F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

FolkertE

Het is wel zijn eigen leven die hij in de waagschaal legt, hij is niet tegen de evolutie en zoektocht naar veiligheid, maar hij vind dit gewoon vreselijk er uit zien. Niks mis of onvolwassen of kinderachtig aan zijn uitspraak, gewoon zijn mening. Of je het er mee eens bent is een 2de.

Jozef

Het is gewoon idioot. Henry Surtees en Justin Wilson waren vandaag nog in leven geweest als ze met zo'n ding hadden gereden. Hiertegen protesteren omdat het er niet mooi genoeg uit ziet is een slag in het gezicht van hun nabestaanden. Ik kan er geen begrip voor opbrengen.

Tuesday

er is nu ook geen weg meer terug. Coureurs of teams zelf de keuze geven gaat niet werken. Ik denk dat de huidige coureurs er wat betreft hun eigen veiligheid niet echt om zitten te springen, maar voor de veiligheid van de sport in zn geheel is het een onontkoombare stap. Dat moet een Hamilton of Hulkenberg zich ook maar realiseren.

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 05 maart 2016 - 15:55:21
Het is wel zijn eigen leven die hij in de waagschaal legt, hij is niet tegen de evolutie en zoektocht naar veiligheid, maar hij vind dit gewoon vreselijk er uit zien. Niks mis of onvolwassen of kinderachtig aan zijn uitspraak, gewoon zijn mening. Of je het er mee eens bent is een 2de.

Ik vind het er ook niet mooi uitzien...
Zijn er geen andere oplossingen?

Vind er zoiets als dit dan er veel mooier uitzien, al is het een volledig gesloten cockpit:
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Ik vind de optie die Hamilton voorop stelt wel okay, de coureur moet bepalen of die wel/niet met de halo wil rijden. Ik denk dat meer mensen naar Hamilton, Hulkenberg wil kijken, dan naar de andere coureurs...

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

Trouwens, hoe gaat dit bij de andere raceklasse's, b.v. GP2, GP3, Formule 3.5, Formule Ford, Karts. Ook een 'halo' of zo...?

Groet,

C.G. de Beaufort


Maikel0230

Ik mag aannemen dat het ook de bedoeling is om het daar langzamerhand in te voeren.

Persoonlijk ben ik tegen de Halo, niet puur omdat her er gewoon belachelijk uitziet, maar omdat het min of meer een overweging is die men nog snel probeert in te voeren te kunnen zeggen dat ze 'iets' gedaan hebben om de veiligheid in te voeren. Ik weet dat de FIA al langer met dit idee speelt, maar toch kan ik me niet van het idee ontdoen dat het maar snel-snel in elkaar gestoken wordt.

Daarbij is het gewoon duidelijk dat de halo niet de oplossing is die sommige coureurs menen dat het is. Een instantie zoals bij Massa waar er een stuk metaal op je afstormt is het nog steeds mogelijk dat het object gewoon vol in tegen je helm vliegt.

Ik sluit me daarom bij Peter aan, als hoofdbescherming per se een vereiste wordt van de coureurs, ongeacht of ik daar nu tegen ben of niet, dan moet dit niet met een halve maatregel maar meteen met een goed ontworpen cockpit. Dat lijkt me veel beter te zijn voor iedereen en neemt meteen critici ook het esthetisch argument af.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Mee eens. Maar het grootste probleem is denk ik dat de FIA te wanhopig zoekt naar het 100% veilig maken van F1. Ik denk dat er ook goed naar de coureurs moet worden geluisterd, want in principe vinden Hulkenberg en Hamilton het idee van veiligheid goed en willen ze daar ook aan mee werken, maar net als zij hebben ze een mening wat ze liever willen. Iets moois, of iets lelijks. Persoonlijk vind ik daar niks kinderlijks of onvolwassens aan.

Maar de formule 1 is toch "gedoemd" om te veranderen en meer futuristisch te worden. Ooit zal F1 ophouden of de lucht in gaan.

Maikel0230

Citaat van: FolkertE op 06 maart 2016 - 11:50:25
Mee eens. Maar het grootste probleem is denk ik dat de FIA te wanhopig zoekt naar het 100% veilig maken van F1. Ik denk dat er ook goed naar de coureurs moet worden geluisterd, want in principe vinden Hulkenberg en Hamilton het idee van veiligheid goed en willen ze daar ook aan mee werken, maar net als zij hebben ze een mening wat ze liever willen. Iets moois, of iets lelijks. Persoonlijk vind ik daar niks kinderlijks of onvolwassens aan.

Maar de formule 1 is toch "gedoemd" om te veranderen en meer futuristisch te worden. Ooit zal F1 ophouden of de lucht in gaan.

Uiteraard, daarom is het ook essentieel dat  de GPDA mee aan tafel gaat zitten als ze zulke beslissingen nemen. Ik vind de commentaren van Hamilton en Hulkenberg ook niet kinderlijk of onvolwassen, eerder tactloos. Ze hadden het ook anders kunnen verwoorden. Zij hebben ook recht up hun mening, maar het kan ook nader naar voren gebracht worden als 'het is het lelijkste ding ooit', of 'het gevaar moet je maar accepteren'

Het grote probleem is denk ik Bernie, die ergert er zich nu al aan dat hij moet 'onderhandelen' met de teams. We weten allemaal dat die man geen grote fan is van democratische organisaties zoals de F1 strategy group en de F1 commision. Hij doet gewoon liever zijn zin. Als nu ook nog eens de coureurs mee aan tafel gaan zitten gaat hij nog meer van leer trekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

#69
Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 maart 2016 - 09:28:47
Ik vind de optie die Hamilton voorop stelt wel okay, de coureur moet bepalen of die wel/niet met de halo wil rijden. Ik denk dat meer mensen naar Hamilton, Hulkenberg wil kijken, dan naar de andere coureurs...

Groet,

C.G. de Beaufort

Vind je dat ook gelden voor een helm of gordel?

Het hele concept is ook nog in de ontwikkeling fase dus het zal ongetwijfeld nog worden aangepast.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 06 maart 2016 - 12:25:27
Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 maart 2016 - 09:28:47
Ik vind de optie die Hamilton voorop stelt wel okay, de coureur moet bepalen of die wel/niet met de halo wil rijden. Ik denk dat meer mensen naar Hamilton, Hulkenberg wil kijken, dan naar de andere coureurs...

Groet,

C.G. de Beaufort

Vind je dat ook gelden voor een helm of gordel?

Het hele concept is ook nog in de ontwikkeling fase dus het zal ongetwijfeld nog worden aangepast.

Gordels en helmen? Natuurlijk niet. In de afgelopen twintig jaar is enorm veel gedaan om coureurs beter te beschermen. Het is indrukwekkend om te zien hoe coureurs na enorme ongelukken ongedeerd uit kunnen stappen. En dat wil ik zo houden. Maar de F1, GP2, GP3, Formule 3.5, Formule Ford, Karts  is een open raceklasse. En dat moeten we respecteren. Dus geen 'halo'. Misschien zoals eerder is vermeld door mij en anderen : een voorruit.

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

Sabai, hier nog de overige redenen :

1. Een deel van de fans haken af.
2. Het stuur is voor marshalls slecht te bereiken bij het wegduwen van uitgevallen auto's, die staan straks wellicht langer op de ban dan nodig, wat hen aan meer onnodig risico zal blootstellen.
3. Bij een auto die op de kopt ligt kan de rijder vanuit sommige hoeken er niet meer uit, en wordt het voor medisch personeel extra lastig om bij de rijder te komen.
4. Wat als een Halo onverhoopt afbreekt, indeukt of verbogen raakt, waardoor de rijder beknelt raakt of erger nog, het vizier doorboort?
5. Het houdt wellicht een wiel tegen, maar blijft een wielophanging er niet onnodig aan hangen? Of delen van vleugels van andere auto's, met alle gevolgen van dien?
6. Wanneer de vooorijdende auto een helling oprijdt, dan ziet iemand die een 'halo'heeft zijn voorstander niet meer. Daar kan catastrofale crash mee ontstaan.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 maart 2016 - 13:01:44
Citaat van: Sabai op 06 maart 2016 - 12:25:27
Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 maart 2016 - 09:28:47
Ik vind de optie die Hamilton voorop stelt wel okay, de coureur moet bepalen of die wel/niet met de halo wil rijden. Ik denk dat meer mensen naar Hamilton, Hulkenberg wil kijken, dan naar de andere coureurs...

Groet,

C.G. de Beaufort

Vind je dat ook gelden voor een helm of gordel?

Het hele concept is ook nog in de ontwikkeling fase dus het zal ongetwijfeld nog worden aangepast.

Gordels en helmen? Natuurlijk niet. In de afgelopen twintig jaar is enorm veel gedaan om coureurs beter te beschermen. Het is indrukwekkend om te zien hoe coureurs na enorme ongelukken ongedeerd uit kunnen stappen. En dat wil ik zo houden. Maar de F1, GP2, GP3, Formule 3.5, Formule Ford, Karts  is een open raceklasse. En dat moeten we respecteren. Dus geen 'halo'. Misschien zoals eerder is vermeld door mij en anderen : een voorruit.

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik vind dit een kulargument. Die raceauto's zijn open, waarom? Omdat in de 19de eeuw een standaard koets ook open was.

Achterhaalde ideeën zijn het,  als het aan de ingenieur zou liggen die gewoon een snelle auto wil ontwerpen dan was dat ding al lang dicht geweest.

C.G. de Beaufort

Citaat van: jozef(..)Achterhaalde ideeën zijn het,  als het aan de ingenieur zou liggen die gewoon een snelle auto wil ontwerpen dan was dat ding al lang dicht geweest.

Oh, ik ben al een ingenieur, maar eh... geen toegesloten F1, GP2, Formule 3.5, etc.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 maart 2016 - 13:31:40
Sabai, hier nog de overige redenen :

1. Een deel van de fans haken af. Dat zal wel meevallen denk ik aangezien het in het geheel verwerkt word dadelijk
2. Het stuur is voor marshalls slecht te bereiken bij het wegduwen van uitgevallen auto's, die staan straks wellicht langer op de ban dan nodig, wat hen aan meer onnodig risico zal blootstellen. Zal geen probleem vormen i.m.o
3. Bij een auto die op de kopt ligt kan de rijder vanuit sommige hoeken er niet meer uit, en wordt het voor medisch personeel extra lastig om bij de rijder te komen. Is niet anders dan nu het geval is i.m.o
4. Wat als een Halo onverhoopt afbreekt, indeukt of verbogen raakt, waardoor de rijder beknelt raakt of erger nog, het vizier doorboort? Daar zal inderdaad onderzoek naar gedaan zijn lijkt mij
5. Het houdt wellicht een wiel tegen, maar blijft een wielophanging er niet onnodig aan hangen? Of delen van vleugels van andere auto's, met alle gevolgen van dien?Het is nu ook niet bevorderlijk voor de coureur als dat soort onderdelen in het cockpit gedeelte komen.
6. Wanneer de vooorijdende auto een helling oprijdt, dan ziet iemand die een 'halo'heeft zijn voorstander niet meer. Daar kan catastrofale crash mee ontstaan.Is dat zo?

Groet,

C.G. de Beaufort