F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

https://twitter.com/ScarbsF1/status/705336074898374656

Wanneer z'n voorganger een stijgende helling krijgt, dan zien ze'm niet meer. Maar goed, daar zullen ze wel ook iets op verzinnen....

Groet,

C.G. de Beaufort

Maikel0230

Ik vind het ding maar niets. Het zicht lijkt an sig nog wel enigs zins mee te vallen, maar het feit blijft, de coureur verliest een gedeelte van zijn zicht.

Dan nog maar te zwijgen over hoe belachelijk de hele constructie eruit ziet. Als ze hiermee doorgaan zal de vorm van de neus nog de minste van onze zorgen zijn.

Neen, dan nog liever een gesloten cockpit met een koepel waar ze nog door kunnen kijken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik vind het er echt cool uitzien. Bring it on!

Robbert65

het is mij iets te cool Jozef, ik trek een trui an...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

#49
https://twitter.com/nico_rosberg/status/705369326648496128

Huh.. Rosberg vindt het leuk die 'halo'...   

Groet,

C.G. de Beaufort

Sphinx

Wil gewoon weer het braafste jochie van de klas zijn.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

zegt dat iets over die Halo Beaufort, of zegt dat iets over Rosberg? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

in hoeverre een halo de veiligheid ten goede komt? dat is nog onzeker en het zou voor een individuele coureur wel eens fataal kunnen zijn.

Dat het geen enkel bezwaar is voor de coureur en het zicht, dat is evident. Een mens filtert onder normale omstandigheden al een hoop weg, laat staan als je geconcentreerd in een auto zit met een vast object voor je neus, dat is geen enkel probleem. Dat is niet iets dat nog uitgezocht hoeft te worden.

Wat de fans van het veranderde uiterlijk van de auto vinden? Niet zo leuk waarschijnlijk, maar geef het een jaar en niemand ziet het nog. Een volledige afsluiting zou de initiële weerstand alleen maar groter hebben gemaakt, dus dit is waarschijnlijk de "beste" oplossing.

"beste" tussen aanhalingstekens, want die extra veiligheid moet zich nog bewijzen wat mij betreft

(btw, de eerste keer dat ik dit ding op een plaatje zag vond ik het belachelijk, de huidige foto's die voorbijkomen wennen al wat)

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 03 maart 2016 - 15:47:45
zegt dat iets over die Halo Beaufort, of zegt dat iets over Rosberg? ;)

*Grijns* in dit geval doel ik op Rosberg  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Citaat van: Tessa op 03 maart 2016 - 16:20:30
in hoeverre een halo de veiligheid ten goede komt? dat is nog onzeker en het zou voor een individuele coureur wel eens fataal kunnen zijn.

Als je zulke krasse stellingen maakt, zie ik daar graag een bron van.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

(..)Op Instagram schreef hij "Please no! This is the worst looking mod in Formula 1 history. I appreciate the quest for safety but this is Formula 1, and the way it is now is perfectly fine."

(..)"ik hoop heel erg dat dit niet door gaat en als het wel doorgaat dan hoop ik, dat het vrijwillig wordt want ik ga hier niet mee rijden(..)  zei Hamilton donderdag tegen Sky Sports News.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.gppits.net/nieuws/lewis_hamilton_keert_zich_tegen_halo/

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Héhé, gelukkig. Volgens Hamilton dus absoluut niet. Hij stijgt in mijn aanzien, wat al aanzienlijk was.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Ik vind het een kinderlijke en onvolwassen reactie van Hamilton. Veiligheid is een evolutie wat niet tegen te houden is en we ook niet moeten willen i.m.o. Toen de cockpit randen zo hoog werden vond ook niemand het mooi en nu hoor je er niemand meer over.Net als het HANS systeem vonden ze ook niet comfortabel in het begin maar heeft vele levens gered.

C.G. de Beaufort

(..)Hülkenberg nam in gesprek met Duitse media geen blad voor de mond. "Ik vind dit helemaal niks", citeert Auto, Motor und Sport de Force India-coureur. "Het ziet er simpelweg verschrikkelijk uit."

Hij vindt dat de Formule 1 niet moet doorslaan in zijn streven naar meer veiligheid voor coureurs. "De sport moet wel attractief blijven. De veiligheid is al ontzettend goed geworden, in de afgelopen twintig jaar is enorm veel gedaan om coureurs beter te beschermen. Het is indrukwekkend om te zien hoe coureurs na enorme ongelukken ongedeerd uit kunnen stappen. Maar je kan niet ieder risico uitsluiten. Er moet een bepaalde balans blijven. Ook op de huidige manier voel ik me veilig in de auto", benadrukt Hülkenberg.(..)

"De halo maakt de sport onattractief en onaantrekkelijk", vervolgt de Duitser. "Er moet een bepaald gevaar zijn, anders steriliseer je de sport. Daarmee geven we een verkeerd signaal af. En optisch bevalt de halo me sowieso niet. Het ziet er gewoon verkeerd uit. We moeten hier niet onze weerstand verliezen."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/336380/hulkenberg-veegt-vloer-aan-met-verschrikkelijke-halo/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik neem aan dat je ook Hulkenberg een kinderlijke, onvolwassen respons teweeg brengt, Sabai?

Groet,

C.G. de Beaufort



Sabai

#59
Vind ik ook. Tuurlijk is er altijd een risico. Maar waarom een risico nemen als je een iets kunt doen om het risico te beperken.En om het niet te doen omdat het esthetisch niet mooi zou zijn vind ik het zwakste tegen argument om mee op de proppen te komen.Want er zijn in het bestaan van de F1 zoveel zaken ingevoerd die we eerst niet mooi vonden en nu de normaalste zaak van de wereld is.