Blancpain GT Series 2015

Gestart door Sphinx, 05 april 2015 - 10:56:35

« vorige - volgende »

janke

Gelukkig 45 min. gezien. Vanthoor/Frijns met twee vingers in de neus hè. Ik was even weg en zag later de Lambo op eens verder achterop liggen, wat was er gebeurd??
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Korte samenvatting

De start verliep niet zo chaotisch als in Nogaro of Monza, maar Catsburg maakte het Vanthoor wel heel moeilijk door steeds aan de buitenkant zijn kans af te wachten tot Graham Hill. Vanthoor kwam er echter op het juiste moment voor en hield de leiding vast. Voor de Rinaldi Ferrari (na een sprint en een endurorace leider in het algemeen klassement) was de race binnen een rondje al gelopen, Norbert Siedler kwam in het gedrang terecht en liep een lekke band toen hij door Marco Bonanomi het grind in werd gereden.

Voor Vanthoor nauwelijks problemen, de achtervolgers werden alleen maar kleiner in zijn achteruitkijkspiegel. Frijns nam na de pitstop over en had maar liefst 10 seconden voorsprong op Catsburg, die een ronde later de auto overgaf aan Albert von Thurn und Taxis. De Duitser hield zich vervolgens meer bezig met het verdedigen van de tweede plaats tegen een sterk opkomende Enzo Ide, maar zijn strategie kon het raam uit nadat race control hem een drive-through gaf voor te snel rijden in de pits. De Lambo zou als achtste eindigen en in ieder geval nog een punt ophalen.

Frijns was vooraan 20 seconden weggelopen en kon eigenlijk rustig uitrijden naar de finish, terwijl de nummer 2 tot en 6 heel dicht bij elkaar waren gekomen. Enzo Ide hield het uiteindelijk vol tot de finish en Brito haalde een tweede podium op voor BMW Sportstrophy.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

In de main race mocht Frijns de race beginnen en de Maastrichtenaar had een prima start. Hij kon een beetje weglopen van de twee Sports Trophy BMW en toen die het met de Mclaren van Kevin Estre aan de stok kregen liep het gat in de beginfase al uit naar twee seconden. De Fransman had een paar ronden tijde plus een foutje van Bueno nodig om beide BMW's in te halen , maar verkleinde het gat naar Frijns van 4.9 sec naar 3.5 seconden in een paar ronden tijd.

Estre bleef toen het pit windown open ging twee ronden doorrijden, terwijl Frijns de #1 Audi aan Vanthoor overgaf, die als derde de pits uit kwam. Door een langzame stop verloor de #55 Mclareneen plaats aan de #77 BMW, die als tweede weer naar buiten kwam. Vanthoor bedreigen zat er echter niet in voor de Braziliaan. Brito bracht de BMW als tweede binnen op 14 seconden achterstand, Bell was met de #55 Mclaren de laatste podiumklant.

Achter de top3 maakte de #88 Lamborghini er een leuke show van. Albert von Thurn und Taxis consolideerde zijn zevende startplek tegen een paar aanvallen van Niki Mayer-Melnof, en toen Nick Catsburg de wagen weer overnam kreeg de auto echt vleugels. De Amersfoorter kwam als 8e de pits uit, maar wist zowel Marcus Winkelhock als Craig Dolby te passeren. De Lambo kwam als vijfde over de streep. Jules Szymkoviak moest een inhaalrace rijden na een spin van zijn teamgenoot al in de tweede bocht, hij zou als twaalfde eindigen. Frijns en Vanthoor nemen in het Sprint klassement ook de leiding over van Maxime Martin en Dirk Muller
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

janke

Ik vond de main race zéér vermakelijk. Die Z4's deden het naar behoren. En Nick Catsburg liet in zijn stint zien een racer te zijn. Vond het weer de moeite waard om naar deze race te kijken. Maar Brands Hatch is dan ook een circuit waar dit soort races goed tot hun recht komen, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Er gebeurde wat teveel om de Blancpain race in Silverstone te gaan samenvatten, dus dan maar een link naar mn verhaal

http://www.racingnews365.nl/blancpain-gt-series-von-ryan-mclaren-wint-zijn-thuisrace/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Miguel

Volgende week Blancpain GT in Zolder, helaas met maar weinig track time voor Blancpain GT en weinig boeiende support series. Toch aanwezig, want GT3.
Peace out yo.

janke

En gisteren won Frijns/Vanthoor de race op Zolder. Ze waren beiden best dominant. Fijn voor Frijns dat hij een raceklasse heeft gekozen waar hij zich blijkbaar goed in/bij voelt. Mijn complimenten. Na remproblemen en een ongelukje met de Lambo werd Peter Kox 11de met zijn teammaat von Thurn und Taxis.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar


SDG

Ik was aanvankelijk van plan om vandaag eens naar Zolder af te zakken, maar het festivalletje van gisteren was nog niet helemaal verteerd. Straks dus gewoon wat luieren in de zon in afwachting van de Formule 1 van vanavond.

janke

Ook de main-race een prooi voor Frijns/Vanthoor. Beiden leiden de stand met 102 punten.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Klein verslagje van mijn weekend met wat foto's en interviews: http://www.gt-report.com/2015/06/08/the-unstoppables/
Peace out yo.

janke

Goed bezig meneer Catsburg. Hij start vanaf pole met de Reiter Lambo,


Some things are too important to be left in the past.

Miguel

W-AU-W. Wát een race. Wie waren nog meer diehard en hebben de regen, koud en mist getrotseerd om erbij te zijn?
Peace out yo.

Sphinx

Inderdaad geweldig om te volgen. Ik heb via de stream op Youtube gekeken (had geen zwemvest in mn voorraad), al waren de eerste uren meer de 24u van de Safetycar. Ik ben zitten schateren toen de Emil Frey Jaguar vooraan de rij in de pits afsloeg. Heel mooi dat Catsburg het nog afmaakt ook! Dusseldorp was ook lekker op dreef in de Rowe Mercedes, al had die wel het bekende Ringkwaaltje (panne in de laatste uren)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!