Pechvogel van de race Maleisië

Gestart door Enzo, 30 maart 2014 - 22:38:28

« vorige - volgende »

Wie was de grootste pechvogel?

Ricciardo
Ricciardo
Bianchi
Raikkonen

Enzo


Fabian

Ricciardo denk ik dan maar. Zat niet mee vandaag

Perton

#2
Coureurs moeten leren niet zo wild over kerbstones te rijden, dat is iets wat ik al jaren vind en daar heb ik dan ook totaal geen medelijden mee. De witte lijn is de grens van het circuit, niet de kerbstones. Ik ben heel blij dat ze in nationale kampioenschappen in Engeland daar nu straffen voor geven. Geen idee of dat ook op niveau BTCC enzo is, maar in club races zou dat wel moeten zijn. Maar ik dwaal af.

Hoe dan ook, ja hij had pech met het wiel en het idiote reglement van de FIA. De 10 plaatsen gridstraf is een automatische standaardstraf die in de reglementen staat, dus daar kunnen we niet over klagen. Wel dat het bestaat, niet dat Ricciardo hem gekregen heeft. Ook staat in de reglementen dat indien de coureur zijn weg kan vervolgen er nog een extra straf bovenop kan komen. Aangezien het team direct handelde, vind ik het overdreden dat dat is gebeurd, maar reglementair klopte het wel hoe Ricciardo vandaag is bestraft.

Maar alles wat daarna is gebeurd, vleugel + lekke band, kan ik weinig medelijden mee hebben. Moeten coureurs maar leren wat de grenzen van het circuit zijn en dan moet de FIA daar ook maar streng tegen optreden ipv dat laffe gedoe van de afgelopen jaren.

Dus dan vind ik Bianchi de grootste pechvogel. Aangetikt door Vergne, knalt zo tegen Maldonado en krijgt er een straf plus punten op zijn licentie op.

-edit- maar qua meeleven met een coureur uiteraard Ricciardo. Qua echt pech hebben qua gebeurtenissen, dan meen ik het dat ik Bianchi zeg.

Enzo

Heb Bianchi er tussen gezet voor je... :)

Arthur

Misschien nog Raikkonen of Magnussen er bij?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Thanks Enzo. Want bij hem was het gewoon echt pure onmacht voor álles wat er gebeurde. Voor Ricciardo was het allemaal wel meegevallen als het bij dat slecht gemonteerde wiel was gebleven. Dan hadden we hem natuurlijk alsnog heel zielig gevonden, en terecht, maar was het niet meer dan dat geweest, een lullige tegenslag in een goede races. Alles wat daarna is gebeurd, ligt gewoon aan hoe de coureurs rijden. Dat gaat soms mis en nu viel het extra op, omdat hij vlak daarvoor zijn gedoe in de pitstraat had. Maar kijken we echt naar de topictitel PECHvogel, dan was alleen het wiel pech voor Ricciardo. De straffen niet (die waren reglementair) en de afgebroken voorvleugel ook niet (moeten coureurs kerbstones maar vermijden)

@Arthur: waarom Magnussen? Hij rijdt zelf tegen Raikkonen op en gaf ook toe dat het volledig zijn schuld was. Dus hij was geen pechvogel, eerder een kluns :P Raikkonen zou dan wel een pechvogel geweest kunnen zijn.

0634

Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 22:51:31
Misschien nog Raikkonen of Magnussen er bij?
Magnussen? Dat was eigen schuld.

Arthur

Magnussen, later nog eens goed terug gekeken. Vond het meer een race-incident en niet echt dat hij er volop op reed. Hij kon niet veel anders. Maar de echte pechvogel was Ricciardo. De race van Raikkonen was ook direct einde verhaal...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ricciardo. Vond het wel erg lullig met die gewisselde band in de pitstraat en dan krijg je daar nog een straf voor. Op zich een terechte straf, want het is een regel, maar zijn hele race werd daar verneukt. Vond dat hij toch behoorlijk kort op Vettel kon rijden. Best leuk om te zien. Goede snelheid, kan ook echt racen.

Perton

Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 23:11:57
Magnussen, later nog eens goed terug gekeken. Vond het meer een race-incident en niet echt dat hij er volop op reed. Hij kon niet veel anders. Maar de echte pechvogel was Ricciardo. De race van Raikkonen was ook direct einde verhaal...
Nuja als ie zelf zegt dat het zijn eigen schuld is, geloof ik hem meer dan jou als ik eerlijk ben ;)

Jozef

Citaat van: Perton op 30 maart 2014 - 22:53:18
Thanks Enzo. Want bij hem was het gewoon echt pure onmacht voor álles wat er gebeurde. Voor Ricciardo was het allemaal wel meegevallen als het bij dat slecht gemonteerde wiel was gebleven. Dan hadden we hem natuurlijk alsnog heel zielig gevonden, en terecht, maar was het niet meer dan dat geweest, een lullige tegenslag in een goede races. Alles wat daarna is gebeurd, ligt gewoon aan hoe de coureurs rijden. Dat gaat soms mis en nu viel het extra op, omdat hij vlak daarvoor zijn gedoe in de pitstraat had. Maar kijken we echt naar de topictitel PECHvogel, dan was alleen het wiel pech voor Ricciardo. De straffen niet (die waren reglementair) en de afgebroken voorvleugel ook niet (moeten coureurs kerbstones maar vermijden)

@Arthur: waarom Magnussen? Hij rijdt zelf tegen Raikkonen op en gaf ook toe dat het volledig zijn schuld was. Dus hij was geen pechvogel, eerder een kluns :P Raikkonen zou dan wel een pechvogel geweest kunnen zijn.

Hoe weet jij zo zeker dat Ricciardo's vleugel stuk ging vanwege hard over de kerbs rijden? Horner zei dat het waarschijnlijk door de jack kwam tijdens de pitstop, en ik snap ook echt niet hoe een vleugel kan afbreken door kerbs, het is niet alsof een vleugel normaal over de grond schuurt of zo...

Wat dan weer wel op de BBC werd opgemerkt over Ricciard: als hij bij het wegrijden al door had dat het wiel niet goed zat... waarom reed hij dan door tot het einde van de pitstraat? Als hij niet zo ver was doorgereden, had het ook veel minder tijd gekost.

Wat Magnussen betreft vond ik dat incident minstens zo veel de fout van Kimi als van hem. Kimi schoot toch vrij bruusk naar rechts. Ik verwachtte dan ook helemaal geen straf.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:12:56
Ricciardo. Vond het wel erg lullig met die gewisselde band in de pitstraat en dan krijg je daar nog een straf voor. Op zich een terechte straf, want het is een regel, maar zijn hele race werd daar verneukt. Vond dat hij toch behoorlijk kort op Vettel kon rijden. Best leuk om te zien. Goede snelheid, kan ook echt racen.

Regels zijn regels.... Tja, ik heb liever beoordelen in de geest van de wedstrijd. Hier ging het nergens over. Als ze die strikte regel hanteren bij het voetbal houd je geen spelers meer over...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

O als Horner dat heeft gezegd, dan heb ik het waarschijnlijk mis. Maar omdat Vettel over de radio voor die bocht werd gewaarschuwd, ging ik er vanuit dat het meer daar aan lag dan aan de pitstop. Dat was mijn fout. In dat geval neem ik dat deel van mijn kritiek terug.

Desondanks blijf ik Bianchi de grootste pechvogel vinden. Hij kon er écht helemaal nies aan doen, daar waar het in het geval van Ricciardo/Red Bull wel een eigen fout was (indien je F1 als teamsport beschouwt).

Maikel0230

Die voorvleugel was al lang op voorhand iets mis mee, want bij zijn eerste stop hebben ze er foto's van gemaakt, dat had mijn collega Franky onmiddellijk gespot.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ricciardo

De overige opties hadden er niet bij hoeven te staan. Bianchi maakt zelf 'n fout, net als Magnussen en Räikkönen had slechts de pech dat hij nog bijna 'n hele ronde moest rijden. Bij Ricciardo was het echter pech (slecht gemonteerde band) op pech (mini-stop&go onsafe release) op pech (defecte voorvleugel) en neemt hij 't ook nog eens mee naar de volgende race (10 plaatsen gridpenalty). Tel daar ook z'n diskwalificatie van afgelopen week bij op en je hebt al praktisch de pechvogel van het seizoen.