Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

0634

Ha sorry, BMW inderdaad... Ik was zo van slag van die nieuwe neus van Williams dat ik ze nu maar meteen de schuld geef van alle lelijke ontwerpen ;)

FolkertE

Toch grappig dat smaken zo erg verschillen. en gelukkig maar.
Persoonlijk vind ik de auto's van 2007 en 2008 en de auto's van 1987-1991 het mooist.

0634

Dat is smaak inderdaad. Wagens van medio jaren 80 vind ik geniaal, allicht is dat gevoel versterkt omdat het mijn eerste jaren als fan waren. Jaren 70 vond ik ook groots trouwens. Vanaf dat de neuzen omhoog gingen, ergens rond 94-95 werd het steeds minder wat mij betreft. Maar ja, dat is voor ieder anders. Bovendien vind ik een mooie race met lelijke wagens leuker dan een lelijke race met mooie wagens.

Jehoentelaar

Dat met de eerste jaren als fan herken ik bij mezelf met de tweede helft van de jaren negentig. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk alles wel heel fraai vind op 2009, de trapneuzen (2012?) en een aantal misbaksels van vorig jaar na. De oplettende lezer ziet nu dat dat alleen recentere auto's zijn, en dat is op zich logisch aangezien dingen in de regel meer c.q. anders worden gewaardeerd als het langer geleden is. Niet dat ik nu WOII wil rechtpraten, maar het punt is hopelijk helder.

0634

Mwah, die neiging is er misschien wel, maar persoonlijk vind ik races van nu niet meer dan die van toen, gemiddeld genomen. Ik ben ook tamelijk positief over de huidige F1, positiever dan de algemene mening volgens mij. Ook over het niveau. Het is wel eens minder geweest, maar de huidige lichting rijders is in mijn ogen ontzettend goed. Zeker een match voor de eveneens sterke jaren 80 lichting. Alleen over het uiterlijk van de wagens, tja, dan vind ik die van toen toch echt mooier.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2015 - 21:14:51
Mwah, die neiging is er misschien wel, maar persoonlijk vind ik races van nu niet meer dan die van toen, gemiddeld genomen. Ik ben ook tamelijk positief over de huidige F1, positiever dan de algemene mening volgens mij. Ook over het niveau. Het is wel eens minder geweest, maar de huidige lichting rijders is in mijn ogen ontzettend goed. Zeker een match voor de eveneens sterke jaren 80 lichting. Alleen over het uiterlijk van de wagens, tja, dan vind ik die van toen toch echt mooier.
Eens. Ik snap al die klachten over de F1 ook niet. F1 zou volgens velen aan het aftakelen zijn. En misschien zijn er aspekten die inderdaad minder zijn, maar voor het grootste gedeelte zijn dat aspecten die wij als kijker toch niet zouden opmerken. Dat we het weten kan mee spelen, maar dat maakt een race als Bahrein of Canada echt niet minder. 100 PK Meer dit jaar had nog steeds het zelfde effect gehad in Bahrein en Canada. Het is niet dat Coureurs ineens niet meer kunnen rijden.

Al zou het met 100 of meer pk meer natuurlijk wel makkelijker zijn om fouten te maken. MAar goede coureurs zullen echt niet ineens niet meer kunnen rijden. 

Jehoentelaar

Ik doelde eigenlijk ook specifiek op het uiterlijk van het materiaal, maar de (volgens mij her en der onderzochte) hypothese dat dingen uit een verder verleden op een andere - soms betere - manier worden gewaardeerd zal ook bij coureurs wel opgaan. 'Legend-making', om het een naam te geven.

Tuesday

voor mij is het vrij simpel, ik kijk F1 sinds halverwege jaren 90 en vond het visueel altijd meer dan prima, tot de rigoreuze wijziging in 2009. In de loop der jaren is het steeds wat beter geworden. Inmiddels zitten we weer op een meer dan aanvaardbaar niveau. Ik vind auto's er op profiel/gegroefde banden doorgaans trouwens wel net ff wat beter uitzien, maar puur voor het racen zie ik ze natuurlijk liever op echte slicks staan.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 januari 2015 - 21:33:05
Ik doelde eigenlijk ook specifiek op het uiterlijk van het materiaal, maar de (volgens mij her en der onderzochte) hypothese dat dingen uit een verder verleden op een andere - soms betere - manier worden gewaardeerd zal ook bij coureurs wel opgaan. 'Legend-making', om het een naam te geven.

Nou ja, daar zal vast wat in zitten, maar aan de andere kant: broeken met hoog water zijn oud, maar toch echt gruwelijk lelijk ;).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2015 - 21:00:51
Dat is smaak inderdaad. Wagens van medio jaren 80 vind ik geniaal, allicht is dat gevoel versterkt omdat het mijn eerste jaren als fan waren. Jaren 70 vond ik ook groots trouwens. Vanaf dat de neuzen omhoog gingen, ergens rond 94-95 werd het steeds minder wat mij betreft. Maar ja, dat is voor ieder anders. Bovendien vind ik een mooie race met lelijke wagens leuker dan een lelijke race met mooie wagens.
Wel grappig trouwens, jij bent volgens mij iets van 10 jaar ouder dan ik en vond de auto's uit de generatie voor jou ook groots. Ik vond de autos van 90er jaren ook gewoon geniaal ( toen voornamelijk en nu ook wel) maar dat heeft denk ik dus ook te maken omdat het de eerste jaren van mij als fan waren.

Perton

Citaat van: Sabai op 22 januari 2015 - 16:35:54

En dit vind jij lelijker dan de huidige auto's?
Op de neuzen na, ja, absoluut.

0634

In die zin is de ontwikkeling dus wel positief.

Gonzalo

Citaat van: Sabai op 22 januari 2015 - 16:35:54
Citaat van: Perton op 22 januari 2015 - 03:55:43
Over wat voor mensen er bij de FIA werken... ondanks de neus heb ik 100 keer liever de huidige auto's dan wat we 10 jaar geleden hadden met 348 verschillende flapjes per auto.
[/b]

Dat vind ik nou juist de mooiste generatie F1 auto's  ooit.



En dit vind jij lelijker dan de huidige auto's?
Bij deze wagen spat de snelheid er echt af, terwijl de wagens van nu er zo sloom uitzien...

gloudiesaurus

Ik vind de auto met flapjes van 2009 bijv. ook schitterend.

Aan die neuzen van vorig jaar kan ik nog steeds niet wennen. Hoop ze dan ook niet terug te zien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 23 januari 2015 - 13:53:26
Ik vind de auto met flapjes van 2009 bijv. ook schitterend.

Aan die neuzen van vorig jaar kan ik nog steeds niet wennen. Hoop ze dan ook niet terug te zien...
flapjes in 2009? volgens mij waren die auto's juist vrij vierkant en kaal.