PvdA'ers: MINDER, MINDER, MINDER!

Gestart door Perton, 22 maart 2014 - 21:53:22

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: SDG op 26 maart 2014 - 10:43:38
Citaat van: Franky R. op 26 maart 2014 - 00:38:26
@SDG,


Het was een zegen voor België dat het een tijd lang zonder regering zat. Geen politici die 'eventjes hun stempel willen drukken dmv onzinnig beleid'...


Dat was eerder een zegen voor 'de Belgen' dan voor 'België'. Een doordenkertje, ik weet het...


Ja, ik heb h'm begrepen... ;)

Perton

Allemaal leuk en aardig, maar er zijn in elke groepering idioten die tot extreme maatregelen overgaan. Moeten we de Partij van de Dieren verbieden, omdat de moordenaar van Pim Fortuyn een dierenextremist was? Nee natuurlijk niet, dat zou het meest belachelijke idee ooit zijn. Dus heel zielig voor die zwarte vrouw die vermoord is, maar daar heeft het Vlaams Belang natuurlijk ook vrij weinig mee te maken. Als het Vlaams Belang niet had bestaan, was die vent alsnog wel racist geweest en was ie wel aanhanger geweest van een andere partij of groepering.

Dus waar de ideologie eindigt? Tot het moment dat de partij zelf overgaat tot criminele zaken. En nee, ik vind mensen of groeperingen beledigen geen overtreding van de wet dergelijke uitspraken door een politicus zijn gedaan. Die moet immers vrijuit kunnen spreken om bestaande wetten te kunnen veranderen. Wat wél fout is, is mensen ophitsen tot het doen van criminele zaken. En dat doet Wilders volgens mij simpelweg niet. Hij wil Marokkanen via politieke weg het land uit krijgen of straffen. En los van dat ik zijn plannen als onrealistisch vind en zijn bijdrage aan het politieke debat niet constructief vind, zie ik nog steeds niet wat hij exact verkeerd doet.

Dat domme mensen zijn uitspraken verkeerd opvatten, kan ik verder ook weinig aan doen. Maar dat is dezelfde argumentatie als dat The Beatles met hun muziek seriemoordenaars aanspoorden of dat videospellen aanzetten tot geweldig. Het is hoogstens een inspiratie voor de wijze van uitvoering, niet voor de plannen zelf.

Wings

Citaat van: Franky R. op 24 maart 2014 - 17:09:16
CitaatBovendien, en daar had Wilders ook gewoon gelijk in in zijn toespraak vandaag, heeft Diederik Samsom in het verleden ook genoeg uitspraken over Marokkanen gedaan, die als ze van Wilders afkomstig waren geweest een dikke rel waren geworden.


Als je alleen die uitspraken eruit haalt, LIJKT het alsof Samson iets soortgelijks zei...Echter had Samson het over de criminaliteit en dat Marokkanen er oververtegenwoordigd in zijn. Spekman riep iets over 'vernederen', maar ook dat had betrekking op criminele Marokkanen.


Spekman zei dat gevangenisstraf juist 'status' is voor dat soort idioten. Hij wilde dat ze moesten worden 'vernederd' in de vorm van hardere aanpak. Dikke bak in beslag nemen, monitoren en dergelijke...


Wilders riep 'minder Marokkanen' zonder onderscheid. Hij riep zelfs op tegen Fouad Sidali dat een vertrek naar Marokko nog verstandiger zou zijn.


Sidali is geen crimineel...Wilders krabbelde na alle commotie terug en zei dat hij 'criminele Marokkanen' zou bedoelen. Andermaal een zwaktebod, vind ik!

Wilders mikt al jaren op criminele Marokkanen in het bijzonder dus daar zal ook nu het accent op liggen maar dat Wilders tegen wilt bezuinigen op de miljoenen uitgaves op ontwikkelingshulp, Islamisering van de westerse samenleving tegen probeert te gaan en remigratie toejuicht is ook geen geheim. Dus eigenlijk was het niet vernieuwend. In een interview later legt hij uit dat de Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, veel vaker afhankelijk zijn van staatsgeld [bijstand] vandaar dat hij specifiek refereerde aan Marokkanen. Hoewel ik dit niet heel handig vond kan ik het ook niet geheel oneens met hem zijn en vind ik het enorm opgeblazen door media. Dat collegae politici doorpakken en nu afgeven op de partij die het in de peilingen het beste voor staat (of stond) verbaasd me niks.

Wings

Citaat van: Sabai op 26 maart 2014 - 08:38:09
Ik heb de pvda nooit serieus genomen altijd een hoop beloftes en vervolgens worden we weer genaaid in onze portemonnee.

Kiezersbedrog noemt men dat. Misschien offtopic maar dat mag voor de wet verboden worden. Als kiezer moet je wel weten waar jij je stem aan geeft en als een partij groen roept en rood doet is dat niet waarop je gestemd hebt. Als je dat doortrekt zou je stem teniet moeten kunnen worden verklaard. Verder heeft Diederik alles waar de PvdA voor stond overboord gegooid en de PvdA verloochend. Nu hij ook nog eens probeert de PVV monddood te maken onderstreept hij dat hij in mijn optiek niet geschikt is wat te maken van de PvdA. Dit is gedoemd om te falen. Zodra de VVD zijn stemvee kwijtraakt zal PvdA niet meer regeren. Mark my words.

Perton

Nuja je kan ook niet verwachten dat een partij zich aan alle beloften houdt, omdat we nou eenmaal in een land leven waar coallities worden gevormd. Daar ontkom je nou eenmaal niet aan in ons politieke systeem. Ik zou ook niet weten hoe je dit 'eerlijker' kan maken.

Wings

Dat er water bij de wijn wordt gedaan vind ik niet meer dan normaal maar het moraal -of eigenlijk alles waar je partij voor staat- compleet overboord kiepen lijkt mij een uiterste.

Franky R.

CitaatDus heel zielig voor die zwarte vrouw die vermoord is, maar daar heeft het Vlaams Belang natuurlijk ook vrij weinig mee te maken.


Dus ik mag dan aannemen dat jij niet de islam aankijkt wegens de moord op Van Gogh? Dat is voor mij de discrepantie...moslims worden wel erop aangekeken, terwijl het ook in dat geval een -gestoorde- eenling was.


En woorden kunnen voor sommigen een 'trigger' zijn. Ik vond de reactie van VB destijds heel hypocriet.


@Wings,


achteraf kun je een hoop uit willen leggen, maar het heeft niets voor niets 'achteraf'...

Wings

Dit standpunt is niks nieuws dus kan je Wilders wel wat willen aanpraten en voor hem denken te weten hoe hij het heeft bedoeld, ik persoonlijk vind dat kortzichtig. Als je de politiek ook maar een beetje volgt weet je prima hoe hij dingen bedoeld. Dit roept hij al járen. Heeft weinig te maken met achteraf maar met dat wat uit verband is gerukt in het juiste context projecteren.

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 maart 2014 - 20:04:43
Dit standpunt is niks nieuws dus kan je Wilders wel wat willen aanpraten en voor hem denken te weten hoe hij het heeft bedoeld, ik persoonlijk vind dat kortzichtig. Als je de politiek ook maar een beetje volgt weet je prima hoe hij dingen bedoeld. Dit roept hij al járen. Heeft weinig te maken met achteraf maar met dat wat uit verband is gerukt in het juiste context projecteren.


Het was toch echt Wilders zelf die de zaal ophitste. En dat gaat mij nu net een brug te ver. Had Wilders gevraagd "Willen jullie meer of minder criminelen"  en op minder, minder, minder had hij kunnen antwoorden; "Goed, dan beginnen we met het Marokkaanse straattuig", dan was er niets aan de hand geweest.


En had hij niets achteraf hoeven uit te leggen...

Perton

Das het punt: hij had ook niks hoeven uitleggen als er niet massaal paniekerig op was gereageerd door mensen die een punt maken van niks.

En ik stel de islam inderdaad niet aansprakelijk voor de moord op van gogh.

Wings

@Frankt: Dus hij mag wel generaliseren als het (allochtone)criminelen betreft maar zodra hij 'Marokkanen' zegt is het fout? Niet voor jou maar de mensen die het generaliseren verafschuwen kan ik volgen en begrijp ik, mensen die vinden dat hij 'criminele allochtonen' of 'criminelen' had moeten zeggen vind ik net zo erg als ik hem vind. Die doen namelijk exact het zelfde! Naar mijn redeneren is het discrimineren op zich zelf staand verkeerd. Of dat nu Marokkanen is, of vrouwen, of Belgen, of mensen die een scheve schaats rijden, discrimineren is discrimineren.

Wings

Citaat van: Perton op 26 maart 2014 - 20:47:42
Das het punt: hij had ook niks hoeven uitleggen als er niet massaal paniekerig op was gereageerd door mensen die een punt maken van niks.

En ik stel de islam inderdaad niet aansprakelijk voor de moord op van gogh.

De media is daar verantwoordelijk voor. Soms vraag ik mij af of Wilders ze niet voert en bewust dit soort uitspraken doet. Negatieve reclame/aandacht is ook reclame/aandacht.

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 maart 2014 - 20:53:36
@Frankt: Dus hij mag wel generaliseren als het (allochtone)criminelen betreft maar zodra hij 'Marokkanen' zegt is het fout? Niet voor jou maar de mensen die het generaliseren verafschuwen kan ik volgen en begrijp ik, mensen die vinden dat hij 'criminele allochtonen' of 'criminelen' had moeten zeggen vind ik net zo erg als ik hem vind. Die doen namelijk exact het zelfde! Naar mijn redeneren is het discrimineren op zich zelf staand verkeerd. Of dat nu Marokkanen is, of vrouwen, of Belgen, of mensen die een scheve schaats rijden, discrimineren is discrimineren.


Of je begrijpt het niet, of je wil het bewust niet begrijpen?


Er is een groot verschil tussen [algemeen] 'minder Marokkanen' en [specifiek] 'minder criminelen'...Dat van allochtone criminelen leg je mij in de mond. Dat is niet zo netjes in een discussie, wil je het zuiver houden.

Wings

Citaat van: Franky R. op 26 maart 2014 - 21:00:23
Of je begrijpt het niet, of je wil het bewust niet begrijpen?

Laten we elkaars bedoelingen niet in twijfel trekken. Ik ga er vanuit dat we beiden met het zelfde doel forummen.

CitaatEr is een groot verschil tussen [algemeen] 'minder Marokkanen' en [specifiek] 'minder criminelen'...

Nee. Beiden is een bepaalde groep eruit liften en benadelen. Dan doe je exact het zelfde. Je stoort je aan de naam Marokkaan niet aan het feit dat hij generaliseert. Dus ben je eigenlijk oneens met minder Marokkanen maar gaat hij geen brug te ver door te generaliseren wat je in eerste instantie wel stelt. Overigens zie ik dit veel gebeuren. Mensen bekritiseren Wilders omdat hij de Marokkanen zegt  maar had hij nu criminele Marokkanen gezegd of criminelen in het algemeen was het wel goed. En dat gaat er bij mij niet in.

CitaatDat van allochtone criminelen leg je mij in de mond. Dat is niet zo netjes in een discussie, wil je het zuiver houden.

Het was eigenlijk een voorbeeld. Daarom plaats ik het tussen haakjes. Op het moment dat ik je citeer geef ik dat aan door dubbele aanhalingstekens te gebruiken of je te quoten. Of ik plaatst citaat voor een zin. Mocht ik onduidelijk zijn geweest, excuses.

Maikel0230

Het verbaast me eigenlijk hoe jullie in Nederlands hiervan steigeren, de gemiddelde Vlaming is dit allang gewoon.

Als Filip en co weer met een belachelijke slogan afkomen kijkt men zelfs niet op.


Misschien is dat wel omdat we in La Belgique weten dat die toch niet aan de macht komen wegens het 'Cordon Sanitair'

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25