Welke coureur is/was de beste?

Gestart door Mikacouli, 23 augustus 2002 - 20:52:18

« vorige - volgende »

Wie is/was de beste coureur aller tijden?

Senna
12 (29.3%)
Schumacher
21 (51.2%)
Prost
1 (2.4%)
Mika Häkkinen
2 (4.9%)
Jim Clarck
2 (4.9%)
JM Fangio
3 (7.3%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 23 augustus 2002 - 20:52:18

MisterY

Citaat van: MikacouliHet is dus duidelijk dat de Ferrarifans allemaal Schumacher nemen en eens geen andere rijder kunnen nemen. :(

Je mag niet vergeten dat MS ook zeer veel jonge fans heeft, gastjes die enkel MS kennen! Als je hen dan vraagt wie de beste coureur is, zullen zij natuurlijk op MS stemmen, en als je vraagt waarom zullen ze antwoorden omdat hij altijd wint en omdat hij met een Ferrari rijdt (ik heb zelf ook zo'n gastjes in m'n familie van 12 jaar). Zij hebben nooit de andere grote coureurs gekend. Daarom vind ik ook dat je de uitslag van zo'n poll moet relativeren!  :wink:

Mikacouli

Misschien heb je wel gelijk.ik ken er ook zo'n paar en die dulden geen tegenspraak als je het over MS hebt.Meestal hebben ze ongelijk.Om dan maar te zwijgen van altijd. :D  :lol:

Magic Senna

Citaat van: MisterY
Citaat van: MikacouliHet is dus duidelijk dat de Ferrarifans allemaal Schumacher nemen en eens geen andere rijder kunnen nemen. :(

Je mag niet vergeten dat MS ook zeer veel jonge fans heeft, gastjes die enkel MS kennen! Als je hen dan vraagt wie de beste coureur is, zullen zij natuurlijk op MS stemmen, en als je vraagt waarom zullen ze antwoorden omdat hij altijd wint en omdat hij met een Ferrari rijdt (ik heb zelf ook zo'n gastjes in m'n familie van 12 jaar). Zij hebben nooit de andere grote coureurs gekend. Daarom vind ik ook dat je de uitslag van zo'n poll moet relativeren!  :wink:
Als je oud genoeg bent om de carriere van Senna gevolgd te hebben,dan weet je wie de beste was.Senna had net dat ietje meer.Als je te jong bent en hem niet hebt zien rijden,is het ook onmogelijk om over de rijkwaliteiten van Senna te oordelen.Het is net hetzelfde als dat wij niet op Fangio stemmen,want wij hebben die ook nooit zien rijden en kunnen hem dus niet vergelijken met andere rijders en statistieken zeggen ook niet alles.
Maar wie nu echt de beste was,dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken vind ik.Iedereen heeft nu éénmaal een eigen mening.

lilKim

Citaat van: MisterY
Citaat van: MikacouliHet is dus duidelijk dat de Ferrarifans allemaal Schumacher nemen en eens geen andere rijder kunnen nemen. :(

Je mag niet vergeten dat MS ook zeer veel jonge fans heeft, gastjes die enkel MS kennen! Als je hen dan vraagt wie de beste coureur is, zullen zij natuurlijk op MS stemmen, en als je vraagt waarom zullen ze antwoorden omdat hij altijd wint en omdat hij met een Ferrari rijdt (ik heb zelf ook zo'n gastjes in m'n familie van 12 jaar). Zij hebben nooit de andere grote coureurs gekend. Daarom vind ik ook dat je de uitslag van zo'n poll moet relativeren!  :wink:


Ik ben zelf maar zestien, dus ik heb de 'andere grote coureurs' ook nooit zien racen.  Maar dat wil niet zeggen dat ik Jackie Stewart, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Emerson Fittipaldi,... niet ken. Ik ben pas formule 1 gaan volgen nadat Ayrton Senna verongelukt is, maar toch heb ik hem gekozen in de poll. Want ik heb hem wel zien rijden. Natuurlijk geen volledige races, maar wel stukken in f1-specials of op RTBF. Ik heb er boeken en video's over, mijn vader vertelt erover,...

Ik hou van formule 1 vandaag, maar ik hou ook van formule 1 twintig jaar geleden. Alleen heb ik het toen (helaas) niet kunnen meemaken.
lil'Kim