Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

Sabai

Wat gooit Caterham zichzelf toch te grabbel de laatste tijd. Vraag me af of er nog een toekomst is voor dit team. Na de overname krijg ik de indruk dat de nieuwe eigenaars niet echt over daadkrachtig kapitaal beschikken. Ik vraag me dan ook af hoelang gaan ze dit volhouden.Elk weekend een andere paydriver geeft me nou ook niet echt een positief signaal. Wat denken jullie ?

Kootje

Kweenie

Op dit moment ziet het er allemaal niet rooskleurig uit, maar anderzijds zijn ze naar eigen zeggen met 'n grootschalige reorganisatie bezig. Daarom vind ik het nu nog wat te vroeg om 'n verwachting uit te spreken. Moet dat toch, dan neig ik naar 'n nee.

Perton

Volgens Kobayashi (in gesprek met Autosport) hebben ze hem nog altijd geen reden verteld waarom hij niet heeft gereden in Spa en zijn de advocaten al bezig met de situatie te bekijken.

Arthur

Dweilen nu met de kraan open. In F1 betekent dat meestal einde verhaal. Kan me het verhaal nog herinneren met Tom Walkinshaw. Dat was op het laatst ook een wanvertoning.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het is toch al jaren een wanvertoning? Dit soort teams voegen helemaal geen ene drol toe aan F1. Geen uitstraling, geen imago, geen prestaties, geen fatsoenlijke rijders, geen budget, geen niks. Prutteam. Van mij mogen ze verdwijnen.

Arthur

Klopt! Maar destijds met Walkinshaw was het echt te gek. Wel aanwezig op het circuit, Frentzen 1 rondje laten rijden om aan het reglement te voldoen en vervolgens naar binnen omdat de centen op waren. Te gek voor woorden gewoon!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Jeroen op 04 september 2014 - 23:00:39
Het is toch al jaren een wanvertoning? Dit soort teams voegen helemaal geen ene drol toe aan F1. Geen uitstraling, geen imago, geen prestaties, geen fatsoenlijke rijders, geen budget, geen niks. Prutteam. Van mij mogen ze verdwijnen.

In het begin gaf ik ze nog het voordeel van de twijfel.  In eerste instantie leken ze hun zaakjes dan ook redelijk voor elkaar te hebben. Budget was nog meer dan Force India dus daar heeft het ook niet aan gelegen. Maar de prestaties heb ik idd niet gezien zelfs geen stunt.

NielsD

Ik denk dat die investeerders genoeg geld in het project hebben gestoken, om in ieder geval volgend jaar ook nog aan de start te staan. Het laten wisselen van coureurs is een geldkwestie natuurlijk en waarom ook niet? Het resultaat van Kobayashi of een Merhi zal uiteindelijk niet anders worden, maar bij Merhi krijg je geld en bij Kobayashi waarschijnlijk een stuk minder. Dit is gewoon geld binnenharken en dat snap ik wel. Ze hebben nu niets te verliezen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Marussia heb ik wel geloof in dat dat op termijn nog wat kan worden. Caterham is einde verhaal. Ophouden ermee en in 2015 Haas die plek laten invullen. Of Jehoentelaar Grand Prix wanneer ik eindelijk mijn bevestiging binnen heb.

Jozef

Wat vooral kwalijk is, is dat ze tiende moeten eindigen of anders een klap prijzengeld mislopen, aangezien Marussia vorig jaar ook al tiende werd en het geld wordt gegeven aan wie 2x in de laatste 3 jaar die tiende plaats pakte.

Lukt het Caterham in 2014 niet, dan krijgen ze nu geen geld en zelfs in 2015 ook niet, zelfs al worden ze dan wel tiende.

Sponsors stappen niet in omdat ze toch niks presteren (als zelfs McLaren al praktisch zonder sponsors moet rijden) en je hebt dus ook geen prijzengeld, dan zijn paydrivers nog bijna je grootste bron van inkomsten en daar kun je geen team op laten draaien.

Ik denk dat ze in 2015 aan de start verschijnen vanwege de nieuwe eigenaars die nog valse hoop zullen hebben, maar dat zal dan het laatste seizoen zijn voor dit team.

(dus ik stem op ja al heeft dat helemáál niks te maken met Albers, in dat figuur als teambaas heb ik namelijk bitter weinig vertrouwen, beetje stomme polloptie maar goed)

Breaktest

Als ze er volgend jaar nog bij zijn, dan hoop ik niet met Marcus "Oei oei, wat gaan ze hard" Ericsson.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 04 september 2014 - 23:00:39
Het is toch al jaren een wanvertoning? Dit soort teams voegen helemaal geen ene drol toe aan F1. Geen uitstraling, geen imago, geen prestaties, geen fatsoenlijke rijders, geen budget, geen niks. Prutteam. Van mij mogen ze verdwijnen.
Dat is allemaal waar, maar ik vind het te ver gaan om de malaise volledig op het team zelf te schuiven. Ik zit ook weer niet op een veld te wachten met pakweg 18 deelnemers.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 05 september 2014 - 13:32:35
Als ze er volgend jaar nog bij zijn, dan hoop ik niet met Marcus "Oei oei, wat gaan ze hard" Ericsson.
;D ;D ;D

Franky R.