Random F1 Quiz

Gestart door Blanchimont, 24 februari 2016 - 13:03:29

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 25 februari 2016 - 17:14:07


6. Stefan Johansson denk ik (Robbert, foei. Magnussen is een Deen ;D)



Knap als je dat allemaal uit je hoofd doet Jozef ;-) En natuurlijk heb je gelijk en had ik dat moeten weten. Ach, een mens doet zijn best, vooral Blanchimont, die hier komt met een kwisje in zijn derde post geloof ik, dat moet gewaardeerd en beloond worden met antwoorden ;-) Maar ik had wat beter mijn best kunnen doen, true...
[/quote]

"Allemaal"... ik had alleen vragen 4, 5 en 6 goed en dan had ik die over Verstappen ook nog van jou gejat. :P

Die details over de GP van Brazilië in 2003 herinner ik me wel nog echt goed, want dat was wel echt een legendarische race. Gietende regen, Fisichella die met z'n Jordan een dijk van een race rijdt, heel veel andere coureurs die spinnen. Op een gegeven moment crasht Mark Webber met zijn Jaguar op het rechte stuk in de buurt van de pit entry. De ravage is groot, er ligt ook ergens een wiel op de baan waar Alonso met z'n Minardi vol op knalde ondanks dat er vlaggen gezwaaid werden en zo. Alonso reed zichzelf het ziekenhuis in en met twee zwaar gecrashte wagens op het rechte stuk werd er maar gelijk de rode vlag gegeven.

Räikkönen reed op het moment van de rode vlag aan de leiding maar hij had die plek maar net teruggepakt van Fisichella. Niemand wist eigenlijk goed wie er had gewonnen maar op een gegeven moment werd Kimi tot winnaar uitgeroepen en hij kreeg de trofee. Een of twee dagen later wist Jordan echter met beeldmateriaal te bewijzen dat Fisichella de rechtmatige winnaar was, want bij een rode vlag werd er gekeken naar de rangorde 2 rondes voordat het rood gegeven wordt. De rode vlag bleek al een paar seconden eerder uit te hangen dan aanvankelijk gedacht, en die paar seconden maakten nou net dat er nog een ronde verder teruggedraaid moest worden. De ronde waarin Kimi Fisichella had ingehaald, telde dus niet meer mee en de Italiaan werd tot winnaar uitgeroepen. Bij de volgende GP, in Imola, werd een kleine ceremonie georganiseerd waarbij Kimi zijn trofee aan Fisichella overhandigde, en Ron Dennis de zijne aan Eddie Jordan.

Wat een tijden. :)

Robbert65

mja, lijkt wel gisteren, maar het is 13 jaar terug...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

SDG

Even gedaan zonder te spieken. 10/10.  ;)

Zijn er hier trouwens mensen die F1Racing lezen? Daar staat ook iedere maand een kwisje in. Af en toe niet zo makkelijk, moet ik zelfs toegeven. In de editie van deze maand haalde ik 12/15. Eerste 12 vragen allemaal goed, maar de laatste 3 had ik allemaal mis.  :P

SDG

Quiz F1Racing Magazine maart 2016:

1. Hoeveel cylinders had de BMW-motor in de Brabham BT52 waarmee Nelson Piquet in 1983 wereldkampioen werd?
2. Wie was de laatste coureur die wereldkampioen werd met een motor met een 'vlakke' cylinder-layout?
3. Met welk team maakte Honda in 1983 zijn terugkeer in de Formule 1 met een turbomotor?
4. Welk F1-team reed in 1990 met een 3,5 liter W12-motor?
5. Welke autoconstructeur was eveneens in 1990 actief in de F1 met een vlakke 12-cylindermotor, ontworpen en gebouwd door Motori Moderni?
6. Yamaha had in de jaren '90 voor zijn F1-activiteiten zijn uitvalsbasis in een site in het Britse Chessington. Welk F1-team was de vorige eigenaar van deze site?
7. Welke constructeur won slechts één grote prijs onder zijn eigen naam, maar bouwde in opdracht motoren die in de jaren tachtig drie rijderstitels opleverden?
8. Wie won in Dijon in 1979 voor het eerst een race met een turbowagen?
9. Welke constructeur zette in 1957 kortstondig een V12 in en keerde hiermee terug in de F1 in 1966, bij de start van de drieliterformule?
10. Jim Clark won in 1966 de Amerikaanse GP met een BRM H16-motor. Hoeveel nokkenassen had deze motor?
11. Weke constructeur maakte in 1964 zijn F1-debuut met een wagen bestuurd door Ronnie Bucknum?
12. In welk jaar werd de Jim Clark Cup, een nevenklassement voor rijders in een atmosferische wagen, ingevoerd?
13. McLaren's eerste F1 wagen gebruikte een gedowntunede Indy-motor van een andere constructeur. Welke?
14. In welk jaar werd de ontwikkeling van de 2,4-liter V8-motoren door de FIA 'bevroren'?
15. Welke motorenbouwer beweerde in 2006 een motor te hebben die 20.000 toeren haalde?

Jozef

7. Cosworth
8. Shit, die race is bekend om het duel Villeneuve-Arnoux maar dat ging om plek twee. Wie reed er ook weer voor? Het was een Renault, de teamgenoot van Arnoux. Ik ga er vannacht in mijn slaap op komen denk ik. :P

14. aan het einde van 2006
15. BMW

Deze antwoorden zijn allemaal onzeker en voor al de rest heb ik al helemaal geen idee, het meeste gaat te ver terug in de tijd.

SDG

Nummer 14 is goed. Vooruit, je hebt in ieder geval al een vraag goed die ikzelf verkeerd had.  ;)

Matthijs

1: vier (want turbo)
2: geen idee
3: Spirit? Kan niet op de naam komen
4:
5: Andrea Moda?
6:
7: BMW!
8: Jabouille
9: Honda
10: wat is een nokkenas?  :-[ Gokje: 8?
11: Williams?
12: 1968
13:
14: 2006
15: Mercedes

Pfoei... Sommige durf ik bijna niet in te vullen om niet dom over te komen, maar wie niet waagt...

Jozef

Ik weet niet hoe een H16-motor eruitziet maar ik vermoed dat het 4 rijen van 4 cilinders zijn en daarom ook 4 nokkenassen (vraag 10).

Een nokkenas zorgt ervoor dat de in- en uitlaatkleppen open en dicht gaan.

Matthijs

En wat zijn de correcte antwoorden SDG?

Frank F1

1. Welke twee teams probeerden in 2010 tevergeefs op de F1-grid te komen? stefangp en haas
2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race? roland ratzenberger
3. In welke Grand Prix verbrak Michael Schumacher het record van Alain Prost van 51 overwinningen? china
4. Wat is de laatste Grand Prix die werd afgelast? nurburgring
5. Wat was de laatste Grand Prix van Jos Verstappen? brazilie
6. Wie was, voor Marcus Ericsson, de laatste Zweedse F1-coureur?stefansson
7. Noem de eerste GP2-kampioen die daarna geen zitje in de F1 vond. bourdais
8. Wie is, na Max Verstappen en Jaime Alguersuari, de jongste F1-coureur ooit? herandez
9. Hoe oud was Nico Rosberg toen hij voor de eerste keer een F1 auto testte? nu 31 2005 9 jaar geleden dus 22?
10. En voor welk team was dat dan? williams?

Mickey

Citaat2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race? roland ratzenberger

Dat was toch op zaterdag?

BMW.WilliamsF1


Jozef

Ja jongens, lees de eerste pagina nog eens he. :P

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 16 december 2016 - 14:01:04
Vrijdag zelfs

Hoe kom je daarbij? Vrijdags was het incident met Barrichello, zaterdag Ratzenberger (30 april) en een dag later Senna (na de startcrash).

Wings

Citaat van: Frank F1 op 16 december 2016 - 11:10:05
2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race? roland ratzenberger

Ratzenberger kwam om tijdens de kwalificatie. Ik denk dat Riccardo Paletti het juiste antwoord is. Nota bene in zijn debuutrace en bij de start. Paletti reed achterop de Ferrari van Pironi wiens motor was afgeslagen.