DTM 2015

Gestart door janke, 30 januari 2015 - 22:04:11

« vorige - volgende »

janke

#30
Tijden zaterdag.

12:25-13:10   DTM   free practice 2
13:10-13:15    DTM   practice starts
15:00-15:20    DTM   qualifying for race 1
17:20-17:30    DTM   information laps
17:35-17:50    DTM   start grid presentation
18:08       DTM   start race 1
Some things are too important to be left in the past.

janke

Eind uitslag vrije training 1. Audi heer en meester.

Some things are too important to be left in the past.

janke

Ook VT2 is een Audi onderonsje. Met een enkele BMW en Mercedes in de top tien.

1.     Jamie Green      GBR      Rosberg Audi RS5 DTM     1:17.480 
2.     Edoardo Mortara     ITA     Abt Audi RS5 DTM     + 0.009 
3.      Tom Blomqvist      GBR      RBM BMW M4 DTM      + 0.097 
4.      Robert Wickens      CAN      HWA Mercedes AMG C63 DTM      + 0.100 
5.      Miguel Molina      SPA      Abt Sportsline Audi RS5 DTM      + 0.100 
6.      Mike Rockenfeller      DUI     Phoenix Audi RS5 DTM      + 0.208 
7.     Mattias Ekstrom      ZWE     Abt Sportsline Audi RS5 DTM      + 0.289 
8.      Nico Muller     ZWI     Rosberg Audi RS5 DTM      + 0.300 
9.      Timo Scheider      DUI      Phoenix Audi RS5 DTM      + 0.306 
10.     Paul di Resta      GBR     HWA Mercedes AMG C63 DTM      + 0.399 
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Citaat van: -Nino- op 29 mei 2015 - 08:01:06
Citaat van: janke op 28 mei 2015 - 21:22:20
Citaat van: Jehoentelaar op 28 mei 2015 - 18:05:18
De tweede race zal sowieso ook wel door ARD/ZDF worden uitgezonden.

Ik vind het een mooi circuit. Ben er twee keer geweest, en was het geld waard. Experts zoals Norbert Haug tippen Wehrlein en Paffett als winnaars. Dat moet ik nog maar zien. Ze kunnen dan wel de meeste overwinningen hebben behaald, maar Audi en BMW gaan er ook voor. Vooral BMW, die waren de 1ste race teleurstellend. De Porsche SuperCup is ook een you must see. Geweldige competitie. Ik zit iig dit weekend aan de buis.


30.05.2015   15:00   sportschau   Qualifying 1 LIVE
30.05.2015   18:00   Das Erste   Rennen 1 LIVE
31.05.2015   11:40   sportschau   Qualifying 2 LIVE
31.05.2015   14:00   Das Erste   Rennen 2 LIVE

Porsche Carrera Cup bedoel je?
En waar kan ik de kwalificaties zien? Sportschau op televisie???

Das Erste = ARD. Formeel heet de zender 'Das Erste' en is het naast ZDF de nationale zender van het TV-bedrijf ARD.

janke

#34
Molina/Audi start zo straks van pole op de Lausitzring. Jamie Green/Audi op plek twee en Mortara/Audi van plek drie, dan Ekstrom/Audi. Daarna pas een Mercedes en BMW. Race programma  begint om 18.00 uur.

                                                             
Some things are too important to be left in the past.

janke

Die Wehrlein is wel een snelle jongen zeg. Maxime Martin met de BMW doet het ook naar behoren. Vier Audies op kop. Dan Martin/BMW.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Wauw wat een move van Jamie Green. Gaat Molina makkelijk voorbij. Ook Mortara schiet er voorbij. En dan Ekstrom ook nog even. Molina is hier wel de looser.
Some things are too important to be left in the past.

janke

En  Wehrlein/Mercedes gaat  Martin/BMW makkelijk voorbij. Green neemt met stappen afstand vd rest. Keke zal tevreden zijn.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#38
Geweldige race van Green, verdiend gewonnen. Mortara 2de en Ekström op drie. Podium is dus volledig Audi. BMW en Mercedes hebben niets in te brengen. Martin/BMW pakt nog wel wat punten, maar BMW heeft duidelijk de snelheid niet meer. Voor mij teleurstellend. Nee balen.

Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Het is te hopen dat BMW zich een beetje kan terugvechten, maar ja ieder jaar is wel een van de drie de zwakkere. Het zou mooi zijn als bv Opel nog zou terugkeren. Maar ik ben iig al blij dat het allang geen Mercedes vs Audi was, dat waren echt saaie jaren. Niet dat dit nu zo spetterend is, maar er zit meer in dan in het andere. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

janke

#40
Citaat van: Pancake Shield op 30 mei 2015 - 19:22:09
Het is te hopen dat BMW zich een beetje kan terugvechten, maar ja ieder jaar is wel een van de drie de zwakkere. Het zou mooi zijn als bv Opel nog zou terugkeren. Maar ik ben iig al blij dat het allang geen Mercedes vs Audi was, dat waren echt saaie jaren. Niet dat dit nu zo spetterend is, maar er zit meer in dan in het andere.

Ik als BMW man ben er een beetje bang voor dat het voorlopig nog wat gaat duren. Het fabrieksteam Schnitzer/BMW Motorsport zijn in geen velden of wegen te bekennen. Is toch de benchmark. Baart mij zorgen.

Toevoeging,

DTM heeft spetterende races in het seizoen. Niet altijd, maar hetzelfde geldt voor de F1. Maarja dat zeg ik als fan. De Mercedes/Audi jaren waren inderdaad boring. Maar wat Opel betreft prima, een Ford, Renault, Honda erbij is natuurlijk kicken. Ben benieuwd hoe ze de samenwerking met Japan gaan invullen.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#41
Jamie Green-Audi Team Rosberg start vanmiddag op de Lausitzring van pole in race 2. Hij laat iedereen op meer dan een halve sec. staan. ??? Plek twee en drie zijn ook Audi's, Ekström en Scheider. Onze zuiderbuur Maxime Martin is de beste BMW coureur en start van vijf. De eerste Mercedes start van plek tien met Juncadella.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#42
De 2de race op de Lausitzring werd weer een overwinning voor Jamie Green/Audi. Ekström probeerde het nog wel maar Green was de snelste van het pack. Ook een SC kon hem niet van de overwinning afhelpen. Vandaag was het weer een Audi armada, gevolgd door Mercedes en daarachter zwaar teleurstellend BMW. Niet één team uitgezonderd. Het is Martin die nog wat puntjes sprokkelt. Spengler kon nog een tiende plek pakken maar door het aantikken van Tambay werd hij terug gezet.

Jamie Green leidt bij de rijders. Team Rosberg samen met Abt Sportsline bij de Teams en Audi met een immense voorsprong bij de merken. BMW troosteloos onder aan.
Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Tsja, als die Audi's gaan, gaan ze als een trein. Als ze zo'n farce als destijds in Zandvoort maar achterwege laten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

janke

Tja, Audi heeft meilen voorsprong met hun auto. Van welk team dan ook. Ze zijn allemaal hetzelfde qua chassis. Alleen de set up mag de rijder bepalen. En dan zie je grote jongens. Zoals een Tambay?? Is niks, word niks. Terwijl dat team in de basis helemaal niet zo slecht is. Maar Tambay des te meer.

Some things are too important to be left in the past.