Welk racing wheel hebben jullie

Gestart door Arthur, 24 november 2015 - 22:46:27

« vorige - volgende »

Arthur

Nog geen topic van gezien.

Mijn Thrustmaster FF430 Ferrari hapert met terugschakelen. Erg jammer want ik heb er zeker 2 jaar intensief mee gescheurd. Even automaat geprobeerd maar dat is toch niet! Nu maar een Logitech G27 aangeschaft [nu het nog net kan, ze gaan eruit].

Maar waar rijden jullie mee? En ervaringen met die G27?

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Heb nog een G25 staan. Gebruik hem niet heel veel meer maar doet het tot nu toe altijd prima.

Robbert65

nadat ie drie jaar ongebruikt onder in de gangkast stond een paar maanden geleden weggelazerd. Logitech dacht ik, maar ik weet t niet eens zeker meer...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Helaas, de G27 kan niet meer geleverd worden. Krijg mooi aanbod voor alternatief maar dat draait niet in XP >:(

Kan wel op mijn [stevige] laptop maar vraag me af of de koeling niet ontploft.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

G27 nu op MP gevonden;) Ben benieuwd 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

shelby

Ik heb de thrustmaster t500 met de th8 shifter. Ben er erg tevreden over.

Vorige week het f1 stuurtje erbij gekocht :D

Arthur

Inmiddels geconfigureerd. In 1 woord fantastisch! Wat werkt dit super t.o.v. mijn vorige Thrustmaster... Raceplezier en betere tijden beleven een nieuw hoofdstuk  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

#7
Geen.

Weliswaar totaal niet realistisch, maar ik prefereer m'n controler. Heb ooit voor de PS2 'n Thrust stuurtje gehad, maar die wist ik nooit zo te positioneren dat stuur en/of pedalen niet verschoven en ook kreeg ik ze maar niet in de juiste zithoek/hoogte afgesteld. Daarom ben ik er eigenlijk vrij snel weer van afgestapt.

Nu zullen jullie wellicht zeggen koop/bouw dan 'n playseat. Maar helaas ... voor optie 1 ontbreekt het geld, of iig de bereidbaarheid dat bedrag eraan uit te geven. En voor optie 2 ben ik simpelweg te lui. Heb de plannen daarvoor al jaren liggen, maar verder als dat ben ik niet gekomen. Zou het racen met controler zwaar k** zijn geweest, dan had die playseat er waarschijnlijk wel geweest, maar ja ... controler voldoet prima,, dus ...

shelby

Ik heb er een wheel stand pro bij gekocht. Erg stevig ding en niet te duur.

Jehoentelaar

Ik race op een klapstoel aan een houten bureau. Niet ideaal maar ik ga geen geld uitgeven aan een playseat als ik maar een paar keer per jaar aan het racen ben.

Charrel

Ik heb voor een redelijk budget aan waardebonnen gewonnen op Amazon.com + een Xbox One.

Ik had nu een Xbox 360 met gewoon Microsoft stuurtje op de tafel. Maar nu mijn nieuwe woning bijna af is wil ik het toch net even wat leuks en professioneler maken.

Deze ga ik eerdaags bestellen:
Thrustmaster VG Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition


En dan deze Add-on:
Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On for PS3/PS4/PC/Xbox One


Ik heb toen met dit stuur gereden bij de Max Verstappen Hornbach halve finale en die beviel me wel. Omdat ik voornamelijk F1 2015 / F1 2016 ga spelen is dat wel zo gaaf!

Jozef

Vet. Werken die knopjes ook om bv. bandenkeuze en rembalans te wijzigen tijdens het rijden, of zijn ze decoratief? Ik zie bijvoorbeeld de draaiknop voor het differentieel maar ik denk niet dat je in F1 2015 je diff kunt afstellen of wel? :)

In realistische sims à la rFactor zou het wel nuttig kunnen zijn, als je echt een die hard bent.

ChiefNLSF

Ik weet niet of ze bij dit stuur werken. In Rfactor 2 maken we echter wel gebruik van

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Citaat van: Jozef op 08 januari 2016 - 16:01:45
Vet. Werken die knopjes ook om bv. bandenkeuze en rembalans te wijzigen tijdens het rijden, of zijn ze decoratief? Ik zie bijvoorbeeld de draaiknop voor het differentieel maar ik denk niet dat je in F1 2015 je diff kunt afstellen of wel? :)

In realistische sims à la rFactor zou het wel nuttig kunnen zijn, als je echt een die hard bent.

Nee een hoop knopjes zijn decoratief volgens mij..

Is nog niet "de perfecte" set dit, maar maakt het wel weer een stukje realistischer ;-)