Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

0634

Boem: http://www.sport1.nl/nieuws/100669-renault-heeft-genoeg-gehad-en-stopt-met-leveren-in-de-formule-1.html

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120825

Renault trekt de stekker eruit. Overigens heeft hij hier wel een beetje gelijk in: 'Toen we WK-races wonnen, werd de naam Renault nooit genoemd.' Toen waren het alleen maar credits aan Newey. Naar mijn mening heeft Red Bull ze zelf deels weggejaagd met hun stortvloed aan openlijke kritiek, die overigens deels zeker niet onterecht was.

Over een eigen team wordt niks gezegd maar ik hoop vurig dat ze blijven, in welke vorm dan ook.

FolkertE

Jammer. Renault is toch een naam die thuis hoort in de F1. En ben het met je eens dat ŔBR ze wel wat oneerbiedig behandelde.

Maar misschien een rare gedachte, wat zeggen de regels over eind dit jaar stoppen en achter de schermen Lotus over nemen om vervolgens in 2017 er weer te zijn als eigen team?
Moeten ze dan verder met deze motor of mogen ze van 0 af beginnen?

0634

Ik neem aan met deze motor... maar wie weet.

FolkertE

Ja dat neem ik ook aan, maar ik ken de reglementen niet zo goed dus was het ook een oprechte vraag. Zou voor Renault de enige redding kunnen zijn. 1 jaar verliezen vetekend niks voor een motorleverancier.

Perton

Geen medelijden met red Bull om de door ghosn genoemde redenen. 

Voor de rest verdient Renault met hun draak van een motor ook geen applaus als ze met de staart tussen de benen de sport helemaal verlaten. Dus ik hoop ook dat ze als team blijven en er dan daadwerkelijk iets van maken.

gloudiesaurus

Hopelijk neemt Renault nu wel Lotus over.
Want als ze dat niet wordt het wel dramatisch voor Formule 1. Lotus zal dan waarschijnlijk over de kop gaan... En je bent Renault kwijt als motorleverancier.

Maar ik denk dat Renault Lotus uiteindelijk wel zal kopen, voor een prikkie op het laatste moment.
Anders waren ze ook hun activiteiten in de F. Renault 3.5 niet gestopt... al het geld gaat straks naar het eigen Formule 1-team.

Met wat extra TV-geld van Bernie (als historische team) zal dit een mooie deal zijn voor Renault.
Meer publiciteit voor minder geld  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: FolkertE op 15 september 2015 - 20:13:44
Ja dat neem ik ook aan, maar ik ken de reglementen niet zo goed dus was het ook een oprechte vraag. Zou voor Renault de enige redding kunnen zijn. 1 jaar verliezen vetekend niks voor een motorleverancier.

Het was ook een oprecht antwoord. Ik denk van wel, maar het zou met niet verbazen als er toch weer ergens een loophole gevonden wordt.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 20:40:29
Citaat van: FolkertE op 15 september 2015 - 20:13:44
Ja dat neem ik ook aan, maar ik ken de reglementen niet zo goed dus was het ook een oprechte vraag. Zou voor Renault de enige redding kunnen zijn. 1 jaar verliezen vetekend niks voor een motorleverancier.

Het was ook een oprecht antwoord. Ik denk van wel, maar het zou met niet verbazen als er toch weer ergens een loophole gevonden wordt.
ja zo begreep ik het ook ja. Maar wilde ook even duidelijk maken dat het niet alleen een gekke gedachten kronkel was.

Maar je bedoelt dat Renaukt een loophole vind?  Ik hoop het wel.

Perton

En anders bedenkt bernie er nog wel eentje

janke

Toekomst?? Ik weet het niet met Renault. Zo gauw er een turbo aan te pas komt/kwam, is/was het redelijk onbetrouwbaar. Maar dat vind ik. Hebben nogal wat topcoureurs races in rook zien opgaan. Toen en nu.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Reken maar dat als ze besluiten om als fabrieksteam terug te komen het anders zal gaan. Ik denk niet dat de motivatie 300% was na het afschieten door RBR. En wellicht kunnen ze als nieuw team [daar zit de adder?] wel een volledig nieuwe motor introduceren. Maar ze nemen een team over en leveren zelf een nieuwe motor. Hoe dat exact zit? Bestaand team, nieuwe motor, bestaande motorleverancier. Misschien komt in die nieuwe situatie als fabrieksteam wel de optie ook een nieuwe motor te brengen. Dat zou wellicht een opsteker zijn...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 21:45:30
Reken maar dat als ze besluiten om als fabrieksteam terug te komen het anders zal gaan.

Oh, ze houden de boel nu voor de gek?? Zielig.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 21:45:30
Reken maar dat als ze besluiten om als fabrieksteam terug te komen het anders zal gaan. Ik denk niet dat de motivatie 300% was na het afschieten door RBR. En wellicht kunnen ze als nieuw team [daar zit de adder?] wel een volledig nieuwe motor introduceren. Maar ze nemen een team over en leveren zelf een nieuwe motor. Hoe dat exact zit? Bestaand team, nieuwe motor, bestaande motorleverancier. Misschien komt in die nieuwe situatie als fabrieksteam wel de optie ook een nieuwe motor te brengen. Dat zou wellicht een opsteker zijn...
dat was dus ook precies mijn vraag. Het zou een opsteker kunnen zijn of zelfs de redding van dit waardeloze reglement. Misschien dat ik eens op twitter vraag aan al die profs daar.

janke

We gaan toch niet dromen?? Alleen Ferrari al veegt zijn voetjes aan met dat Franse merk. En dan een of ander reglement er bij gebruiken?? Renault piest naast de pot.  Ferrari en Mercedes. That's All.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: FolkertE op 15 september 2015 - 22:21:21
Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 21:45:30
Reken maar dat als ze besluiten om als fabrieksteam terug te komen het anders zal gaan. Ik denk niet dat de motivatie 300% was na het afschieten door RBR. En wellicht kunnen ze als nieuw team [daar zit de adder?] wel een volledig nieuwe motor introduceren. Maar ze nemen een team over en leveren zelf een nieuwe motor. Hoe dat exact zit? Bestaand team, nieuwe motor, bestaande motorleverancier. Misschien komt in die nieuwe situatie als fabrieksteam wel de optie ook een nieuwe motor te brengen. Dat zou wellicht een opsteker zijn...
dat was dus ook precies mijn vraag. Het zou een opsteker kunnen zijn of zelfs de redding van dit waardeloze reglement. Misschien dat ik eens op twitter vraag aan al die profs daar.

Persoonlijk lijkt het me sterk. Het gaat om de motoren en het blijft gewoon een Renault-motor. Dus ik kan het me niet voorstellen dat ze gewoon een andere motor mogen fabriceren.