WEC + 24 uren van Le Mans 2015

Gestart door gloudiesaurus, 31 december 2014 - 15:44:22

« vorige - volgende »

Wallie

Dit schijnt de nieuwe Nissan te zijn:

Bron het Twitter kanaal van Taki Inoue :P
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Miguel

Asociaal gejat van Jalopnik, die de primeur hebben: http://blackflag.jalopnik.com/exclusive-see-and-hear-nissans-front-engine-gt-r-le-ma-1680363700

Herkenbaar als Nissan/GT-R en een ander concept dan de overige LMP1's, ik trek het hard (en niet alleen de auto)!
Peace out yo.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En daar is hij weer, Colin Kolles:

CitaatByKOLLES Racing, is pleased to announce its entry application in the 2015 FIA World Endurance Championship including the legendary 24 hours of Le Mans in LMP 1 with
the newly developed 2015 CLM P1.

The team's endurance division has been competing in motorsport for over 14 years and has a wealth of experience and knowledge gained from successful participation in WEC, F1, DTM and other formula series.

With a new gear box, new front and rear suspension, aerodynamic modifications and performance upgrades throughout, including significant weight reductions, the team
have made real progress on the CLM P1.

Commenting on the season ahead, ByKOLLES Director of Operations, Boris Bermes said: "We learnt a lot last year, we faced many challenges but we made very good progress against the odds however we were aware that significant improvements
needed to be made for the 2015 season. The team has worked hard since the end of least season to produce, what I believe to be a highly competitive car. As always, I'm cautiously optimistic about this year but let's see what testing brings."

In addition to technical upgrades, the CLM P1 has had a dramatic aesthetic overhaul featuring a striking new yellow, black and grey livery. The new colour scheme is in part down to an exciting new partnership with Austrian based sports sponsorship company YELLOWWINGS.

Commenting on the YELLOWINGS partnership Dr Colin Kolles said: "Our new partnership enables companies with smaller budgets or new start-ups to become involved in the exciting world of motorsport. YELLOWINGS simple yet brilliant technology opens the doors to an area formerly the reserve of big-budget businesses and gives organisations greater accessibility to this proven brand communications platform.

I believe that anything that brings new partners and revenue to our industry
is a good thing for the sport overall."

The new CLM P1/01 will be unveiled ahead of the official pre-season test session at Paul Ricard in March. Further driver and sponsor announcements will be made in due course


In het kort Kolles wil met een eigen team deelnemen aan de 24 uur van Le Mans en om het budget bij elkaar te krijgen wil hij pakketten verkopen aan de fans en kleinere bedrijven. Die kunnen door te betalen "toegang krijgen tot het team". Meer details volgen nog... Klinkt een beetje als project Brabham. Vraag me alleen af Kolles net zo gastvrij is  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Colin Kolles schijnt een geweldige vent te zijn. Hij heeft de afgelopen jaren natuurlijk het Lotus-team gerund (byKolles Racing is niets meer dan een nieuwe naam voor een oud team, de CLM is ook gewoon de Lotus van de afgelopen jaren) en daarmee gedaan waar hij goed in is: met een klein budget op hoog niveau meedoen.
Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 23 januari 2015 - 09:38:39
Colin Kolles schijnt een geweldige vent te zijn. Hij heeft de afgelopen jaren natuurlijk het Lotus-team gerund (byKolles Racing is niets meer dan een nieuwe naam voor een oud team, de CLM is ook gewoon de Lotus van de afgelopen jaren) en daarmee gedaan waar hij goed in is: met een klein budget op hoog niveau meedoen.

In het runnen van teams met een klein budget, daar ben ik het met je eens. Al liet hij Caterham en HRT uiteindelijk ook failliet gaan...
In de media is het wel altijd een enorme hork geweest...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Mwoah of hij Caterham failliet heeft laten gaan, kan je natuurlijk over discussiëren of dat zijn schuld was of die van Fernandes / de nieuwe eigenaren die er waren. En dat geldt ook voor HRT. De eigenaren wilden niet langer geld in het project stoppen, dan sta je als teambaas ook met de rug tegen de muur natuurlijk. Kolles kan ook niet toveren en een team laten bestaan als de eigenaren er geen geld in stoppen. Ik vind het dan ook erg makkelijk om hem de schuld te geven van het failliet gaan van HRT. Dat is alsof ik de redactie de schuld ga geven van het verdwijnen van GPPits als jij de rekeningen niet langer betaalt ;). Wat Caterham betreft vind ik de situatie wat te complex om een concrete mening over Kolles te geven, maar wat HRT betreft vind ik hem absoluut niet schuldig.

Je laatste zin ben ik het overigens compleet mee eens.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 23 januari 2015 - 14:47:38
Mwoah of hij Caterham failliet heeft laten gaan, kan je natuurlijk over discussiëren of dat zijn schuld was of die van Fernandes / de nieuwe eigenaren die er waren. En dat geldt ook voor HRT. De eigenaren wilden niet langer geld in het project stoppen, dan sta je als teambaas ook met de rug tegen de muur natuurlijk. Kolles kan ook niet toveren en een team laten bestaan als de eigenaren er geen geld in stoppen. Ik vind het dan ook erg makkelijk om hem de schuld te geven van het failliet gaan van HRT. Dat is alsof ik de redactie de schuld ga geven van het verdwijnen van GPPits als jij de rekeningen niet langer betaalt ;). Wat Caterham betreft vind ik de situatie wat te complex om een concrete mening over Kolles te geven, maar wat HRT betreft vind ik hem absoluut niet schuldig.

Je laatste zin ben ik het overigens compleet mee eens.

Nou ik zeg ook niet dat zijn schuld is dat het team het niet overleefd heeft.

Maar uiteindelijk heeft hij met die teams wel een tijdje overleefd, maar uiteindelijk hebben die teams het ook niet gered. Om nu dan van een succes verhaal te spreken  ;) Ik bedoel hij is er toen ook niet in geslaagd om nieuwe financiële bronnen te vinden.

Caterham nam hij zelf via een vage constructie over, en toen klapte het uiteindelijk. Vaag verhaal, maar dat vind ik vaak van de persoon Kolles. Er hangt vaak een vaag verhaal omheen. Net zoals met dat team waarmee hij in de Formule 1 wilde debuteren...

Vorig jaar was zijn Lotus WEC team ook vaag. Hij presenteerde het op Le Mans maar zijn team reed uiteindelijk niet mee... Heb nu het idee, dat het hetzelfde teams, dezelfde auto's. Alleen een nieuw kleurtje en marketingverhaal  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Nog een foto van de Nissan uit Japan:



Echtheid niet bevestigd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatJan Lammers bereidt een terugkeer naar de 24 Uren van Le Mans voor. De winnaar van 1988 wil volgend jaar weer aan de start staan.

Jan gaf afgelopen zomer al aan weer de 24 Heures te willen rijden, de race waarin hij tussen 1983 tot 2011 uitgroeide tot specialist, met zijn zege met Jaguar in 1988 als hoogtepunt (foto's). Vandaag bevestigde hij op BNR Nieuwsradio in 2016 weer aan de start te willen staan van 's werelds grootste en beroemdste langeafstandsrace en noemde daarbij ook de betrokkenheid van Frits van Eerd, een voorkeur voor de LMP2-klasse en de mogelijke inzet van een eigen team.

Eerder dit jaar maakte Frits van Eerd bekend dat hij voor de laatste keer mee heeft gedaan aan de Dakar-rally en zichzelf nu Le Mans ten doel heeft gesteld.

En dit kan weer een leuk project worden, zoiets met Van Merksteijn destijds. Frits, die ook goed kan sturen, als financier met Lammers en een goede Nederlandse coureur erbij?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat Kolles een vaag figuur is, dat ben ik met je eens, maar toch vind ik het niet zijn schuld dat de boel klapt. Uiteraard is het zijn verantwoordelijkheid dat er geen (goede) investeerders worden gevonden, maar goed, daar zijn er meer teams van geweest die daar last van hebben gehad. John Booth is ook geen slechte teambaas, dat bewijzen alle successen van Manor in de lagere klassen wel. Toch heeft hij het ook niet gered in de F1.

Miguel

Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2015 - 22:26:05
Heb nu het idee, dat het hetzelfde teams, dezelfde auto's. Alleen een nieuw kleurtje en marketingverhaal  :)
Dat klopt, dat is exact wat hier aan de hand is, maar dat is ook geen geheim.
Peace out yo.

sjakie

Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2015 - 22:29:16
CitaatJan Lammers bereidt een terugkeer naar de 24 Uren van Le Mans voor. De winnaar van 1988 wil volgend jaar weer aan de start staan.

Jan gaf afgelopen zomer al aan weer de 24 Heures te willen rijden, de race waarin hij tussen 1983 tot 2011 uitgroeide tot specialist, met zijn zege met Jaguar in 1988 als hoogtepunt (foto's). Vandaag bevestigde hij op BNR Nieuwsradio in 2016 weer aan de start te willen staan van 's werelds grootste en beroemdste langeafstandsrace en noemde daarbij ook de betrokkenheid van Frits van Eerd, een voorkeur voor de LMP2-klasse en de mogelijke inzet van een eigen team.

Eerder dit jaar maakte Frits van Eerd bekend dat hij voor de laatste keer mee heeft gedaan aan de Dakar-rally en zichzelf nu Le Mans ten doel heeft gesteld.

Ja, er zijn genoeg Nederlanders actief in de sportwagenracerij: Jeroen Bleekemolen, Sebastiaan Bleekemolen, Renger van der Zande zijn de eerste de besten die in mij opkomen...

En dit kan weer een leuk project worden, zoiets met Van Merksteijn destijds. Frits, die ook goed kan sturen, als financier met Lammers en een goede Nederlandse coureur erbij?

janke

De inschrijving voor teams voor het FIA-WEC seizoen 2015 zijn gesloten. Op 5 febr. worden de teams bekend gemaakt. Eerste race de 6h van Silverstone op 12 april.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Toyota heeft het team rond wat rijders betreft. Zover ik lees moet Lapierre plaats maken voor Mike Conway. Verder blijft de line up hetzelfde.

Car #1, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi en Anthony Davidson.

Car #2,  Stephane Sarrazin, Alex Wurz en Mike Conway.

Toyota vorig jaar WEC kampioen, maar Le Mans? Zou toch een keer tijd worden, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.