Verstappen in 2017

Gestart door gloudiesaurus, 28 maart 2016 - 21:09:32

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik vind het allemaal nogal gedoe. Er komen sinds een week of zes ongeveer eens per week degelijke indicaties los. Daarbij wordt er vooral tussen de regels doorgelezen als Marko of Tost worden geïnterviewd. Je moet het als nieuwsjager natuurlijk melden, doe ik zelf ook, maar echt nieuws is een schriftelijke overeenkomst met een handtekening.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 29 april 2016 - 16:27:58
Als Kvyat weg moet hoop ik voor hem dat een ander team hem wel wil inlijven. Maar het is nog een lange weg voor het zo ver is.

True, volgens de Telegraaf zou Toro Rosso dan een optie zijn. Wel een vreemde move, van Red Bull terug naar het opleidingsteam Toro Rosso.

http://www.gppits.net/nieuws/helmut_marko_in_spa_vertel_ik_alles/
Marko zegt in Spa met duidelijkheid te komen. Tot die tijd moet Verstappen gewoon presteren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Robbert65 op 29 april 2016 - 17:02:04
Ik vind het allemaal nogal gedoe. Er komen sinds een week of zes ongeveer eens per week degelijke indicaties los. Daarbij wordt er vooral tussen de regels doorgelezen als Marko of Tost worden geïnterviewd. Je moet het als nieuwsjager natuurlijk melden, doe ik zelf ook, maar echt nieuws is een schriftelijke overeenkomst met een handtekening.

De kunst van nieuwssites is juist om tussen de regels doorlezen en de speculatie-molen op gang helpen. Dat genereert gespreksstof en dat is wat je wil. Die schriftelijke overeenkomst lees ik wel op de teamsite zelf waarna nieuwssites het pragmatisch overnemen. Daar zit niet de journalistieke-kunst.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 30 april 2016 - 10:42:47
Citaat van: Robbert65 op 29 april 2016 - 17:02:04

De kunst van nieuwssites is juist om tussen de regels doorlezen en de speculatie-molen op gang helpen. Dat genereert gespreksstof en dat is wat je wil. Die schriftelijke overeenkomst lees ik wel op de teamsite zelf waarna nieuwssites het pragmatisch overnemen. Daar zit niet de journalistieke-kunst.

Klopt. Maar de Telegraaf had wel de primeur toen Verstappen bij Toro Rosso tekende  ;) Dat is dezelfde journalist die nu het artikel over Verstappen en Red Bull schreef.

Wings

Ik geloof je maar dat was niet mijn punt.

C.G. de Beaufort

We mentioned Verstappen earlier. Were you always as convinced as Dr. Helmut Marko?

I think it was obvious that he was a talent, a very clear talent. I remember we sat down and spoke about him in 2014 at the German Grand Prix over dinner, about plans to get him into the Toro Rosso and so on. He was only 16 at that point. I think he's met and exceeded all our expectations. He's a very talented young man. He needs to keep his feet on the ground, which he's doing a good job of. You can see that the potential is huge.

But there must have been some doubts about him at the same time...

I think after watching him closely last year at Toro Rosso, for me he was one of the most exciting things about the 2015 season. It became obvious that it was the right thing to shuffle the drivers. Helmut rang me with a suggestion and after five minutes of thinking about it, it made perfect sense.

How difficult is it to manage expectations surrounding him?

It's an important part of his development. He's still inexperienced, still young and still learning. He has hit feet on the ground. His family have done a good job of keeping him level-headed. But of course he's a Grand Prix winner, living in Monaco, driving an Aston Martin, wearing a nice watch... It's an awful lot of success very young. But I think with the benefit that his father his, he understands this world quite well, his mother as well, and I think they've done a good job of keeping a balance around him.

Was it difficult to make the choice between him and Sainz Jr. – also for 2017?

It's a luxury problem. We had an awful lot of information, we have a lot of data from these guys from when they're juniors, how they come through. For us, it was reasonably straightforward.

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/340081/

Een interview met Horner. Sainz moet nog even wachten...

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Ik schreef in een ander topic: Red Bull gaat door met Ricciardo en Verstappen. Tenzij er 1 zelf weggaat, blijven ze ook in 2017 samen. Nu wordt er net gedaan alsof Kvyat weg moest omdat hij crashte, maar hij zou altijd al vervangen worden door Verstappen. Nu heeft Red Bull de twee favoriete rijders in het team dus die laten ze echt niet zomaar gaan.

Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 02 juni 2016 - 10:47:36
We mentioned Verstappen earlier. Were you always as convinced as Dr. Helmut Marko?

I think it was obvious that he was a talent, a very clear talent. I remember we sat down and spoke about him in 2014 at the German Grand Prix over dinner, about plans to get him into the Toro Rosso and so on. He was only 16 at that point. I think he's met and exceeded all our expectations. He's a very talented young man. He needs to keep his feet on the ground, which he's doing a good job of. You can see that the potential is huge.

But there must have been some doubts about him at the same time...

I think after watching him closely last year at Toro Rosso, for me he was one of the most exciting things about the 2015 season. It became obvious that it was the right thing to shuffle the drivers. Helmut rang me with a suggestion and after five minutes of thinking about it, it made perfect sense.

How difficult is it to manage expectations surrounding him?

It's an important part of his development. He's still inexperienced, still young and still learning. He has hit feet on the ground. His family have done a good job of keeping him level-headed. But of course he's a Grand Prix winner, living in Monaco, driving an Aston Martin, wearing a nice watch... It's an awful lot of success very young. But I think with the benefit that his father his, he understands this world quite well, his mother as well, and I think they've done a good job of keeping a balance around him.

Was it difficult to make the choice between him and Sainz Jr. – also for 2017?

It's a luxury problem. We had an awful lot of information, we have a lot of data from these guys from when they're juniors, how they come through. For us, it was reasonably straightforward.

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/340081/

Een interview met Horner. Sainz moet nog even wachten...

Groet,

C.G. de Beaufort

dank voor de Tip Carel:
http://www.gppits.net/nieuws/onthuld_max_verstappen_rijdt_een_aston_martin
;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Gaan we straks ook nog onthullen welke ontbijtgranen Max eet en welk merk WC-papier hij gebruikt?

Leuk weetje hoor, maar om er nu een nieuwsbericht van te maken...

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 juni 2016 - 12:06:56
Gaan we straks ook nog onthullen welke ontbijtgranen Max eet en welk merk WC-papier hij gebruikt?

Leuk weetje hoor, maar om er nu een nieuwsbericht van te maken...

Tsja. feit is wel, dat er momenteel ruim vier keer meer lezers aanwezig zijn dan normaal op dit tijdstip. Iedere dag iets nieuws brengt nou eenmaal beweging Jozef, dat is belangrijk voor een nieuwssite.

Robbert65

Inmiddels weten we, dat Max Verstappen een AMG C63 van Mercedes Nederland gebruiken mag of mocht, de Aston Martin in de garage heeft als sponsoring, een Clio RS Sport van Renault heeft of had en een Porsche GT3 heeft aangeschaft.

Aardige garage voor een achttienjarige :)

Mickey

Living the life. Geweldig toch.

gloudiesaurus

Ja als je het geld hebt, waarom niet  ;)
Maar hij leeft wel zijn droom zo...

Robbert65

kleine beloninkjes voor 14 jaar hard werken met zijn papa...

Enzo

Toch hoop ik dat dit alles niet naar zijn bol gaat stijgen....
Hij zal niet de eerste jongeling zijn die opgeslokt word door de bijkomstigheden van succes a.k.a. Bieber-syndroom.