Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

#285
Overigens heeft Renault voor Spanje een grote update aangekondigd. Ze zijn ook volop aan het werven, autosport magazine laatst stond vol met advertenties voor het Formule 1-team van Renault. Ik verwacht dat ze mede dankzij die updates wel weer de weg naar boven gaan vinden. Maar het heeft tijd nodig.  :)

En software, dat hangt ook samen met het chassis he. De beste software voor Red Bull wil nog niet meteen de beste software voor Renault zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Nah die update zou sowiezo aan het einde van het seizoen pas komen. Jammer van de 2 laatste races, dat wel.

Maar als dit ervoor zorgt dat Renault in 2016 een echt goede motor heeft...
Sowieso krijgt Toro Rosso volgend jaar ook de Renault-motor weer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Robbert65 op 25 juli 2016 - 15:26:29
http://www.gppits.net/nieuws/geen_motor_updates_meer_voor_verstappen/

een tegenvaller, niet zo heel fraai nieuws...

Waarom niet zo fraai? Ze zitten redelijk in de buurt van Mercedes en kunnen de strijd aan met Ferrari die naar mijn weten ook niks groots meer in het vooruitzicht hebben. Dus geen ramp in mijn beleving.

Robbert65

#289
Rampen voltrekken zich inderdaad niet in de garages van de motorsport, maar een tegenvaller, zoals gezegd, omdat dit soort berichten vaak wijst op andere problematiek. Er was een harde aankondiging van een tweede update voor de Renaultmotoren voor Suzuka. Daarop terugkomen kan wijzen op ontwikkelingsachterstand of gebrek aan middelen of mensen. Renault zou zijn staf in Frankrijk opwaarderen en zoekt honderd man voor het team in Engeland. Het zal niet helemaal op schema liggen allemaal. Optimisme voor volgend jaar deel ik in zoverre, dat het voor Renault makkelijker is forse stappen te zetten dan voor Mercedes, die dichter bij het ontwikkelingsplafond van deze power train zitten. Maar dan moeten ze wel de centen en de juiste mensen hebben.

Voor mij wijst deze koerswijziging op problemen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Figge

Aangezien Red Bull niet op zn achterste poten moord en brand schreeuwt zal het op dit moment allemaal wel loslopen.

Pancake Shield

Is het ook niet zo dat de motorupdate die ze pas geleden hebben doorgevoerd hebben eerder is gekomen dat ze in eerste instantie gepland hadden en ook groter is dan ze gedacht hadden?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Figge

Het maakt in principe allemaal niet zoveel uit. Met welke update Renault ook komt dit jaar. Alle titels gaan hoe dan ook naar Mercedes, dus grootse investeringen zijn nooit als positieve business case uit te leggen.

Robbert65

#293
Dat is natuurlijk niet helemaal waar Figge, er is nog veel meer te verdienen: wie wordt tweede in het Constructeurskampioenschap? dat scheelt miljoenen.

Ferrari voorblijven of erachter hangen is voor Red Bull echt wel een dingetje... dat geldt ook voor derde worden bij de rijders.

edit: ff wat tiepvaudtjes weggewerkt, was te erg.... :o
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Figge

Citaat van: Robbert65 op 26 juli 2016 - 11:25:05
Dat is natuurliojk niet helemaal war Figge, er is nog veel meer te verdienen: wie wordt tweede in het Constructeurskampioenschap? dat scheelt miljoenen. Ferrari voorblijven of erachter hangen is voor Red Bull echt wel een dingetje... dat geldt ook voor derde worden bij de rijders.

Daarom stelde ik ook:
Aangezien Red Bull niet op zn achterste poten moord en brand schreeuwt zal het op dit moment allemaal wel loslopen.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 25 juli 2016 - 19:07:12
Rampen voltrekken zich inderdaad niet in de garages van de motorsport, maar een tegenvaller, zoals gezegd, omdat dit soort berichten vaak wijst op andere problematiek. Er was een harde aankondiging van een tweede update voor de Renaultmotoren voor Suzuka. Daarop terugkomen kan wijzen op ontwikkelingsachterstand of gebrek aan middelen of mensen. Renault zou zijn staf in Frankrijk opwaarderen en zoekt honderd man voor het team in Engeland. Het zal niet helemaal op schema liggen allemaal. Optimisme voor volgend jaar deel ik in zoverre, dat het voor Renault makkelijker is forse stappen te zetten dan voor Mercedes, die dichter bij het ontwikkelingsplafond van deze power train zitten. Maar dan moeten ze wel de centen en de juiste mensen hebben.

Voor mij wijst deze koerswijziging op problemen...

Ik denk dat je bij Renault 2 dingen moet scheiden. De fabriek in Frankrijk en de voormalige Lotus F1 fabriek in Enstone, Engeland.

De fabriek in Frankrijk is altijd al van Renault geweest en er is altijd geïnvesteerd. Wat ze daar gedaan hebben is het management opnieuw opgezet. Dat hebben ze gedaan nadat Formule 1 met V6-motoren ging rijden en Renault dit niet voor elkaar kreeg. Sinds die verandering staat het in Frankrijk. Als ze daar volgend jaar met een betere motor kunnen komen door nu een update over te slaan lijkt me dat een goede keus.

In Engeland is het een ander verhaal. Daar is een hele tijd niets geïnvesteerd door Lotus. Daar moet dus geld naar toe om te investeren in faciliteiten en mensen. Volgens eigen zeggen was de faciliteit bij overname door Renault niet meer van deze tijd. Ze willen nu van 300 medewerkers naar 600. Een hele stap, dat kost tijd. Los van het financiële plaatje.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Zo'n heropbouw kost altijd veel tijd en geld. Op het vlak van faciliteiten kon Lotus altijd teren op de investeringen die Renault er gedaan heeft in haar vorige periode te Enstone. Dus dat zal nog wel snor zitten. Het is vooral het rekruteren van bekwaam volk dat veel tijd in beslag neemt. Je vindt niet meteen 300+ man op enkele maanden tijd die in deze sector zitten en bereid zijn om voor je te komen werken. De andere teams in Engeland moeten ook nog aan personeel geraken natuurlijk.

Toen Mercedes Brawn overnam duurde het ook twee jaar alvorens de fabriek weer evenveel werknemers had als in het Honda tijdperk. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt met Renault. Dankzij de wijziging van de reglementen hebben ze voldoende kansen om naar voren te schieten in de pikorde. Ze hebben Bob Bell, de man die ook de kampioenenauto's van Renault in 2005 en 2006 ontwierp en ook cruciaal was voor het ontwerp van de Mercedes uit 2014.

Het chassis wat ze nu hebben is gewoon een dood spoor, daar valt niet veel aan te verbeteren. Al kwamen ze in Hongarije beter voor de dag dan gedacht, gezien hun tekort aan downforce. Die nieuwe ophanging die men in Silverstone testen lijkt toch echt wel de coureurs te bevallen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Renault is uiteindelijk een fabrieksteam. Gezien de opbouw van het team in 2016 (dus niet de aandrijflijn) verwacht ik eigenlijk dat ze voor komend jaar best goed chassis op de grid zullen zetten. Ook denk ik dat er een beter concept aandrijflijn wordt uitgedacht voor komend jaar en dat er sowieso meer actie van de Renault aangedreven teams mag worden verwacht. 

Sphinx

http://www.ad.nl/formule-1/teambaas-renault-stapt-per-direct-op~a97f0683/

Oei, heeft ie toch de machtsstrijd met Abiteboul verloren. En nu? Terug naar ART?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 11 januari 2017 - 10:32:17
http://www.ad.nl/formule-1/teambaas-renault-stapt-per-direct-op~a97f0683/

Oei, heeft ie toch de machtsstrijd met Abiteboul verloren. En nu? Terug naar ART?

Vreemd dat hij zo snel opstapt. Betekent dat het rommelt binnen het team, en dat voorspelt nooit veel soeps  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is