Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 september 2014 - 14:39:51
Nee hier staat de FIA volkomen buiten.  Wanbeleid is niet hun schuld.
Ik heb het ook niet over het wanbeleid. Ik heb het over de moeite die het kost om in te stappen in de F1. Marussia heeft ook nog steeds moeite en HRT is ook ten onder gegaan.
En misschien zijn de regels of de beperkingen van de FIA de oorzaak dat een wanbeleid ontstaat bij nieuwe teams. Vandaar dat ik ook zei: deels. Dit jaar zijn er compleet nieuwe regels inwerking gesteld, en dat zou best eens een streep door de rekening zijn geweest voor Caterham en Marussia. Het is dan ook niet de schuld van de FIA( dat was ook niet echt mijn bedoeling om te zeggen) Maar dat de FIA nieuwe teams wel een zet in de rug kan geven om mee te kunnen komen.

Jehoentelaar

Dat het moeilijk is om de F1 te bereiken ligt inderdaad wel aan onder meer de FIA, maar dat is niet enkel aan hen toe te schrijven. Het gepruts waar Caterham mee bezig is ligt echter wel volledig aan henzelf, want Marussia weet wel heel aardig naar de mogelijkheden te presteren.

Ik vraag me wel af hoe lang Marussia nog door blijft gaan als hun rivaal straks verdwenen is.

Kootje

Mwah .... ook zij wouden de vorige race nog Chilton vervangen en blijkbaar was hun deelname aan dit weekeinde ook nog onzeker aangezien ze 'n betalingsachterstand bij Ferrari hebben. Dus zo goed gaat 't bij Marussia ook niet.

Jehoentelaar

Weet ik, maar daarom zeg ik naar de mogelijkheden. Het kan natuurlijk altijd beter, zeker daar. :)

Tuesday

ja, laat Lotus, Marussia en Sauber er dan ook maar mee stoppen. Wat een onzin zeg, ze mogen stoppen als ze buiten de 107% vallen of het financieel niet meer trekken, niet omdat wij outsiders het niet meer zien zitten. Als elk jaar het team dat achteraan rijdt moet stoppen, dan hou je weinig over. Nee, lekker laten zo, leuk duel met Marussia, de afgelopen jaren leken ze wat sterker, dit jaar wat minder. Benieuwd wat het nieuwe management ervan gaat bakken, vooralsnog is het ff bepaalde prioriteiten stellen, hopelijk komt er zometeen wat stabieler beleid.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 15:54:08
Citaat van: Jeroen op 06 september 2014 - 14:39:51
Nee hier staat de FIA volkomen buiten.  Wanbeleid is niet hun schuld.
Ik heb het ook niet over het wanbeleid. Ik heb het over de moeite die het kost om in te stappen in de F1. Marussia heeft ook nog steeds moeite en HRT is ook ten onder gegaan.
En misschien zijn de regels of de beperkingen van de FIA de oorzaak dat een wanbeleid ontstaat bij nieuwe teams. Vandaar dat ik ook zei: deels. Dit jaar zijn er compleet nieuwe regels inwerking gesteld, en dat zou best eens een streep door de rekening zijn geweest voor Caterham en Marussia. Het is dan ook niet de schuld van de FIA( dat was ook niet echt mijn bedoeling om te zeggen) Maar dat de FIA nieuwe teams wel een zet in de rug kan geven om mee te kunnen komen.

Kan ja. Daar ben ik het wel mee eens. Maar in het geval van Caterham oF HRT zou het niet veel helpen vrees ik. Gewoon kansloze teams.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2014 - 19:08:15
Weet ik, maar daarom zeg ik naar de mogelijkheden. Het kan natuurlijk altijd beter, zeker daar. :)

Sinds wanneer staat je rekeningen niet betalen gelijk aan werken naar de mogelijkheden die je hebt?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 september 2014 - 20:10:13
Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2014 - 19:08:15
Weet ik, maar daarom zeg ik naar de mogelijkheden. Het kan natuurlijk altijd beter, zeker daar. :)

Sinds wanneer staat je rekeningen niet betalen gelijk aan werken naar de mogelijkheden die je hebt?
sinds wanneer staat te laat betalen gelijk aan niet betalen?

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 06 september 2014 - 20:10:13
Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2014 - 19:08:15
Weet ik, maar daarom zeg ik naar de mogelijkheden. Het kan natuurlijk altijd beter, zeker daar. :)

Sinds wanneer staat je rekeningen niet betalen gelijk aan werken naar de mogelijkheden die je hebt?
Omdat je dan niet de mogelijkheden hebt om de boel op tijd te betalen. Dus handel je nog steeds naar je mogelijkheden.

Kootje

@Tuesday,

We hebben het hier over 'n betalingsachterstand nietwaar? Die ontstaan alleen als je niet betaald. Dat men de intentie heeft om later alsnog te betalen, veranderd daar op dit moment weinig aan. ::)


@Jehoentelaar,

Zo lust ik er nog wel 'n paar. ;D

0634

Kootje heeft natuurlijk nogal gelijk he.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 september 2014 - 21:03:42
@Tuesday,

We hebben het hier over 'n betalingsachterstand nietwaar? Die ontstaan alleen als je niet betaald. Dat men de intentie heeft om later alsnog te betalen, veranderd daar op dit moment weinig aan. ::)
dat veranderd alles. Maar goed, als dit is wat jij onder niet betalen verstaat, dan kun je dat prima onder de noemer werken naar je mogelijkheden plaatsen. In het bedrijfsleven is te laat betalen aan de orde van de dag. Jehoentelaar omschrijft het eigenlijk perfect. Als ze helemaal niet betalen dan wordt het een ander verhaal, maar dat is echt een wereld van verschil.

MAAR GOED ALS JE DINGEN GAAT ONDERSTREPEN EN VET MAKEN DAN HOUDT HET VOOR MIJ OP
bovendien moet ik weg nu

Kootje

#42
Citaat van: Tuesday op 06 september 2014 - 21:50:55
MAAR GOED ALS JE DINGEN GAAT ONDERSTREPEN EN VET MAKEN DAN HOUDT HET VOOR MIJ OP

Dus zo kom ik van je af.  ;) :P :D ;D                          Geintje natuurlijk hè? :-*


Maar om ook nog even inhoudelijk te reageren, nee ... dat veranderd niets. Op dit moment zijn die rekeningen namelijk NIET* betaald en dan kan het in het bedrijfsleven heel normaal zijn dat men betalingsachterstanden oploopt, maar dan nog. We hebben het hier niet over 'n achterstandje van één of twee termijntjes, die is echt wel groter als Ferrari op het punt staat de motoren weer terug te halen. Het is dus geen "normale" achterstand en in dat geval vind ik niet dat je kunt spreken van "gebruik maken van hun mogelijkheden", aangezien ze blijkbaar niet de mogelijkheid hebben te betalen voor iets dat ze wel gebruiken. 

*Kijk ... ik heb ook hoofdletters 8)

0634

Dus ik begrijp dat een aantal hier het wel lekker vinden gaan zo met Caterham?

Kootje

Mwah ... niet echt, maar ik stoor me ook niet aan hun aanwezigheid om eerlijk te zijn.