Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Wat ik mezelf in dit verhaal eigenlijk ook nog steeds afvraag is waarom Renault nog steeds de bekendmaking van de overname van Lotus nog niet bekend heeft gemaakt. Zeker nadat bekend werd dat Red Bull en Renault uit elkaar zouden gaan was de verwachting dat die aankondiging snel zou komen, maar sindsdien is het eigenlijk verdacht stil gebleven (met uitzondering van de verspreking van Palmer) rondom de hele situatie.

Zouden de Fransen er gewoon op wachten totdat Red Bull definitief een keuze heeft gemaakt?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 28 oktober 2015 - 18:39:23
Een fabrieksteam verschilt zich van een klantenteam omdat het fabrieksteam de steun krijgt van de fabriek. Een klantenteam doet in feite niet veel anders dan een motor kopen. Meer niet. Het eerste team van de betreffende fabrikant is het team waar de fabrikant zijn ontwerp mee afstemt, waar het de eerste updates aangeeft, waar de engineers mee werken, etc etc. Dat hoeft niet in aandelen bevestigd te worden. Renault heeft nooit aandelen Williams gehad, maar Williams was toch echt het fabrieksteam.

Overigens is er volgens mij geen echte definitie van, maar dit is het voor mij in ieder geval wel. Verder vind ik het definitie geklets en niet belangrijk genoeg om er nou een paginalange discussie over op te zetten. Jij noemt het fabriekssteun, voor mij is dat gelijk aan fabrieksteam. Als dat voor jou anders is, prima.

Williams is inderdaad nooit een fabrieksteam geweest, Williams heeft een A status bij Renault gehad, thats it. Renault heeft nooit wat in de melk te brokkelen gehad bij Williams. Dat is ook de reden waarom hun latere leverancier BMW bij Williams weg ging, ze wilden een eigen team waar ze het voor zeggen hadden (zelfde wat Renault nu doet met Red Bull). Dus BMW kocht zich in bij Sauber en werd zo een fabrieksteam.

Fabriekssteun is wat anders dan een fabrieksteam, dat jij eigenlijk fabriekssteun bedoeld ipv fabrieksteam geeft verder niet, maar dan moet je nu niet de boel gaan omdraaien. Je zegt exact hetzelfde als ik maar gaat nu met woorden goochelen om je fout niet toe te geven. :)

0634

En nog maar een keer. Weet je: ik praat niet meer met jou. Toedels.

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 29 oktober 2015 - 15:24:34
Wat ik mezelf in dit verhaal eigenlijk ook nog steeds afvraag is waarom Renault nog steeds de bekendmaking van de overname van Lotus nog niet bekend heeft gemaakt. Zeker nadat bekend werd dat Red Bull en Renault uit elkaar zouden gaan was de verwachting dat die aankondiging snel zou komen, maar sindsdien is het eigenlijk verdacht stil gebleven (met uitzondering van de verspreking van Palmer) rondom de hele situatie.

Zouden de Fransen er gewoon op wachten totdat Red Bull definitief een keuze heeft gemaakt?

Ik dacht afgelopen weekend op Sky opgevangen te hebben dat Renault nog steeds met de FOM worstelt over hoeveel geld ze kunnen krijgen uit de pot van de tv-rechten. Aangezien dit over een jaarlijks terugkerend bedrag met 7 nullen gaat, is het de discussie wel waard natuurlijk.

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2015 - 17:27:38
Citaat van: Pancake Shield op 29 oktober 2015 - 15:24:34
Wat ik mezelf in dit verhaal eigenlijk ook nog steeds afvraag is waarom Renault nog steeds de bekendmaking van de overname van Lotus nog niet bekend heeft gemaakt. Zeker nadat bekend werd dat Red Bull en Renault uit elkaar zouden gaan was de verwachting dat die aankondiging snel zou komen, maar sindsdien is het eigenlijk verdacht stil gebleven (met uitzondering van de verspreking van Palmer) rondom de hele situatie.

Zouden de Fransen er gewoon op wachten totdat Red Bull definitief een keuze heeft gemaakt?

Ik dacht afgelopen weekend op Sky opgevangen te hebben dat Renault nog steeds met de FOM worstelt over hoeveel geld ze kunnen krijgen uit de pot van de tv-rechten. Aangezien dit over een jaarlijks terugkerend bedrag met 7 nullen gaat, is het de discussie wel waard natuurlijk.

Ja, dat zou inderdaad nog wel eens een goede discussie kunnen zijn en een goede reden om te wachten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Zover ik begrepen heb is er nog steeds een geldig contract tussen Red Bull en Renault voor 2016. Die optie is er nog, al hebben ze allebei de scheiding aangekondigd. Wordt wel tijd nu dat er een oplossing komt. Had Red Bull niet eind oktober als deadline gezet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Klopt. Na Mexico zou het dus wel ongeveer bekend moeten worden. Anders loopt Mateschitz ultimatum af. Geen idee of hij dan echt de stekker eruit trekt. Ik denk het niet (kost hem ook veel geld), maar sluit het verre van uit.

Arthur

Ik geloof er ook geen bull van! Als hij echt ballen heeft trekt hij de stekker er uit. Maar nogmaals, ik geloof het niet. En als het wel zo is? Weg met dat frisdrankje!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Nou ik zou het een kleine ramp vinden.

Pancake Shield

Ik zie het sowieso niet gebeuren, want dan denk ik dat ome Bernie zich ermee gaat bemoeien en dat ze dan alsnog ergens een motor vandaan krigen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Hooguit Renault. Want een serieuze vraag: hoe zou Bernie Ferrari of Mercedes kunnen bewegen Red Bull een motor te geven die min of meer gelijkwaardig is aan de hunne? Een paar miljoen zal in mijn ogen echt niet helpen. Dus ik vraag me dat af.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2015 - 06:07:10
Hooguit Renault. Want een serieuze vraag: hoe zou Bernie Ferrari of Mercedes kunnen bewegen Red Bull een motor te geven die min of meer gelijkwaardig is aan de hunne? Een paar miljoen zal in mijn ogen echt niet helpen. Dus ik vraag me dat af.
Even een hoopvolle gedachte kronkel:
Bernie roept al een tijd dat het rond is, RBR was van mening dat de deal rond was, Mercedes gaf aan dat ze wel openstonden voor een deal met RBR, mits er wat tegen overstond wat eventueel verlies van de titels goed te verklaren is (of gecompenseerd word) maar dat Wolff tegen was/werkte.

Zou het kunnen dat achter de schermen de deal toch rond is met Mercedes, maar ze echt wachten tot het allerlaatste moment om de tijd van integratie van motor en chassis zo kort mogelijk te maken? Het is ver gezocht en ook erg hoopvol om toch een Mercedes motor in de RBR te zien, maar het zou kunnen.

Hamilton#44

Mercedes is gek als ze een 2016 motor in die Red Bull zetten, dan gooien ze hun eigen glazen in.

Pancake Shield

Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Laten we eerlijk zijn: de Renault-motor is inmiddels behoorlijk betrouwbaar dus daar hebben ze een grote stap gemaakt. Natuurlijk missen ze nog veel power, maar dat weerhield Red Bull er niet van om voor het podium te vechten. Ik zou gewoon bij Renault blijven (als dat nog kan) omdat elk reƫel alternatief minder aantrekkelijk lijkt.