om zo competitief mogelijk te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Renault, de motorleverancier van onder meer Red Bull Racing, heeft aangegeven waarschijnlijk al voor de Grand Prix van Rusland, eind deze maand, met een motorupdate te komen.

http://www.telegraaf.nl/telesport/27945373/__Meevaller_voor_Max_Verstappen__.html

Mooi.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 april 2017 - 22:59:27
Renault, de motorleverancier van onder meer Red Bull Racing, heeft aangegeven waarschijnlijk al voor de Grand Prix van Rusland, eind deze maand, met een motorupdate te komen.

http://www.telegraaf.nl/telesport/27945373/__Meevaller_voor_Max_Verstappen__.html

Mooi.

Groet,

C.G. de Beaufort
nou, de Telegraaf weet het verhaal mooi te brengen, maar het gaat alleen om het inzetten van de 2017 versie van de MGU-K. Vermogen zal dus niet veranderen, alleen een paar kilo lichter.
https://www.motorsport.com/f1/news/renault-aims-to-use-2017-mgu-k-from-russian-gp-889203/?s=1

Matthijs

In totaal zes kilo, wat een winst van 0,2 seconden per ronde zou betekenen. Mooie winst als je circa 0,6 seconde per ronde moet pakken op dit moment (race, niet qualy).

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 06 april 2017 - 09:05:29
In totaal zes kilo, wat een winst van 0,2 seconden per ronde zou betekenen. Mooie winst als je circa 0,6 seconde per ronde moet pakken op dit moment (race, niet qualy).
maar t is de vraag of ze ook daadwerkelijk 5 of 6 kilo boven het minimumgewicht zitten. Een lichtere MGU-K veranderd het vastgelegde minimum gewicht voor de auto niet.

Matthijs

Nadat ik het typte bedacht ik me dat ook. Nouja, het zal allicht een verbetering zijn maar zeker niet genoeg.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 06 april 2017 - 15:46:11
Citaat van: Matthijs op 06 april 2017 - 09:05:29
In totaal zes kilo, wat een winst van 0,2 seconden per ronde zou betekenen. Mooie winst als je circa 0,6 seconde per ronde moet pakken op dit moment (race, niet qualy).
maar t is de vraag of ze ook daadwerkelijk 5 of 6 kilo boven het minimumgewicht zitten. Een lichtere MGU-K veranderd het vastgelegde minimum gewicht voor de auto niet.

Red Bull heeft zelf aangegeven dat het 0,2 seconde scheelt. Het zal allicht helpen. Overigens is dit wel de update waar Marko op doelt die voor Barcelona zou komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

http://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/5672/wolff-iedereen-draait-zo-nu-en-dan-een-raar-programma


Een interessante zin in dit interview over de olie die Mercedes gebruikt in de verbrandingskamer. Als dit waar is dan is dat toch niet toegestaan lijkt mij en hebben ze de afgelopen 3 jaar vals gespeeld.

Jehoentelaar

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er nu geen duidelijke regelgeving over is en dat het voor 2018 helder geregeld is, maar ik kan dat niet meer ergens terugvinden.

Sabai

Wel super slim gevonden van hun dan. Is toch een soort van extra brandstof

Sabai

Ik vraag me ook af of Ferrari een probleem heeft met hun turbo of dat het strategische wissels zijn. Ze hebben wel echt een forse stap gemaakt met hun motor dit jaar.

max1102

Citaat van: Sabai op 28 april 2017 - 18:54:10
Ik vraag me ook af of Ferrari een probleem heeft met hun turbo of dat het strategische wissels zijn. Ze hebben wel echt een forse stap gemaakt met hun motor dit jaar.
Volgens hun motorenbaas is het strategisch, maarja of dat waar is of dat het politiek correct is weet ik niet :P

Van Wijk

Zou de olie  als  brandstof gebruiken de blauwe rook bij de start ( mercedes ) kunnen verklaren ?

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 29 april 2017 - 12:47:19
Zou de olie  als  brandstof gebruiken de blauwe rook bij de start ( mercedes ) kunnen verklaren ?

Blauw = olie.
Zou er misschien wel eens mee te maken hebben...
Moeilijk voor de FIA om ook te controleren denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is