Grand-Prix van Azerbeidzjan

Gestart door gloudiesaurus, 08 oktober 2014 - 00:48:48

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

"Johnson claims that the FIA's willingness to work with a country that routinely imprisons journalists and oppresses political dissenters gives legitimacy to the Aliyev-led regime."

--> http://blackflag.jalopnik.com/human-rights-groups-stand-against-formula-ones-oppressi-1781419340?rev=1465431304440&utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow

Robbert65

Het geldt natuurlijk voor veel plekken waar grote evenementen worden georganiseerd. Ik baal er altijd van, maar als de wedstrijd begonnen is ben ik het toch vergeten. Ik ben daar niet trots op maar het is zo.

Ik denk altijd als er weer een grand prix bedacht is in een ondemoctratie: kijk, dat is het plekkie van de gp van Frankrijk, Magny Cours was altijd leuk. Of Imola. Of Nürburgring. Gelukkig hebben we meer GP's nu en is bijv. Mexico een aanwinst gebleken. Maar Sotsji kan me gestolen worden als baan eerlijk gezegd. Doet me niet veel.

De baan in Baku gaan we afwachten, voorlopig ben ik wel positief benieuwd, maar daar sta ik hier op het forum alleen in zo'n beetje. Maar feitelijk hoort een wereldsport als F1 áls het dan naar zo'n land toegaat wel duidelijk bespreekbaar te maken dat er zaken aan de orde zijn met betrekking tot de mensenrechten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Het is vooral een gemiste kans dat de Formule 1 diens enorme podium niet beter weet in te zetten. Je kan prima gaan racen in zo'n land, maar wel onder voorwaarden. Men heeft onder invloed van de centen niks geleerd van de gekkigheid in Bahrein enkele jaren geleden.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juni 2016 - 17:29:31
Het is vooral een gemiste kans dat de Formule 1 diens enorme podium niet beter weet in te zetten. Je kan prima gaan racen in zo'n land, maar wel onder voorwaarden. Men heeft onder invloed van de centen niks geleerd van de gekkigheid in Bahrein enkele jaren geleden.
het is of het 1 of het ander. Of je pakt de grote zak geld aan en houdt verder je mond, of je gaat er gewoon niet heen. Sowieso is het altijd de vraag of je sport en politiek niet gewoon moet scheiden. De sport zet nu een schijnwerper op het land, misschien juist een mooi moment voor de westerse media om de aandacht te verleggen op de mensenrechtensituatie daar. Maar dat gebeurd ook amper.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 04 juni 2016 - 15:23:32
Dat smalle stuk is zo kort, daar kan niemand echt serieus over gaan klagen. Verder ziet het er maar weinig bijzonder uit.


Op zulke momenten mis je Pastor toch wel...ik zou die gast juist wel zien klagen... ;D ;D ;D
;)

Pancake Shield

Mensen klagen altijd als er politieke redenen zijn. We gaan al jaren naar China, Bahrein en inmiddels ook Rusland. En om nu te zeggen dat het bijvoorbeeld in Mexico, Maleisie of eigenlijk zelfs Italie er altijd zo lief aan toe gaat is ook wat groot gezegd. Je zult straks nadat de EK voetbal en de Tour de France afgelopen zijn waarschijnlijk wel weer tientallen experts horen waarom we vooral niet naar de Olympische Spelen moeten gaan en uiteindelijk gaan we toch. Zoals gezegd politiek en sport moeten eigenlijk gescheiden blijven. Overigens krijg ik bij het zien van de baan meer een Bavaria City Racing gevoel dan een echte race.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock


Gonzalo

Had het ook al in andere topic gezet, maar misschien past het hier wel beter:

Als je een gesimuleerde ronde bekijkt, vraag je je toch af hoe dit circuit de veiligheidstesten heeft overleefd.
Veel snelle bochten waarbij aan de buitenkant de muur vlak naast het circuit staat. Dat mag, maar de laatste bocht in Spanje moet wel een chicane ervoor krijgen wegens te snel/gevaarlijk?

Matthijs


Edwin90

Citaat van: Gonzalo op 16 juni 2016 - 11:48:18
Had het ook al in andere topic gezet, maar misschien past het hier wel beter:

Als je een gesimuleerde ronde bekijkt, vraag je je toch af hoe dit circuit de veiligheidstesten heeft overleefd.
Veel snelle bochten waarbij aan de buitenkant de muur vlak naast het circuit staat. Dat mag, maar de laatste bocht in Spanje moet wel een chicane ervoor krijgen wegens te snel/gevaarlijk?

De laatste bocht chicane in Barcelona is voor de Formule 1 toegevoegd om het inhalen op het rechte stuk te bevorderen. Niet omwille van de veiligheid. MotoGP gebruikte onlangs wel de chicane omdat het veiliger was.

Matthijs

Citaat van: Edwin90 op 16 juni 2016 - 12:49:15
De laatste bocht chicane in Barcelona is voor de Formule 1 toegevoegd om het inhalen op het rechte stuk te bevorderen. Niet omwille van de veiligheid
Degene die dat bedacht heeft, heeft geen flauw benul hoe je inhalen bevordert. Je kunt zonder DRS bijna niet in iemands slipstream komen, omdat de voorganger doodleuk eerder op het gas kan (eerder in tijd, niet in plaats) en daardoor bij je wegrijdt.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 16 juni 2016 - 12:56:34
Citaat van: Edwin90 op 16 juni 2016 - 12:49:15
De laatste bocht chicane in Barcelona is voor de Formule 1 toegevoegd om het inhalen op het rechte stuk te bevorderen. Niet omwille van de veiligheid
Degene die dat bedacht heeft, heeft geen flauw benul hoe je inhalen bevordert. Je kunt zonder DRS bijna niet in iemands slipstream komen, omdat de voorganger doodleuk eerder op het gas kan (eerder in tijd, niet in plaats) en daardoor bij je wegrijdt.
Dat klopt wel, maar ik vermoed dat de redenatie betrekking heeft op het hebben van een betere exit. Of langzamere exit dan de oude layout en daardoor de mogelijkheid hebben van betere grip en exit om dichter bij de voorligger te komen.

Any hoe, ik kijk best uit naar deze GP. Ziet er gaaf uit en ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe GP's.

Matthijs

Ik kijk ook zeker uit naar deze GP. Een stratencircuit waar je kan inhalen, een stratencircuit in een historische binnenstad ipv een industrieterrein (Valencia), een stratencircuit die megasnel combineert met megatraag. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden (maar omdat het in Baku ligt vrees ik dat deze race na een paar jaar van de kalender verdwijnt).

Jehoentelaar

Na tien minuten training was ik er niet echt van onder de indruk. Dat smalle stuk is wel vet maar voor de rest durf ik er nog weinig over te zeggen.

Wings

Citaat van: Matthijs op 16 juni 2016 - 12:56:34
Citaat van: Edwin90 op 16 juni 2016 - 12:49:15
De laatste bocht chicane in Barcelona is voor de Formule 1 toegevoegd om het inhalen op het rechte stuk te bevorderen. Niet omwille van de veiligheid
Degene die dat bedacht heeft, heeft geen flauw benul hoe je inhalen bevordert. Je kunt zonder DRS bijna niet in iemands slipstream komen, omdat de voorganger doodleuk eerder op het gas kan (eerder in tijd, niet in plaats) en daardoor bij je wegrijdt.

Hermann Tilke.