F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Sabai

Ik denk dat hij zonder halo er helemaal niet meer was uitgekomen. Dus de belemmering die eventueel geeft is dan maar zo lijkt mij.

Breaktest

Grosjean was ook duidelijk gedesoriënteerd; hij draait zich in de cockpit om voor ie uitstapt.
Als je de verschillende beelden combineert zie je dat ie al met al minsten 20 seconden in de vlammenzee heeft gezeten. Dat lijkt me rijkelijk veel om daar ongeschonden vanaf te komen, vooral ten aanzien van hete gassen.  Misschien dat het gebrek aan roetwolken een bijkomend gelukje is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik vind het een wonder dat alleen zijn handen verbrand zijn. Gisteren was echt een dag dat alle veiligheidsmaatregelen bijdroegen tot een gelukkig eind. Ook de marshalls en de medicalcar waren er gelijk bij en zaten niet te klungelen.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 30 november 2020 - 17:46:35
Ik vind het een wonder dat alleen zijn handen verbrand zijn. Gisteren was echt een dag dat alle veiligheidsmaatregelen bijdroegen tot een gelukkig eind. Ook de marshalls en de medicalcar waren er gelijk bij en zaten niet te klungelen.
Nou daar is wel wat op af te dingen. Er was een gast (met gele helm) die zijn blusser al half leeg spoot voor ie het vuur had bereikt. Een ander moest zijn blusser eerst zoeken in de kofferbak en kwam daarna aangewandeld, en niemand zijn blusser standaard ontgrendeld; ook daar had men weer enkele seconden voor nodig op e nmoment dat elke seconde telt. Grosjean heeft echt zichzelf gered, de rest deed goed mee.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Je mag een blusser ook niet standaard ontgrendelen.

Wings

Citaat van: Jozef op 29 november 2020 - 22:07:56
Toch blijft ook de zorg overeind dat de halo een barrière kan vormen voor een coureur die snel uit de auto moet ontsnappen. Dat lijkt hier ei zo na het geval. Al werd Grosjean misschien wel meer belemmerd door de vangrail dan door de halo, en was het zonder halo net nog moeilijker geweest om eruit te komen, ik weet het niet. Het lijkt erop dat hij zijn hoofdsteun (cockpitrand) nog heeft losgemaakt al kan die ook los geschoten zijn door de crash; ik meen dat we dat in het verleden nog gezien hebben. In elk geval vond ik niet dat hij er erg snel uit was. Misschien was hij ook eerst een paar seconden groggy, dat zou ook maar normaal zijn.

Ik hoop dat de FIA aan het eind van de rit volledige openbaarheid biedt in het uitgebreide onderzoek dat de komende maanden zal lopen. Wordt erg interessant om te zien wat ze hieruit leren. De rol van de vangrails komt wellicht ook onder de loep te liggen.

Los van het esthetische is dat mijn grootste zorg. Romain heeft deze zorg bevestigd in zijn interview my Sky-Sport. Het uit de auto stappen was de grootste uitdaging.