Auteur Topic: TV tips topic  (gelezen 98894 keer)

Mickey

• GPPits God
    • Bekijk profiel
Re: TV tips topic
« Reactie #375 Gepost op: 09 april 2022 - 09:08:16 »
Nieuwe tv sinds dit weekend. Topapparaat. Bizarre beeldkwaliteit, maar dan zie je ook nog beter wat een baggerkwaliteit je krijgt bij Viaplay. Zojuist dus ook maar een abonnementje genomen op F1TV Pro. Super!

Breaktest

• GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #376 Gepost op: 09 april 2022 - 09:54:05 »
Nieuwe tv sinds dit weekend. Topapparaat. Bizarre beeldkwaliteit, maar dan zie je ook nog beter wat een baggerkwaliteit je krijgt bij Viaplay. Zojuist dus ook maar een abonnementje genomen op F1TV Pro. Super!
Dus jouw weekend is goed. :)
Ik heb panne, en dat komt goed uit want ik sta in de keuke

BMW.WilliamsF1

• Redactielid
  • GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #377 Gepost op: 09 april 2022 - 17:08:42 »
Bij viaplay moet je m bekabeld aansluiten ipv via wifi, dan gaat de viaplay stream wel goed.

Mickey

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #378 Gepost op: 09 april 2022 - 17:34:01 »
Dus jouw weekend is goed. :)

Ja man, feest! :)

Ook een Bluesound Powernode in huis gehaald icm B&W 707’s.

Tidal streamen.

Wow. Just wow.

Bij viaplay moet je m bekabeld aansluiten ipv via wifi, dan gaat de viaplay stream wel goed.

Ah dat zeg je nu. ;D

Heb geen netwerkkabel, wel KPN Superwifi. Dikste abonnement, zou voldoende moeten zijn. Punt is dat F1TVPRO in 1080p streamt en Viaplay max 720.

gloudiesaurus

• Administrator
  • GPPits mythe
    • Bekijk profiel
    • GPPits.net
« Reactie #379 Gepost op: 11 april 2022 - 15:18:21 »
Ja die beeldkwaliteit, daar moet ViaPlay echt wat aan doen.
Ik kijk nu vooral via Ziggo kanaal 200, daar zenden ze ook ViaPlay op uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #380 Gepost op: 21 mei 2022 - 10:38:36 »
Zo, Viaplay eruit gegooid en een abbo genomen op F1TV Pro. Laptop aan de TV en een Audioquest HDMI 8K-10K er tussen gehangen. Man, o man, wat een beeldkwaliteit!

En ik kan kijken wanneer ik wil en ook pauzeren. Nog nooit zo'n fijne oplossing gehad na al dat gedoe vroeger met videorecorders, programmeren etc.

En dat alles voor € 69,90 per jaar..... Je bent wel gek als je bij Ziggo/ViaPlay blijft zitten. En dat commentaar [weet al niet meer wie dat nu doen bij ViaPlay] mis ik ook voor geen seconde  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #381 Gepost op: 21 mei 2022 - 11:30:39 »
Heb ze beiden inmiddels en Viaplay voor een heel jaar is al betaald. Ach, reservetooltje, zo zie ik het maar. Heb ook F1TV genomen vanwege beeldkwaliteit en tien keer beter commentaar.

Vertel eens wat meer over het upscalen van 4k naar 8k? Heb hier KPN Superwifi icm een nieuwe Sony, dacht dat dit al niet beter kon, maar wat voegt je laptop dan toe?
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2022 - 11:32:33 door Mickey »

Robbert65

• Don’t dream it. Drive it!
  • Redactielid
  • GPPits God
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
« Reactie #382 Gepost op: 23 mei 2022 - 08:16:45 »
Wij hebben hetzelfde, hadden dit weekend Viaplay weer nodig omdat F1tv wegzakte naar een resolutie die me deed denken aan de tijd dat ik illegale streams nodig had  F1 te kijken.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2022 - 19:58:57 door Robbert65 »

Arthur

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #383 Gepost op: 23 mei 2022 - 12:46:23 »
Heb ze beiden inmiddels en Viaplay voor een heel jaar is al betaald. Ach, reservetooltje, zo zie ik het maar. Heb ook F1TV genomen vanwege beeldkwaliteit en tien keer beter commentaar.

Vertel eens wat meer over het upscalen van 4k naar 8k? Heb hier KPN Superwifi icm een nieuwe Sony, dacht dat dit al niet beter kon, maar wat voegt je laptop dan toe?

Het is niet upscalen, die kabel heb ik aangeschaft om betere kleuren [best look] te krijgen en haperingen te voorkomen. Met een gewone kabel werkt het ook maar dan zijn de kleuren flets. Die kabel kan 8 tot 10 K aan maar dat haal ik niet omdat F1TV 6000K streamt [zie instellingen op site]. De laptop heb ik nodig om het beeld op de TV te krijgen [Samsung heeft volgens mij nog geen app] en dus probeer ik de zwakste schakel te verkleinen. Overigens gaat het via Wifi met een zware verbinding [500 Mbps] en een hele zware router.

En oh ja, wat je zegt over die mindere kwaliteit, wellicht heb ik dat probleem niet omdat ik niet live kijk, vaak kijk ik pas later, gisteren om 16:30 uur gaan kijken. Dan is de meest zware belasting op de site weg [als het daar aan zou liggen]?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

• Don’t dream it. Drive it!
  • Redactielid
  • GPPits God
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
« Reactie #384 Gepost op: 23 mei 2022 - 20:01:50 »
Dat kan het zijn, ja we hebben de afgelopen 2 races moeten switchen omdat de kwaliteit van F1TV volledig wegzakte. Wij kijken via chromecast vanaf mijn telefoon.

Fietser

• GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #385 Gepost op: 24 mei 2022 - 09:11:13 »
Als ik live kijk, dan via Hesgoal. Dat heeft nogal wat beperkingen. Groot voordeel is echter dat je (via de Engelse stream) wordt bijgepraat door ex-F1-coureur Karun Chandhok. Uiterst sympathieke stem, rustig, kennis van zaken en vaak nuttige inside information. Duimpje voor Chandhok.

Arthur

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #386 Gepost op: 24 mei 2022 - 13:02:22 »
Chromecast heb ik ook maar ben ik geen fan van, beeldkwaliteit en stabiliteit. Wat me overigens opvalt [als redelijke leek] is dat je de content via Wifi binnenhaalt op je telefoon en vervolgens via wifi ook weer doorzet naar je TV? Dan zou ik denken dat je het netwerk dubbel belast, ophalen en tegelijkertijd verzenden? Of dat zo is weet ik niet [en in hoeverre dat invloed heeft] maar dat [Chromecast] en draadloos heeft mij doen besluiten die HDMI-kabel te gebruiken in combinatie met mijn laptop. Dan sluit ik in ieder geval één keer draadloos uit. En ja, ik kan ook nog de laptop bekabelen maar vooralsnog is dat niet nodig.

Overigens ben ik om 16:00 uur gaan kijken dus dan zou F1TV nog steeds vol belast worden als dat het probleem bij je zou zijn?