WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Zeg t maar. Wat zijn de verwachtingen, voor NL en Belgie? En de anderen. Duitsland, Brazilie, Spanje.

Ik denk dat Brazilie die titel pakt. Kan me slecht voorstellen dat het niet zo zou zijn.

Tuesday

Brazilië is voor mij ook de grote favoriet, met daarachter Duitsland, Frankrijk en Argentinië. Als NL eerste in de poule wordt zie ik ze nog wel een heel eind komen, anders is het einde verhaal in de achtste finale (Brazilië). Dus het duel met Spanje wordt denk ik direct al cruciaal, al zou een 1/8 finale tegen Brazilië ook wel gaaf zijn natuurlijk. Maar k denk dat we tegen Spanje veel meer kans hebben.

0634

Eerst maar de poule door zien te komen. Zal zeker niet mee gaan vallen. Ik zie ons niet ver komen, als je achterhoede uit louter eredivisie spelers bestaat wordt het lastig. Onze clubs spelen in Europa geen enkele rol van betekenis, maar die spelers staan bij ons achterin. Voorin zit het verder wel snor, daar kunnen we met de besten mee, maar het team is qua kwaliteiten niet in balans.

Belgie is wat dat betreft uitgebalanceerder, maar die hebben helemaal nul ervaring met toernooien. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen want ze hebben een leuke ploeg met veel kwaliteit. Het enige wat ze missen zijn twee, drie spelers die echt de kar kunnen trekken. Die beter zijn dan de rest, zoals NL die drie voorin heeft. Belgie is over de hele linie goed, maar mist iemand met extra kwaliteit. Hazard kan het als hij in goede doen is, maar even zo vaak zie je hem niet. Is daar nog niet.

Verder heb ik het gevoel dat Duitsland gaat teleurstellen ondanks een goede ploeg. Frankrijk ook, zoals ze eigenlijk al teleurstellen sinds hun Europese titel, Uruguay zal gaan verassen en Messi zal voor het eerst dit seizoen laten zien waarom hij zo goed is. Spanje krijgt het lastig. Zware poule. En vier major titels op rij winnen... ik zie het niet gebeuren. Maar blijft goede ploeg. Brazilie is torenhoog favoriet, ook nog in het thuisland spelend. Het enige dat ze kan opbreken is de enorme druk, die zal abnormaal hoog zijn.

Tuesday

Uiteraard eerst de poule doorkomen, maar ik zou toch wel echt voor die eerste plek gaan, Spanje is ook niet meer zo sterk als een aantal jaren geleden. De aanval is gewoon van wereldniveau en met vijf verdedigers denk ik dat het ook wel redelijk dicht zit. De verdediging is bijna altijd een zwak punt van NL en momenteel zijn het idd eredivisiespelers, maar een aantal volgend jaar waarschijnlijk niet meer en Vlaar speelt natuurlijk al een tijdje in het buitenland. Robben lijkt een stuk fitter en ook van Persie kan een stuk beter als vier jaar geleden. Op de één of andere manier heb ik er toch een stuk meer vertrouwen in dan een paar maanden geleden. Als het opnieuw zo mee zit als 4 jaar geleden kunnen we weer ver komen denk ik. maar ik denk dat de tegenstand dit jaar wat sterker is/zal zijn.

Brazilië is wel duidelijk de favoriet, maar onverslaanbaar lijken ze me nou ook weer niet, dus ik zou ze de titel nog zeker niet geven. Het thuisvoordeel zal ze zeker helpen, maar echt een heel geweldig team is het nou ook weer niet. Ik denk dat veel zal afhangen van de vorm van de sterspelers van diverse landen. Ik heb toch het idee dat een aantal daarvan zich behoorlijk hebben gespaard de afgelopen maanden. Als Messi het op zn heupen heeft kan ook Argentinië er zo maar met de beker vandoor gaan. Een Zuid Amerikaanse finale daar in Brazilië zou wel erg gaaf zijn trouwens.

Kootje

#4
Na het tikken van onderstaande ben ik tot de conclusie gekomen dat Duitsland het WK gaat winnen na 'n zinderende finale tegen thuisland Brazilië.

Van Nederland verwacht ik 'n plaats bij de laatste 16 alwaar ze Brazilië treffen en het toernooi mogen verlaten. Ik bedoel, van Australië moet je gewoon winnen en van Chili kan dat ook, dus 'n 2e plaats in de poule is haalbaar en lijkt me niet teveel gevraagd. Brazilië is echter vd buitencategorie en ondanks de aanwezigheid van Sneijder, Robben en van Persie zijn wij dat niet. Uiteraard maakt dat 'n overwinning voor Nederland niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.

België kan weleens hoge ogen gaan gooien, zullen het denk ik ook beter doen dan Nederland, maar gaat ook de finale niet halen. Hoewel ze 'n zéér sterke selectie hebben missen ze idd net dat extra''s dat de grote voetballanden wel hebben. Een halve finaleplaats lijkt me echter niet onoverkomelijk en wie weet ... met 'n stuntje toch die finale?

Brazilië is natuurlijk torenhoog favoriet dankzij het thuisvoordeel en de winst in de Confederations Cup tegen het almachtige Spanje. Echter heb ik toch nog steeds m'n twijfels bij dit team. Ze hebben dan wel 'n topselectie en met Neymar, Fred en Hulk 'n paar supersterren, maar zo goed vond ik ze helemaal niet tijdens die Confederations Cup. Het was imo meer de matigee tegenstand van oa 'n uitermate zwak Spanje dat hen zo goed deed lijken.

En daarmee zijn we dus bij Spanje aangekomen. Spanje moet nodig gaan verjongen. Hun "gouden generatie" is voldaan, moe en inspiratieloos. Kwalitatief gezien behoren ze nog steeds tot de grote drie, maar de honger om zich wederom tot kampioen te laten kronen lijkt weg. Dat zag je in de Confederations Cup, en dat zag je ook bij Barcelona waar hun spelmakers rondwandelden.

Argentinië is voor mij 'n outsider, meer niet eigenlijk. Hoewel ze best 'n oke selectie hebben, draait alles om Messi die zich of spaarde voor dit WK, of toch hopeloos uit vorm is. Nu heeft zo'n hopeloos uit vorm zijnde Messi nog steeds 'n ongelooflijke meerwaarde, maar ze hebben de Messi nodig die 4x achtereen de gouden bal won, niet de Messi van afgelopen seizoen. Met die laatste worden ze geen WK, met die eerste maken ze 'n goede kans. Ik hou dus nog 'n slag om de arm.

Duitsland daarentegen heeft alles. Een zéér sterke selectie die niet alleen technisch hoogstaand voetbal kan spelen, maar ook de mouwen op kan stropen en puur voor het resultaat gaan. Hun vedettes zijn geen Prima Donna's zoals 'n Neymar of Ronaldo, zij weten wat teamgeest is. Daanaast zijn het bewezen toernooivechters die nooit opgeven en altijd 100% zullen geven ook al staan ze 2-0 achter met nog 'n minuut op de klok. The fat lady in het Engelse gezegde "It ain't over till the fat lady sings" is 'n Duitse en daarom zie ik hen als grootste favoriet.

Jozef

Nederland is minder dan 4 jaar geleden en gaat daarom echt niet winnen van Spanje en in de achtste finale ook niet van Brazilië. Ik denk dan ook dat de achtste finales het eindstation worden voor Oranje.

Hetzelfde geldt voor België, die gaan de groep waarschijnlijk gemakkelijk doorkomen (winnen) maar komen dan wellicht Portugal tegen en die wedstrijd kan alle kanten op. Als ze dat al kunnen winnen, is de kans groot dat ze daarna langs Argentinië moeten en dat gaat ook niet gebeuren denk ik. Dus zowel België als Nederland halen geen halve finale en waarschijnlijk ook geen kwartfinale.

De topfavoriet is Brazilië, ook voor mij, maar als je dé favoriet bent uit 32 landen betekent dat voor mij nog steeds dat je misschien 1 kans op 3 hebt om de beker te pakken. Met Argentinië, Spanje en Duitsland zijn er genoeg andere kandidaten en zelfs de Italianen en Fransen zijn er soms niet vies van om in een toernooi te groeien en onverslaanbaar te worden.

Dé verrassende ploeg van het WK wordt niet België maar Bosnië, die zijn voor het eerst op een groot toernooi maar die gaan samen met Argentinië doorstoten en kunnen in de achtste finale hun tegenstander uit groep E wellicht ook wel aan (in het slechtste geval wordt dat Frankrijk, dat wordt lastig, maar Zwitserland/Ecuador/Honduras zouden ze zeker verslaan en dus de kwartfinale halen).

gloudiesaurus

Brazilie is voor mij de topfavoriet.
En ook Duitsland zie ik ver komen!

Uruguay heeft ook een heel mooi elftal en kan misschien verrassen.

Belgie heeft een hele mooie selectie en ik zie ze groep zeker doorkomen. Maar in de kwartfinale zullen ze dan op Portugal of Duitsland stoten, ik denk dat nog een maatje te groot is voor de Belgen. Maar wie weet... Qua groep heeft Belgie wel gunstig geloot.

Gunstiger dan Nederland want Spanje is een titelfavoriet en Chili heeft ook een hele goede ploeg. Het zal niet makkelijk om de groep door te komen maar met Van Gaal en met het nieuwe systeem 3-5-2 heb ik er toch vertrouwen in!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

3-5-2 ???  ik dacht 5-3-2 :-\ al is het in beide gevallen eigenlijk 3-2-3-2 ::)

Het verschil zit 'm in de details en in 3-5-2 heb ik persoonlijk meer vertrouwen om eerlijk te zijn. Sowieso ben ik van mening dat dat het beste systeem is om in te spelen, zolang verdedigers tenminste ook verdedigers zijn en blijven. Dus geen opkomende backs meer. Die heb je in 'n 5-3-2 systeem juist wel weer nodig, anders word 'n toch al verdedigend systeem wel heel erg verdedigend. Maar dan nog ... ik ben van mening dat je van eigen kracht uit moet gaan. In het geval van Nederland ligt de kracht in de aanval, dus zou ik 3-5-2 kiezen.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 01 juni 2014 - 23:29:36
Brazilie is voor mij de topfavoriet.
En ook Duitsland zie ik ver komen!

Uruguay heeft ook een heel mooi elftal en kan misschien verrassen.

Belgie heeft een hele mooie selectie en ik zie ze groep zeker doorkomen. Maar in de kwartfinale zullen ze dan op Portugal of Duitsland stoten, ik denk dat nog een maatje te groot is voor de Belgen. Maar wie weet... Qua groep heeft Belgie wel gunstig geloot.

Gunstiger dan Nederland want Spanje is een titelfavoriet en Chili heeft ook een hele goede ploeg. Het zal niet makkelijk om de groep door te komen maar met Van Gaal en met het nieuwe systeem 3-5-2 heb ik er toch vertrouwen in!

België is denk ik beter dan Portugal als ploeg, alleen verwacht je eigenlijk dat Ronaldo in zijn eentje er 1 of 2 in het mandje legt en dan is het over. Als Ronaldo een slechte dag heeft of er niet bij is wegens schorsing/blessure, dan is België voor mij favoriet om die wedstrijd te winnen. In de kwalificaties maakte Portugal ook geen al te beste indruk, 2 op 6 tegen Israël, thuis 1-1 tegen Noord-Ierland... Dus België zou zeker serieus kans maken tegen Portugal.

0634

Ik weet niet of Belgie een betere ploeg heeft dan Portugal. Weinig ervaring op dit niveau, geen echte uitschieters die bepalend zijn bij topclubs, op Kompany na dan. Wel een goede ploeg hoor, maar over de hele linie genomen ook weer geen topploeg. Ik mis bijvoorbeeld een goede spits.

0634

#10
OVerigens: na Van der Vaart moeten ook Falcao en Montelivo definitief afhaken. Toch zonde voor het toernooi. Ook Zlatan is er al niet en Bale moet ook al gemist worden. Ook moeten we afwachten of Suarez en Diego Costa het gaan halen. Zo missen we toch heel wat aantrekkelijke spelers helaas.

Kootje

Suarez en Costa zijn gewoon geselecteerd, dus de verwachting dat ze op tijd fit geraken is er iig wel. Overigens las ik vandaag op NOS Teletekst dat ook Ribery alles behalve zeker is van deelname. Is ook geblesseerd en word daardoor wellicht niet eens geselecteerd.

0634

Ik zei ook dat het afwachten was betreffende Suarez en Costa, ik zei niet dat ze er niet bij zouden zijn ;). Wat Costa betreft was het natuurlijk krankzinnig dat hij zowel tegen Barca als tegen Real gewoon meedeed en na een goed kwartier uitviel. Onbegrijpelijk dat je dan opgesteld wordt.

En Ribery... tja, gek verhaal. Die bondscoach zei dat hij gewoon meegaat, maar her en der hoor je weer van niet. Weet niet wat de laatste stand van zaken is eigenlijk.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 juni 2014 - 20:32:32
Ik zei ook dat het afwachten was betreffende Suarez en Costa, ik zei niet dat ze er niet bij zouden zijn ;)

Snap ik, maar was ook slechts bedoeld als: Ik zou me geen zorgen maken!

Mijn zorgeloze gevoel wordt vandaag ook onderstreept door VI.
Suarez traint alweer mee en ook Costa kan komend weekend alweer spelen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 02 juni 2014 - 18:14:06
Ik weet niet of Belgie een betere ploeg heeft dan Portugal. Weinig ervaring op dit niveau, geen echte uitschieters die bepalend zijn bij topclubs, op Kompany na dan. Wel een goede ploeg hoor, maar over de hele linie genomen ook weer geen topploeg. Ik mis bijvoorbeeld een goede spits.

Courtois is zeer bepalend bij Atletico Madrid, Hazard is vaker en vaker bepalend bij Chelsea in een systeem dat hem totaal niet ligt, Mertens is vaker en vaker bepalend bij Napoli. De meesten van die ploeg hebben ervaring in de Champions League en dat telt voor mij ook als ervaring op topniveau.

De selectie van Portugal is zeker imposanter dan die van België, maar bij de Belgen zit de kwaliteit ook mooi verdeeld over alle linies en ze spelen echt als een ploeg. Dus ik zeg het: als Ronaldo een goede dag heeft dan maakt België niet veel kans. Maar als Portugal niet op Ronaldo kan rekenen, dan geef ik België 40% kans om die wedstrijd te winnen.