Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 16 september 2015 - 17:26:20
hahahaha, Renault wist het allemaal al lang van te voren, en produceerde daarom expres een klotetorretje voor 2015. Mooie theorie Gloudi! ;D

Dat zeg ik niet. Maar het zou wel de redenen kunnen zijn waarom er nu geen updates zijn. Het gerucht gaat...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat gerucht heb ik ook gelezen. Wat die ene knakker wel had gezegd (die nog bij Caterham had gewerkt, Cyril nogwat), is dat Renault zich qua ontwikkeling zou richten op wat voor Renault op de lange termijn beter zou zijn en niet zozeer het verbeteren van de motor voor/in 2016.

Tsja, dat zou je een conspiracy tegen Red Bull kunnen noemen, maar je kan het ook een strategisch plan noemen. Ligt er maar net aan welke invalshoek je wilt pakken.

Robbert65

De meeste mensen noemen dat waarschijnlijk contractbreuk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Wat staat er hierover dan precies in het contract?

Perton

Tsja, er zal in het contract vast ook wel impliciet of expliciet iets staan over het in diskrediet brengen van de partner zoals Red Bull deed. Wat wil Red Bull? Renault dwingen een betere motor te bouwen? Daar ligt nou net het probleem... Renault kan ook prima zeggen dat ze gewoon bezig zijn met de lange termijn omdat de korte termijn niet werkt en als Red Bull dan na 2016 geen nieuw contract tekent, is dat hun probleem niet.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2015 - 17:52:28
Wat staat er hierover dan precies in het contract?
In die contracten zijn de updates geregeld en dat gedoe met de tokens ook. Sorry hoor, ik dacht dat Gloudisaurus een geintje maakte :S
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 september 2015 - 17:20:11
Wat ook nog kan meespelen, en dat gerucht gaat, is dat Renault nu niet met updates komt voor Red Bull en Toro Rosso omdat het de positie van Lotus in de WK-stand slecht zou doen. Hoe hoger Lotus in het constructeurskampioenschap zal staan hoe meer TV-geld het volgend jaar zal krijgen. En laat Lotus nu volgend jaar wellicht van Renault zijn?  ;)

Hoe hoger Lotus eindigt, des te hoger is hun marktwaarde.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 16 september 2015 - 18:59:45
Citaat van: gloudiesaurus op 16 september 2015 - 17:20:11
Wat ook nog kan meespelen, en dat gerucht gaat, is dat Renault nu niet met updates komt voor Red Bull en Toro Rosso omdat het de positie van Lotus in de WK-stand slecht zou doen. Hoe hoger Lotus in het constructeurskampioenschap zal staan hoe meer TV-geld het volgend jaar zal krijgen. En laat Lotus nu volgend jaar wellicht van Renault zijn?  ;)

Hoe hoger Lotus eindigt, des te hoger is hun marktwaarde.

Klopt ook. Maar dat TV-geld komt pas volgend jaar. Wat nu als Renault het op de spits drijft? Ik bedoel Lotus is nu al zo goed als failliet. Renault kan Lotus dan voor een prikkie overnemen en cashen volgend jaar vol TV-geld. Het is ook de enige reden die ik kan bedenken waarom een overname zolang duurt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Mwah, dat kan ook omdat er nog wat loose ends zijn aangaande hun huidige verplichtingen in de F1. Overnames zijn sowieso niet altijd even vlotjes rond.

Maikel0230

En Ik neem aan dat Lotus voor 2016 ook nog steeds een contract heeft met Mercedes? Dus om daar vanaf te geraken moet denk ik ook wel wat poen op tafel gegooid worden. Het zij immers inkomsten die Mercedes dan zou mislopen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 16 september 2015 - 22:24:24
En Ik neem aan dat Lotus voor 2016 ook nog steeds een contract heeft met Mercedes? Dus om daar vanaf te geraken moet denk ik ook wel wat poen op tafel gegooid worden. Het zij immers inkomsten die Mercedes dan zou mislopen.

Maar als Lotus Failliet gaat weer niet, dan gaan alle contracten het putje in. Jammer voor Mercedes [en anderen] maar helaas.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 16 september 2015 - 23:30:14
Citaat van: Maikel0230 op 16 september 2015 - 22:24:24
En Ik neem aan dat Lotus voor 2016 ook nog steeds een contract heeft met Mercedes? Dus om daar vanaf te geraken moet denk ik ook wel wat poen op tafel gegooid worden. Het zij immers inkomsten die Mercedes dan zou mislopen.

Maar als Lotus Failliet gaat weer niet, dan gaan alle contracten het putje in. Jammer voor Mercedes [en anderen] maar helaas.

Ik doel dan ook echt op de overname situatie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 16 september 2015 - 17:20:11
Wat ook nog kan meespelen, en dat gerucht gaat, is dat Renault nu niet met updates komt voor Red Bull en Toro Rosso omdat het de positie van Lotus in de WK-stand slecht zou doen. Hoe hoger Lotus in het constructeurskampioenschap zal staan hoe meer TV-geld het volgend jaar zal krijgen. En laat Lotus nu volgend jaar wellicht van Renault zijn?  ;)

Nou zonder gekheid, ik denk dat dit best wel kan gaan meespelen als Renault echt Lotus gaat kopen.  :-\

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:42:07

Tsja, dat zou je een conspiracy tegen Red Bull kunnen noemen, maar je kan het ook een strategisch plan noemen. Ligt er maar net aan welke invalshoek je wilt pakken.

Ik denk een beetje van beide.  :)

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel medelijden met Red Bull meer, die sturen zelf aan op een breuk dus dan kan je dit verwachten.
Voor Toro Rosso vind ik het wel sneu want die hebben zich heel lang keurig gehouden in de media terwijl het ze echt veel punten gekost heeft.

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 16 september 2015 - 17:50:41
De meeste mensen noemen dat waarschijnlijk contractbreuk.

Hoe bedoel je? Renault is verplicht een motor te leveren, geen updates.