Ronde 11: Shell Grand Prix van België

Gestart door gloudiesaurus, 17 augustus 2015 - 19:56:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Alweer genoten van een geweldig spektakel. 10 plekken opstomen is een mooie prestatie, met als gevolg een top 10 klassering over all. MaxV!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.


Enzo


0634

Vettel woedend op Pirelli...

Tja, maar hij zal zelf ook weten dat hij op hele oude banden (de oudste van allemaal) op een hogesnelheidsbaan constant buiten de witte lijnen over de kerbs heen reed? Vlak voor de band explodeerde bij uitkomen Eau Rouge deed hij het weer. Een seconde later knalt ie.

Dat is wel het uiterste van de banden vragen... Je had ook iets vaker op het circuit kunnen rijden.

Perton

Kan Vettel alsjeblieft zijn klep houden? Pirelli uitkafferen omdat ie een klapband kreeg. Die shit gebeurt nou eenmaal in de racerij. Als jij als coureur een eenstopper wenst te proberen op Spa, ja, dan kan dat stress veroorzaken op het rubber. Misschien moet je dan een wat conventionelere strategie proberen, die minder risico's met zich meebrengt.

Pancake Shield

Volgens mij liep Vettel zelf te emmeren op een gegeven ogenblik, dat ze bij Ferrari moesten kijken of het mogelijk was om het te halen of dat hij nog een pitstop moest maken. Hij knalt al heel dat weekend idd over die kerbstones en dan zijn die banden op een gegeven ogenblik (zeker na een lange race) ook gewoon kwetsbaar. Het is Vettels/Ferrari's fout dus moeten ze niet gaan afgeven op Pirelli.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Vettel zal ongetwijfeld ook wel commentaar op Pirelli hebben wanneer hij op slicks van een natte baan vliegt.

Maikel0230

Wowow, even chillen mannen.

Probleem is dat Pirelli zelf heeft toegegeven dat die band +/- 40 ronden kon doen.

Van Paul Hembrey himself uit een artikel op F1 fanatic

Citaat"The wear life is indicated at around 40 laps but it's an indication," said Hembery.

Vettel had er 28 opzitten en echt slecht gingen die nog niet, want Grosjean had veel ronden nodig om dichterbij te komen en zelfs toen was er nog voldoende tractie uit La Source aanwezig om de Lotus af te houden.

Pushte Ferrari de band naar de limiet? Zekers en dat ze die p3 kwijtraken is dan ook het risico dat ze daarmee genomen hebben. 100% hun eigen fout. Een eenstopper op Spa is zo goed als onmogelijk.

Ik denk dat Vettel vooral de manier waarop die band gaat aanklacht. Hij heeft een punt, wat zowel Rosberg als Hamilton na de race ook wel een beetje ondersteunden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2015 - 18:31:29
Wowow, even chillen mannen.

Probleem is dat Pirelli zelf heeft toegegeven dat die band +/- 40 ronden kon doen.

Voor banden geldt hetzelfde als motoren: geen een is hetzelfde als een ander. Die band moet als bandentype wel veertig ronden mee kunnen, maar dat wil niet betekenen dat je de volledige garantie hebt dat alle banden van dat type die afstand kunnen afleggen.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 23 augustus 2015 - 18:35:49
Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2015 - 18:31:29
Wowow, even chillen mannen.

Probleem is dat Pirelli zelf heeft toegegeven dat die band +/- 40 ronden kon doen.

Voor banden geldt hetzelfde als motoren: geen een is hetzelfde als een ander. Die band moet als bandentype wel veertig ronden mee kunnen, maar dat wil niet betekenen dat je de volledige garantie hebt dat alle banden van dat type die afstand kunnen afleggen.

Wat ook niet wil zeggen dat het normaal is dat ie met 300km per uur op de teller ineens ploft. Vindt het maar frappant dat iedereen dit de normaalste zaak in de wereld vindt. We zijn toch 2015 of niet?

Overdreef Vettel in zijn reactie? Zekers maar ik denk dat iedereen hetzelfde gedaan zou hebben, zeker na het incident op vrijdag.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Paul Himbrey heeft ook voor de race gezegd dat ze een éénstopper niet aanraden. Wanneer heeft Paul Hembrey dit gezegd? Op het ene parcours zal het wel mogelijk zijn, op een ander niet. En als die al 40 ronden meegaan dan is het al zeker geen 40 ronden vol over de curbs rijden zoals eerder aangehaald. Dit is racen e. Het is zoald DC zegt, een opgeblazen motor mag ook niet gebeuren, of een ophanging die het begeeft of om het even wat. Ricciardo zal ook niet blij zijn, maar het is nu eenmaal zo. Alleen vervalt Vettel steeds weer in zijn oude gezaag als er iets niet lukt.


Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2015 - 18:31:29
Wowow, even chillen mannen.

Probleem is dat Pirelli zelf heeft toegegeven dat die band +/- 40 ronden kon doen.

Van Paul Hembrey himself uit een artikel op F1 fanatic

Citaat"The wear life is indicated at around 40 laps but it's an indication," said Hembery.

Vettel had er 28 opzitten en echt slecht gingen die nog niet, want Grosjean had veel ronden nodig om dichterbij te komen en zelfs toen was er nog voldoende tractie uit La Source aanwezig om de Lotus af te houden.

Pushte Ferrari de band naar de limiet? Zekers en dat ze die p3 kwijtraken is dan ook het risico dat ze daarmee genomen hebben. 100% hun eigen fout. Een eenstopper op Spa is zo goed als onmogelijk.

Ik denk dat Vettel vooral de manier waarop die band gaat aanklacht. Hij heeft een punt, wat zowel Rosberg als Hamilton na de race ook wel een beetje ondersteunden.

Maikel0230

#87
Nogmaals, het verlies van P3 klaag ik ook niet aan. Dat is 100% op het conto van Ferrari want Vettel heeft wel degelijk gevraagd tijdens de race of ze niet zouden wisselen en zijn engineer (vergeet zijn naam even) zei dat de 'deg' nog ok was.

Ik klaag het ontploffen van de band aan.

Hembrey heeft ook zelf toegegeven dat het falen van de band te danken is aan het verslijten van de band en niet door de kerbs.

Citaat"It was at the end of wear life," Hebery told reporters after the race, "so when you do that, any tyre in the world when it gets to the end of its wear life you're going to have a problem".

Dus zijn bedrijf geeft op dat de medium band +/- 40 ronden mee kan gaan en dan al na 28 ronden ploft door slijtage. Waar the fuck komt dan die 40 ronden vandaan vraag ik mij dan af?

Een band hoort niet te ontploffen. Dan gooi ik die knuppel maar in het hoenderhok. Die moet zo slecht worden dat Ferrari hem van armoede zelf wisselt. Dat gebeurde ook niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Een ban ploft uiteindelijk altijd als je hem blijf belasten, de band onder jouw wagen ook. Spa is demanding voor de banden, dat zijn geen standaard Monaco ronden of zo. Als je dan ook nog eens constant over de kerbs heen klettert... tja, Pirelli stelde duidelijk geen eenstopper te adviseren. Maar net als een tijdje geleden bij het vorige incident werd het advies genegeerd en ligt alle schuld weer bij Pirelli.

Rijdt normaal, zoek de grenzen niet op, en niemand heeft een probleem. Het gebeurde niet voor niet bij Vettel. Het langst doorgereden van allemaal en bovendien een seconde voor dat de band plofte weer vol over de kerbs in Eau Rouge. Daarmee zeg ik niet dat Pirelli geen schuld heeft, maar Vettel kan voordat hij als een dolle Pirelli slamt, ook naar zichzelf en de strategie kijken.

Maikel0230

#89
Dat er iets gebeurt doordat Ferrari de strategie over de grenzen probeer te pushen ontken ik niet. Sorry maar die banden horen NIET te ontploffen. Die moeten qua performance zo slecht worden dat Ferrari vanzelf beslist om ze te wisselen, en dat gebeurde niet want Grosjean vloog er zeker niet langs.

Pirelli raadt geen eenstopper aan, maar  wel de medium +/- 40 ronden meekan. Dan ontploft ie bij ongeveer 65% van dat advies. Sorry maar van mij krijgt Pirelli weinig sympathie als een coureur hen zo'n uitbrander geeft. Dit bedrijf spreekt zichzelf tegen.

En nog maar eens, Pirelli heeft zelf gezegd dat het door slijtage kwam en niet door de kerbs. Dit bij banden die 28/40 ronden hebben afgelegd.

Zoek de grenzen niet op? Dan is de F1 dood voordat we 2020 halen. Sorry maar een team zal ALTIJD de grenzen opzoeken, dat is de essentie van de F1. Dat Vettel zo reageert is uiteraard slecht, het kon genuanceerder. Maar als mij zoiets overkomt met 300km per uur dan zou ik ook door de rooie gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25