Melbourne: Man van de race

Gestart door 0634, 16 maart 2014 - 09:32:30

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag

Rosberg, de nieuwe Vettel
1 (3.7%)
Ricciardo, de new and improved Webber
3 (11.1%)
Magnussen, de nieuwe Hamilton
8 (29.6%)
Button, ineens reed ie op 4
1 (3.7%)
Alonso, damage control
1 (3.7%)
Hulkenberg, rijdt er gewoon weer tussen
0 (0%)
Bottas, foutje? boeien.
13 (48.1%)
Vergne, hoezo beroerde winter?
0 (0%)
Raikkonen, t is ff wennen he
0 (0%)
Kvyat, tiener op tien
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2014 - 06:34:40
Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 23:06:45
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2014 - 19:59:01
Ik snap jullie, en nogmaals het klinkt lulliger dan ik het bedoel. Maar ik heb zoiets van als je een poll opent en iedereen interpreteert het op zijn eigen wijze, dan slaat zo'n poll nergens meer op en kunnen we beter gewoon nababbelen in het betreffende GP-topic.


Ik wil nu ook niet lullig doen, maar als jij wilt dat ik stem volgens jouw criteria, dan moet je die criteria er duidelijk bij vermelden. Alleen vermelden wie was er de beste, bied namelijk ook nog zoveel ruimte voor interpretatie. Ik bedoel, wat is er beter? Ricciardo's DQ buiten beschouwing gelaten, bij je debuut van P4 naar P3 rijden, of als ervaren rot van P11 naar P4 gaan in dezelfde auto? Maakt het feit dat hij foutloos reed Ricciardo's race nu echt beter dan die van Bottas, terwijl die laatste weliswaar 'n klein foutje maakt, maar tot tweemaal toe zich van P13 naar voren knokt?

Ja, dat is dus de hele vraag Kootje. Dat moet je zelf afwegen en beantwoorden.

CitaatOf is het toch zo zwart-wit als ik eerder stelde? De racewinnaar is de beste, want hij heeft gewonnen, punt.

Nee, maar dat heb ik net al beantwoord.

CitaatDaarnaast zie ik sowieso je probleem niet zo, aangezien ik persoonlijk al jaren het criteria van smaakmaker hanteer bij het bepalen van. Dus waarom dat nu ineens niet meer zou mogen. ???

Naja, we hebben hier ook wel eens banaan van de race topic gehouden en ik denk dat het dan voor iedereen duidelijk is dat dat niet per sé de slechtste rijder is. Ik bedoel, Chilton is misschien wel de slechtste, maar als Alonso in de muur kwakt is hij de banaan. Zo is dat ook min of meer met 'de beste' zijn of de 'smaakmaker'. Als je dat verschil niet ziet... tja, sorry, maar dat begrijp ik niet zo goed.


Ik zie dat verschil prima, maar dan nog zie ik je probleem niet. Zoals ik al zei hanteer ik al jaren het smaakmaker criterium bij de uitverkiezing van Man of the Race, en nooit was dat 'n probleem. Dus waarom nu ineens wel? Waarom staat Bottas dan überhaupt in het rijtje keuzemogelijkheden als alleen foutloze coureurs tot de besten gerekend mogen worden? Dat snap ik dan weer niet. 

Hoe dan ook, voor mij is degene die de wedstrijd maakt Man of the Race, en niet degene die het het beste gedaan heeft. Soms gaat dit samen, vaak ook niet. Alleen als er niemand in het bijzonder of juist meerderen, de race maakte ga ik kijken wie er foutloos was en/of dpmineerde. Zolang de topictitel om 'n Man vd Race vraagt en er geen vastgelegde criteria zijn waar deze aan moet voldoen, blijf ik gewoon voor de smaakmakers gaan.



T.Nuvolari

Wat een non-discussie weer. Je kan het eens zijn met iemands keuze of niet en daar mag over gediscussieerd worden, maar dit gaat absoluut nergens over.

Zoals Kootje het uitlegt gaat het al jaren, zelfs Jeroen die de discussie startte zal niet altijd op "de beste" hebben gestemd. Stem gewoon op wie je wil, wil je staven waarom kan je dat hier neerzetten. Heb je geen zin om je keuze te verantwoorden, ook goed.

Sphinx

In navolging van Jeroen en Kootje wil ik niet lullig doen, maar net als Marc vraag ik me af waar het over gaat

CitaatIk snap jullie, en nogmaals het klinkt lulliger dan ik het bedoel. Maar ik heb zoiets van als je een poll opent en iedereen interpreteert het op zijn eigen wijze, dan slaat zo'n poll nergens meer op en kunnen we beter gewoon nababbelen in het betreffende GP-topic.

In het geval dat je geen discussie wilt moet je gewoon Rosberg tot man van de race uitroepen en maar alle discussie smoren, want nu klink je alsof je wil zeggen: "We gaan er over praten, maar ik heb wel gelijk hè?"

CitaatKootje schrijft: Ik wil nu ook niet lullig doen, maar als jij wilt dat ik stem volgens jouw criteria, dan moet je die criteria er duidelijk bij vermelden. Alleen vermelden wie was er de beste, bied namelijk ook nog zoveel ruimte voor interpretatie. Ik bedoel, wat is er beter? Ricciardo's DQ buiten beschouwing gelaten, bij je debuut van P4 naar P3 rijden, of als ervaren rot van P11 naar P4 gaan in dezelfde auto? Maakt het feit dat hij foutloos reed Ricciardo's race nu echt beter dan die van Bottas, terwijl die laatste weliswaar 'n klein foutje maakt, maar tot tweemaal toe zich van P13 naar voren knokt?

CitaatJa, dat is dus de hele vraag Kootje. Dat moet je zelf afwegen en beantwoorden.

Dat doen we dus, en blijkbaar bevalt het antwoord je niet, want anders begon je geen kritiek op onze keuzes te leveren. Zoals gezegd noem het dan beste man van de race, niet man van de race. Op andere fora hadden we er een top3 voor weet je nog? Konden we bv Bottas 3pt geven voor twee opmarsen, Nico 2pt voor een perfecte race en Magnussen 1pt voor een perfect debuut. Heb je iets meer ruimte voor discussie en motivatie (tenzij je dat natuurlijk niet wil)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Tja, ik vind dat iedereen zelf moet bepalen hoe ie zijn of haar man vd race kiest, maar een poll heeft wel meer nut natuurlijk als iedereen een beetje volgens dezelfde criteria stemt en meerdere dingen mee worden genomen in het stemmen. Ik zelf neem ook nog de kwalificatie mee en daarin was bv Bottas gewoon 4 seconden langzamer dan Hamilton en ook langzamer dan zn teamgenoot. Maar die mindere kwalificatie en zn fout zorgen er wel voor dat hij zich kan 'onderscheiden' door een paar STR's en Kimi in te halen. Maar hij heeft er veel minder uitgehaald dan er in zat, terwijl de top 3 gewoon gemaximaliseerd heeft. In die zin kan ik Jeroen zn 'frustratie' wel begrijpen, al stoort het mij totaal niet.

T.Nuvolari

#64
Als iedereen dezelfde criteria gebruikt maak je zo'n poll eigenlijk nutteloos. De enige stemmingen volgens dezelfde criteria verlopen zijn van die 99% procent uitslagen ergens far far away.
Bij verkiezingen stemt toch ook niet iedereen volgens dezelfde criteria.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2014 - 12:06:27
Tja, ik vind dat iedereen zelf moet bepalen hoe ie zijn of haar man vd race kiest, maar een poll heeft wel meer nut natuurlijk als iedereen een beetje volgens dezelfde criteria stemt en meerdere dingen mee worden genomen in het stemmen. Ik zelf neem ook nog de kwalificatie mee en daarin was bv Bottas gewoon 4 seconden langzamer dan Hamilton en ook langzamer dan zn teamgenoot.

En daar ga je dus al. Ook daar kunnen we dus kritiek op gaan leveren, aangezien het om de beste man vd race gaat, niet om beste man van het weekend. Begrijp me niet verkeerd hoor, van mij mag je. Maar als je wilt dat 'n Man vd Race aan bepaalde criteria voldoet, dan zul je deze dus eerst vast moeten stellen ipv de stemmers 'n vrijheid te geven deze criteria zelf in te vullen.


CitaatMaar die mindere kwalificatie en zn fout zorgen er wel voor dat hij zich kan 'onderscheiden' door een paar STR's en Kimi in te halen. Maar hij heeft er veel minder uitgehaald dan er in zat, terwijl de top 3 gewoon gemaximaliseerd heeft. In die zin kan ik Jeroen zn 'frustratie' wel begrijpen, al stoort het mij totaal niet.

Top 3 (incl. Ricciardo) heeft dan wel gemaximaliseerd, maar zijn ook geen moment bedreigd geweest en ook nooit in staat geweest de aanval te zoeken. In zo'n situatie is het natuurlijk veel simpeler om foutloos te rijden dan 'n Bottas die de gehele race aan het knokken en pushen is. Daarbij ... zo schokkend was z'n fout nu ook weer niet, het was alleen 'n ongelukkig punt. Hoe hij zich daarna herstelde vind ik persoonlijk al knapper dan de prestatie van 'n Rosberg die onbedreigd naar de zege kan rijden.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 18 maart 2014 - 13:03:25
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2014 - 12:06:27
Tja, ik vind dat iedereen zelf moet bepalen hoe ie zijn of haar man vd race kiest, maar een poll heeft wel meer nut natuurlijk als iedereen een beetje volgens dezelfde criteria stemt en meerdere dingen mee worden genomen in het stemmen. Ik zelf neem ook nog de kwalificatie mee en daarin was bv Bottas gewoon 4 seconden langzamer dan Hamilton en ook langzamer dan zn teamgenoot.

En daar ga je dus al. Ook daar kunnen we dus kritiek op gaan leveren, aangezien het om de beste man vd race gaat, niet om beste man van het weekend. Begrijp me niet verkeerd hoor, van mij mag je. Maar als je wilt dat 'n Man vd Race aan bepaalde criteria voldoet, dan zul je deze dus eerst vast moeten stellen ipv de stemmers 'n vrijheid te geven deze criteria zelf in te vullen.
da's precies wat ik bedoel Kootje, iedereen doet het nu op zn eigen manier. Die van mij wijkt duidelijk af van die van jou. We kunnen het een onzinnige discussie gaan noemen en Jeroen 'afbranden' of er daadwerkelijk wat mee doen. Wil je n serieuze poll of is het puur voor de fun? Wat mij betreft het laatste, laat iedereen het lekker op zn eigen manier doen.

Citaat van: Kootje op 18 maart 2014 - 13:03:25
CitaatMaar die mindere kwalificatie en zn fout zorgen er wel voor dat hij zich kan 'onderscheiden' door een paar STR's en Kimi in te halen. Maar hij heeft er veel minder uitgehaald dan er in zat, terwijl de top 3 gewoon gemaximaliseerd heeft. In die zin kan ik Jeroen zn 'frustratie' wel begrijpen, al stoort het mij totaal niet.

Top 3 (incl. Ricciardo) heeft dan wel gemaximaliseerd, maar zijn ook geen moment bedreigd geweest en ook nooit in staat geweest de aanval te zoeken. In zo'n situatie is het natuurlijk veel simpeler om foutloos te rijden dan 'n Bottas die de gehele race aan het knokken en pushen is. Daarbij ... zo schokkend was z'n fout nu ook weer niet, het was alleen 'n ongelukkig punt. Hoe hij zich daarna herstelde vind ik persoonlijk al knapper dan de prestatie van 'n Rosberg die onbedreigd naar de zege kan rijden.
Rosberg werd niet bedreigd idd, andere coureurs hebben ook wel degelijk moeten rijden voor hun positie's en werden wel degelijk bedreigd. Ik zeg ook niet dat zn fout schokkend was, maar t kost m wel een goede klassering en t had m ook de hele race kunnen kosten. Die Williams is nu goed, dus moet je er nu gewoon zo veel mogelijk uithalen. De smaakmaker was ie zeker, maar al met al vond ik het geen geweldige prestatie.

Kootje

Enige reden dat ik Jeroen "afbrand" is dat ik al 3 seizoenen lang de smaakmaker tot Man of the Race uitroep en dat nu ineens 'n probleem is. ;)

Tuesday

#68
Citaat van: Kootje op 18 maart 2014 - 13:36:21
Enige reden dat ik Jeroen "afbrand" is dat ik al 3 seizoenen lang de smaakmaker tot Man of the Race uitroep en dat nu ineens 'n probleem is. ;)
misschien heeft ie dat nooit eerder opgemerkt. k moet ook zeggen dat ik het ook wel een enigzins opmerkelijke uitslag vind, gezien de vraag die er boven de poll staat. Maar wat mij betreft wordt de vraag voortaan aangepast.

Kootje

Wat mij betreft heeft iedereen de vrijheid z'n eigen criteria te bepalen wie hij/zij tot Man of the Race uitroept, ongeacht de vraag die boven de poll staat.

Perton

Tsja zoals ik al eerder zei, ik heb die vraag überhaupt niet gelezen, en met mij zullen er vast meer zijn. Ik zag de topictitel, ik had toen direct Bottas in mijn hoofd, zag dat ie tussen de opties stond, stemde en ging vervolgens een post plaatsen. Tot deze hele discussie ontstond geen enkel moment naar de poll gekeken verder.

Dus zo opmerkelijk vind ik de uitslag dan ook niet. Want als ik 'man van de race' zie staan, denk ik, nou welk menneke heeft de race het kijken waard gemaakt, ipv: "wie heeft een uitzonderlijk goede prestatie neergezet?" En dan is het helemaal niet zo opmerkelijk dat het Bottas is, want zonder zijn input, hadden we niet heel veel inhaalacties gehad in de top tien.

Je kan dus twee mogelijke conclusies verbinden aan deze 'controverse':
a) de poll en topictitel komen om wat voor reden dan niet overeen zoals Jeroen het bedoeld heeft en dat heeft verwarring geschept
b) de mensen die hebben gestemd zonder de openingspost en poll goed te lezen, zijn gewoon een beetje dom omdat ze maar lukraak wat doen (en ik mag dom zeggen, want ik behoor zelf tot deze groep)

Welke van de twee het ook is, of een combinatie van beiden, we weten nu allemaal wel hoe we het topic moeten lezen vanaf Maleisië. Dus wat mij betreft is het allemaal opgelost.

Kootje

Wat mij betreft niet, want ook na Maleisië zal ik in de eerste plaats op de smaakmaker stemmen en pas bij meerdere smaakmakers daar de beste uithalen., ongeacht wat er boven de poll staat. Zo doe ik dat al 3 jaar, en zo zal ik dat blijven doen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 18 maart 2014 - 14:17:34
Wat mij betreft heeft iedereen de vrijheid z'n eigen criteria te bepalen wie hij/zij tot Man of the Race uitroept, ongeacht de vraag die boven de poll staat.
wat mij betreft ook, maar ik ben niet de bedenker van deze rubriek. En nu we het er toch over hebben kunnen we het net zo goed ff voorgoed duidelijk maken wat precies de bedoeling is. Of helemaal vrij of met wat aanvullende criteria. Als de ene helft gaat stemmen op de smaakmaker en de andere helft op de beste dan heeft een poll iig geen nut. Persoonlijk vind ik het nogal lastig om vast te stellen wie de beste is/was, dus ik denk dat we t maar vrij moeten laten en de poll niet al te serieus moeten nemen. Ik vind het topic zelf iig vele malen interessanter dan de poll.

Gerard

Als je puur antwoord moet geven op de vraag is mijn antwoord; geen van alle

Rosberg was de beste,hij heeft gewonnen, maar niet de nieuwe Vettel

ach ja, als je je al moet afvragen hoe een vraag te interpreteren is het ook wel erg lastig te discuseren.....
Helemaal als er zoveel weegschaaltjes gebruikt worden...

Wings

Citaat van: Kootje op 18 maart 2014 - 14:33:16
Wat mij betreft niet, want ook na Maleisië zal ik in de eerste plaats op de smaakmaker stemmen en pas bij meerdere smaakmakers daar de beste uithalen., ongeacht wat er boven de poll staat. Zo doe ik dat al 3 jaar, en zo zal ik dat blijven doen.

Lijkt me toch logisch dat de topicstarter 'bepaald' wat de bedoeling is in een door hem/haar geopend topic? Als je het daar mee oneens bent en jij rijders liever beoordeelt op de amusementswaarde open je toch een eigen topic? Misschien nog een leuk onderwerp ook om over te discussiëren [dus ik bedoel dat eerder aanmoedigend dan vervelend]. Heb je meer aan dan hier iets te posten wat kennelijk niet de bedoeling is. Ieder leuk gesprek over een keuze strandt als iedereen een eigen draai gaat geven aan een topic, om het even op te blazen.