F1 VS CART

Gestart door Geert, 24 augustus 2002 - 12:58:10

« vorige - volgende »

Welke raceklasse BEKIJK jij het liefst?

Formule1
20 (83.3%)
CART
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 24 augustus 2002 - 12:58:10

Geert

Zie eerst nieuwsbericht:
http://www.f1pits.net/f1news/archives/CART240802.jpg" HEIGHT=272 WIDTH=400 align="left">Dit weekend wordt er geraced op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal, Canada. De F1 was er enkele maanden geleden, nu is het de beurt aan het CART-circus. Voor vele ingenieurs etc. van de Formule1 is dit de ultieme aangelegenheid om het verschil tussen een CART-bolide en een F1-bolide op te meten. Het is de eerste keer dat beide raceklassen zo kort op elkaar het zelfde circuit aandoen.

De eerste ronden zijn daar ondertussen afgelegd en tijdens de trainingen was er een snelste tijd van: 1:20.593. Montoya reed tijdens de race enkele maanden geleden een snelste tijd van: 1:15.960. Toch al een duidelijk verschil dus.

CART (vroeger Indycar) is altijd al een beetje de concurrent geweest van de F1. Beide sporten hebben hun eigen karakteristieken. De F1 moet het hebben van z'n complexheid en technische snufjes, de CART van z'n spannende races en inhaalpogingen.

De mensen van CART gaven zelf toe dat je de laptijden niet moet vergelijken met die van de F1, maar volgens hen kan het publiek wel op een veel spannendere en competitievere race rekenen.

Eric

Ik heb gekozen voor de F1, simpelweg omdat de CART niet te zien is op TV hier.
Ik denk wel dat de CART spannender is doordat je meer inhaalmanouevers ziet.

F2002

Citaat van: ericIk heb gekozen voor de F1, simpelweg omdat de CART niet te zien is op TV hier.

Same  :cry:

Geert

maar jullie hebben ooit toch al een race gezien op Eurosport zeker? Ga daar op af he...

sledge

Citaat van: Geertmaar jullie hebben ooit toch al een race gezien op Eurosport zeker? Ga daar op af he...

Dat wel, maar we zijn waarschijnlijk gewoon meer thuis in het F1-wereldje. Als ik een een cartwedstrijd bekijk, weet ik enkel de posisties, niet wie er goed bezig is wie slecht, ...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Gilles Villeneuve

Ik heb meestal probs met het vinden van de uitzendtijde  :?
Beleef de 24 Uren van Zolder live via www.24U.be !

jw83

ik kijk CART zodra het op TV is maar voor F1 blijf ik thuis

op die ene keer in Canada en Silverstone na  toen waren er ZAC'S :oops:

maar ik rij zelf met GP3 in een CART league en dat is fun

Anonymous

Ben toch vooral F1 fan, maar ik probeer zoveel mogelijk van de CART te volgen. De races zijn inderdaad wat spannender, veel meer inhaalmanoeuvres, meer actie. Helaas is de CART een beetje gedragadeerd nadat er sinds dit jaar nog maar 18 wagens rijden (ipv 26 vorig jaar) en het niet meer live wordt uitgezonden op Eurosport.

Olav18

Absoluut 100% Formule 1. Vooral oval races vind ik het meeste belachelijke gebeuren wat er is.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Rippie

Citaat van: AnonymousBen toch vooral F1 fan, maar ik probeer zoveel mogelijk van de CART te volgen. De races zijn inderdaad wat spannender, veel meer inhaalmanoeuvres, meer actie. Helaas is de CART een beetje gedragadeerd nadat er sinds dit jaar nog maar 18 wagens rijden (ipv 26 vorig jaar) en het niet meer live wordt uitgezonden op Eurosport.
Hmmmz.. heb ik gepost als gast? Zeker nieuw dat je ongeregistreerd kan posten... K weet nie of dat wel zo goed is, toch beter als er alleen geregistreerde mensen kunne posten...  :?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Anonymous

Citaat van: Olav18Absoluut 100% Formule 1. Vooral oval races vind ik het meeste belachelijke gebeuren wat er is.

Dan heb jij geen verstand van racen, oval racen is namelijk zeer moeilijk en zeer spannend. Vooral de IRL serie is subliem om te volgen. Ik heb alle CART, F1 en IRL races dit jaar live gezien en ik vind F1 het beste omdat je er het hier het beste op tv kan zien. De IRL 2des best omdat dat iedere keer een superclose race is tot de finish. op de 3de plaats pas CART omdat het dit jaar echt saai is. Bijna geen inhaalmaneuvres, dus wie vind dat er in de CART meer ingehaald word heeft dit jaar duidelijk nog geen CART race bekeken.

cookie

deze post hierboven kwam van mij, dit forum logt mij steeds uit.

Gilles Villeneuve

Dan was de laatste NASCAR race echt mega  :wink:
Beleef de 24 Uren van Zolder live via www.24U.be !

Eric

Citaat van: Geertmaar jullie hebben ooit toch al een race gezien op Eurosport zeker? Ga daar op af he...

Hier in West-vlaanderen ligt Eurosport er al een paar jaar uit hoor. :(

Racegirl

:( In Vlaams-Brabant is het spijtiggenoeg niet anders! :(
Kmis Eurosport nog steeds  :cry:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.