Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Het grote 'probleem' met Renault is vooral dat de prestaties van Red Bull en misschien straks ook Toro Rosso het eigen team doen verbleken en dat is nooit een goed teken voor grote fabrikanten. Het zou me niks verbazen als dit jaar ook weer dramatisch verloopt dat de Fransen aan het einde van het jaar de stekker eruit trekken en alleen verder gaan als motorleverancier. Dit ontslag zie ik daar al als een soort van voorbode op. De directie is niet tevreden dus er moeten koppen rollen en dan is de 'teambaas' een makkelijk doelwit. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Het is allemaal wel voorbarig om die conclusies te trekken vind ik. Mensen verlaten hun post om allerlei redenen. Misschien had hij er gewoon geen zin meer in.

Dat 2016 zo slecht zou gaan, werd hier op het forum ook al voor het begin van de wintertests aangekondigd. 2017 zal al een stuk beter zijn al gaf men openlijk toe dat het moeilijk was om een paar belangrijke posities in het team ingevuld te krijgen in de loop van vorig jaar, waardoor de ontwikkeling voor 2017 wellicht niet ideaal is verlopen. Maar ik verwacht wel dat Renault in 2017 een serieuze middenmoter wordt, in het peloton met Force India, Williams en McLaren. Meer moeten en mogen we niet verwachten, maar minder dan dit zal een teleurstelling zijn en dan komt het hele project wel in gevaar, dat klopt.

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 11 januari 2017 - 11:50:56
Het grote 'probleem' met Renault is vooral dat de prestaties van Red Bull en misschien straks ook Toro Rosso het eigen team doen verbleken en dat is nooit een goed teken voor grote fabrikanten. Het zou me niks verbazen als dit jaar ook weer dramatisch verloopt dat de Fransen aan het einde van het jaar de stekker eruit trekken en alleen verder gaan als motorleverancier. Dit ontslag zie ik daar al als een soort van voorbode op. De directie is niet tevreden dus er moeten koppen rollen en dan is de 'teambaas' een makkelijk doelwit.

Dat denk ik niet. Renault is voor meerdere jaren in de sport gestapt en wist bij voorbaat al dat 2016 een tussenjaar zou worden. 2017 zal al beter gaan denk ik.

En dankzij Red Bull, dat betaalt voor de motoren, komt er extra geld binnen. Maak het F1-project goedkoper en beter te verdedigen binnen Renault.

Wat wel funest is, is wat je Magnussen hoorde zeggen toen hij weg ging bij Renault. Dat het vaak onduidelijk was en is wie de baas bij het team. Zoiets moet je natuurlijk niet hebben bij een team dat in opbouw is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Sphinx op 11 januari 2017 - 10:32:17
http://www.ad.nl/formule-1/teambaas-renault-stapt-per-direct-op~a97f0683/

Oei, heeft ie toch de machtsstrijd met Abiteboul verloren. En nu? Terug naar ART?

Disclaimer: Waar slaat het "Mercedes werd eerste met 765 punten" op. Het houdt helemaal geen verband met de inhoud.

Jozef

Toch wel. Het is het AD, die schrijven voor het brede publiek. Voor het brede publiek zal het best frappant zijn dat twee autobouwers zulke contrasterende resultaten neerzetten. Zo zou je kunnen denken dat aanwezigheid van Mercedes in de F1 best zijn geld waard is, maar dat het voor Renault maar een jammerlijke bedoening is. Op die manier begrijp je als lezer die niets van F1 kent toch dat Renault echt wel een probleem heeft als het zo doorgaat.

Bovendien weet het brede publiek niet of de acht punten van Renault nu veel of weinig is (of héél weinig) en dan plaatst de 765 van Mercedes dat wel in een perspectief.

Wings

Smaakversterkers moeten passen bij de strekking van het verhaal: Vasseur kan zich niet vinden in de koers die het bestuur wil inzetten. Heeft niets te maken met gisteren maar met morgen. Beetje zinloos om met die one-liner af te sluiten.

Jehoentelaar

Alle beslissingen in de toekomst komen voort uit dingen uit het verleden. Het een is niet los te zien van het ander.

Wings

Dan nog vind ik het nietszeggend en niet in het context van het verhaal.

Jozef

Stuur een lezersbrief naar het AD zou ik zeggen...

Wings

Citaat van: Jozef op 13 januari 2017 - 16:05:41
Ze leren het ook niet af bij McLaren.

In 2015 zouden ze met Honda wel eens laten zien hoe sterk ze zijn.
In 2016 zouden ze veel beter voor de dag komen, met hopelijk wat podiumplaatsen in de tweede seizoenshelft.

In 2017 zal het een teleurstelling zijn als ze slechts vierde worden bij de constructeurs (dat betekent dus dat ze Mercedes, Ferrari of Red Bull moeten verslaan om het seizoen te laten slagen).

Get real. ::)


Stuur een brief naar McLaren zou ik zeggen...

Jozef

Ik praat gewoon over formule 1 hoor, ik meende dat dit forum daarvoor diende.

Wings

O en het vertrek van Frederic Vasseur gaat over Legoland? En verder wordt ook nooit geklaagd over media op het forum?

Jozef

Ik snap niet wat je probleem is. Hoe lang dacht jij nog door te kunnen discussiëren over dat ene zinnetje?

Jehoentelaar

Niet, maar je moet je toch ergens mee vermaken.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 januari 2017 - 12:29:52
Ik snap niet wat je probleem is. Hoe lang dacht jij nog door te kunnen discussiëren over dat ene zinnetje?

Stuur een brief naar de redactie zou ik zeggen. :)