TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

Mickey

Nieuwe tv sinds dit weekend. Topapparaat. Bizarre beeldkwaliteit, maar dan zie je ook nog beter wat een baggerkwaliteit je krijgt bij Viaplay. Zojuist dus ook maar een abonnementje genomen op F1TV Pro. Super!

Breaktest

Citaat van: Mickey op 09 april 2022 - 09:08:16
Nieuwe tv sinds dit weekend. Topapparaat. Bizarre beeldkwaliteit, maar dan zie je ook nog beter wat een baggerkwaliteit je krijgt bij Viaplay. Zojuist dus ook maar een abonnementje genomen op F1TV Pro. Super!
Dus jouw weekend is goed. :)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Bij viaplay moet je m bekabeld aansluiten ipv via wifi, dan gaat de viaplay stream wel goed.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 09 april 2022 - 09:54:05
Citaat van: Mickey op 09 april 2022 - 09:08:16
Nieuwe tv sinds dit weekend. Topapparaat. Bizarre beeldkwaliteit, maar dan zie je ook nog beter wat een baggerkwaliteit je krijgt bij Viaplay. Zojuist dus ook maar een abonnementje genomen op F1TV Pro. Super!
Dus jouw weekend is goed. :)

Ja man, feest! :)

Ook een Bluesound Powernode in huis gehaald icm B&W 707's.

Tidal streamen.

Wow. Just wow.

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 09 april 2022 - 17:08:42
Bij viaplay moet je m bekabeld aansluiten ipv via wifi, dan gaat de viaplay stream wel goed.

Ah dat zeg je nu. ;D

Heb geen netwerkkabel, wel KPN Superwifi. Dikste abonnement, zou voldoende moeten zijn. Punt is dat F1TVPRO in 1080p streamt en Viaplay max 720.

gloudiesaurus

Ja die beeldkwaliteit, daar moet ViaPlay echt wat aan doen.
Ik kijk nu vooral via Ziggo kanaal 200, daar zenden ze ook ViaPlay op uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Zo, Viaplay eruit gegooid en een abbo genomen op F1TV Pro. Laptop aan de TV en een Audioquest HDMI 8K-10K er tussen gehangen. Man, o man, wat een beeldkwaliteit!

En ik kan kijken wanneer ik wil en ook pauzeren. Nog nooit zo'n fijne oplossing gehad na al dat gedoe vroeger met videorecorders, programmeren etc.

En dat alles voor € 69,90 per jaar..... Je bent wel gek als je bij Ziggo/ViaPlay blijft zitten. En dat commentaar [weet al niet meer wie dat nu doen bij ViaPlay] mis ik ook voor geen seconde  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

#381
Heb ze beiden inmiddels en Viaplay voor een heel jaar is al betaald. Ach, reservetooltje, zo zie ik het maar. Heb ook F1TV genomen vanwege beeldkwaliteit en tien keer beter commentaar.

Vertel eens wat meer over het upscalen van 4k naar 8k? Heb hier KPN Superwifi icm een nieuwe Sony, dacht dat dit al niet beter kon, maar wat voegt je laptop dan toe?

Robbert65

#382
Wij hebben hetzelfde, hadden dit weekend Viaplay weer nodig omdat F1tv wegzakte naar een resolutie die me deed denken aan de tijd dat ik illegale streams nodig had  F1 te kijken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Mickey op 21 mei 2022 - 11:30:39
Heb ze beiden inmiddels en Viaplay voor een heel jaar is al betaald. Ach, reservetooltje, zo zie ik het maar. Heb ook F1TV genomen vanwege beeldkwaliteit en tien keer beter commentaar.

Vertel eens wat meer over het upscalen van 4k naar 8k? Heb hier KPN Superwifi icm een nieuwe Sony, dacht dat dit al niet beter kon, maar wat voegt je laptop dan toe?

Het is niet upscalen, die kabel heb ik aangeschaft om betere kleuren [best look] te krijgen en haperingen te voorkomen. Met een gewone kabel werkt het ook maar dan zijn de kleuren flets. Die kabel kan 8 tot 10 K aan maar dat haal ik niet omdat F1TV 6000K streamt [zie instellingen op site]. De laptop heb ik nodig om het beeld op de TV te krijgen [Samsung heeft volgens mij nog geen app] en dus probeer ik de zwakste schakel te verkleinen. Overigens gaat het via Wifi met een zware verbinding [500 Mbps] en een hele zware router.

En oh ja, wat je zegt over die mindere kwaliteit, wellicht heb ik dat probleem niet omdat ik niet live kijk, vaak kijk ik pas later, gisteren om 16:30 uur gaan kijken. Dan is de meest zware belasting op de site weg [als het daar aan zou liggen]?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Dat kan het zijn, ja we hebben de afgelopen 2 races moeten switchen omdat de kwaliteit van F1TV volledig wegzakte. Wij kijken via chromecast vanaf mijn telefoon.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Als ik live kijk, dan via Hesgoal. Dat heeft nogal wat beperkingen. Groot voordeel is echter dat je (via de Engelse stream) wordt bijgepraat door ex-F1-coureur Karun Chandhok. Uiterst sympathieke stem, rustig, kennis van zaken en vaak nuttige inside information. Duimpje voor Chandhok.

Arthur

Chromecast heb ik ook maar ben ik geen fan van, beeldkwaliteit en stabiliteit. Wat me overigens opvalt [als redelijke leek] is dat je de content via Wifi binnenhaalt op je telefoon en vervolgens via wifi ook weer doorzet naar je TV? Dan zou ik denken dat je het netwerk dubbel belast, ophalen en tegelijkertijd verzenden? Of dat zo is weet ik niet [en in hoeverre dat invloed heeft] maar dat [Chromecast] en draadloos heeft mij doen besluiten die HDMI-kabel te gebruiken in combinatie met mijn laptop. Dan sluit ik in ieder geval één keer draadloos uit. En ja, ik kan ook nog de laptop bekabelen maar vooralsnog is dat niet nodig.

Overigens ben ik om 16:00 uur gaan kijken dus dan zou F1TV nog steeds vol belast worden als dat het probleem bij je zou zijn?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Gisteren SuperSwede via Viaplay bekeken (Ronnie Peterson). Is een aanrader!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Enigzins verrasend toch wel:
CitaatStéphane Kox vertrekt na jaar als pitreporter bij Viaplay: 'Ik word er niet gelukkig van'


André Venema
2 januari 2023

TWITTER FACEBOOK WHATSAPP EMAIL
Het was uiteindelijk een optelsom van factoren, meent Stéphane Kox. Maar de voornaamste reden na één jaar te vertrekken als Viaplay's F1-pitreporter is dat het haar 'niet gelukkig maakt'. "Hoe meer ik op mijn gemak raakte, hoe meer ik besefte dat dit het eigenlijk niet voor mij was."   

Stéphane, hoe moeilijk was deze beslissing voor je?
"Heel moeilijk, ik ben daarin ook absoluut niet over één nacht ijs gegaan. Ik heb er goed over nagedacht en alles zorgvuldig tegen elkaar afgewogen. Uiteindelijk kwam ik toch tot de conclusie dat het hier voor mij ophoudt."

Waarom? Ik had het idee dat je het werk leuk vond.
"Je weet het zelf ook: je bent heel veel van huis. En dat is best wel een offer dat je brengt. Maar ik ben van mening dat als je veel van huis bent en reist om iets te doen wat je het liefste doet, het weliswaar nog steeds een offer is, maar je het graag brengt. Dat is waar bij mij dan ook de crux zit. Ik heb een leuk jaar gehad, met fijne mensen samengewerkt. Dat bracht een hoop vreugde. Alleen heb ik de afweging gemaakt: wat maakt mij nou het gelukkigst? Los van dat er heel veel druk staat op deze beslissing, want iedereen vindt er iets van wat je doet, heb ik geprobeerd naar mijn eigen gevoel te luisteren en bij mijzelf te blijven. Toen kwam ik tot de conclusie dat F1-reporter niet is wat mij gelukkig maakt, waar mijn hart ligt."

ADVERTISEMENT


Kwam dat besef al vrij snel?
"In het begin was het best wel lastig, omdat we als Viaplay een moeilijke start hebben gehad. Wat ik net ook zei: iedereen vindt dan opeens iets van wat je doet."

Wat bedoel je daarmee? Alle shit op de sociale media?
"Ja. Dat maakte het begin lastig, dat is geen geheim. Ik moet zeggen dat ik gedurende het jaar – en dat is een levensles die ik meeneem – wel heb geleerd daarin een dikkere huid te creëren, weerbaarder te worden. Dat is iets waar ik me gedurende het jaar doorheen heb geslagen. De kritiek die we als Viaplay met name in het begin kregen, is absoluut niet de reden geweest te stoppen. Integendeel. Ik heb het niet gedaan voor een ander, maar echt voor mijzelf. Ik ging me wel steeds meer thuis voelen in mijn rol, snapte hoe het werkte, hoe alles reilde en zeilde. Maar hoe meer ik op mijn gemak raakte, hoe meer ik besefte dat dit het eigenlijk niet voor mij was, dit niet is wat ik het liefste doe."

Heeft alle kritiek die Viaplay aanvankelijk over zich heen kreeg jullie als team nog hechter gemaakt?
"Ja. En dat is misschien nog wel het zwaarst, om afscheid te nemen van de leuke groep mensen waarmee we werkten. Daar heb ik zoveel steun van gehad. Je kon zien dat we een heel hecht team waren, ook met de studio- en internationale ploeg. Die moeilijke start heeft ons nog hechter gemaakt, we konden op elkaar bouwen en vertrouwen. Dat klinkt allemaal heel cliché, maar het was echt zo."


Foto's: Peter van Egmond
Haalde je bevrediging uit je werk?
"Ik ben reporter geworden en opeens ben je dan journalist. Maar ik ben eigenlijk helemaal geen journalist. Ik kom uit de sport en op die basis ben ik deze functie ingegaan. Achteraf willen mensen van coureurs uiteindelijk horen hoe het ging. Of ik mijn ei daarin kwijt kon? Nee. Dat is misschien ook wel een reden dat ik het niet leuk vond. Ik heb uiteindelijk wel een eigen stijltje ontwikkeld, waar ik me comfortabel bij voelde. De kern blijft ook: ik ben geen journalist, meer coureur. Tuurlijk was dit mijn eerste jaar, ook een leerproces. Ik ben blij dat ik het een jaar heb gedaan. Maar ik word er niet gelukkig van. Ik wil graag met de sport bezig zijn, maar niet in een reporterrol."

Hoe heeft je baas, bij Viaplay, Marco Zwaneveld, gereageerd?
"Ik heb altijd open kaart met hem gespeeld. Marco en de mensen van Viaplay uit Denemarken hebben aangegeven dat ze het heel jammer zouden vinden als ik zou stoppen. Dan begin je te twijfelen, dat maakte het moeilijk bij die keuze te blijven. Ik heb nog een tijdje getwijfeld, maar Marco heeft gezien hoe ik ben en respecteerde mijn keuze."

In hoeverre is je persoonlijke leven van invloed geweest? Je vriend Danny van Poppel (wielerprof, red) is veel op pad, jij ook...
"Onze kalenders lopen niet parallel. Als ik thuis was, ging hij weg en dat helpt natuurlijk niet. Ik heb jou meer gezien dan Danny, haha. Aan de andere kant: hij was de eerste die mij steunde en dat is hij blijven doen. Tuurlijk is het zwaar, maar dan kom ik terug op een eerder punt: als je iets doet wat je passie is, vind je wel een weg. Kijk, Danny fietst, hij is altijd van huis. Maar het is zijn passie, dus vinden we een weg. Misschien hebben we het enigszins onderschat. We dachten: als we het goed plannen, lukt het wel. Halverwege het jaar vroegen we ons af: hoe dan? Maar dit heeft niet de doorslag gegeven."

Hoe zou je het jaar willen samenvatten?
"Het was een bumpy ride. Maar wel eentje die heel leerzaam was, waar ik met een fijn gevoel op terugkijk en die ik met een fijn gevoel kan afsluiten."

En wat was het hoogtepunt?
"De race in Zandvoort. Zonder twijfel. We waren daar allemaal op locatie, de hele crew inclusief de studioploeg. Dat was ook de enige keer. Als pitreporter op de grid was bizar. En op de vrijdag heb ik ook een heel groot gedeelte van de show gehost, dingen gedaan die een ver-van-mijn-bed-show waren. Het was zo'n leuk weekend, daar heb ik veel van geleerd." 

Gaan we je in de toekomst terugzien op tv?
"Dat weet ik niet, daar kan ik nu weinig over zeggen. Maar ooit denk ik vast wel een keer."

Stéphane Kox stopt dus als pitreporter bij ViaPlay. Ben benieuwd wie haar gaat vervangen. Tom Coronel? Hij deed het al in Japan vorig jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Seizoen 5 op 24 februari!
Ben benieuwd, deze keer met medewerking van Max Verstappen.

Naar verluidt is er deze keer minder in geknipt/ geplakt.

http://youtu.be/V87R-FVuzm4
GPPits.net: als Formule 1 een passie is