Melbourne: Man van de race

Gestart door 0634, 16 maart 2014 - 09:32:30

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag

Rosberg, de nieuwe Vettel
1 (3.7%)
Ricciardo, de new and improved Webber
3 (11.1%)
Magnussen, de nieuwe Hamilton
8 (29.6%)
Button, ineens reed ie op 4
1 (3.7%)
Alonso, damage control
1 (3.7%)
Hulkenberg, rijdt er gewoon weer tussen
0 (0%)
Bottas, foutje? boeien.
13 (48.1%)
Vergne, hoezo beroerde winter?
0 (0%)
Raikkonen, t is ff wennen he
0 (0%)
Kvyat, tiener op tien
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

0634

Voor iedereen die op Bottas stemt omdat hij zo vermakelijk reed: de stelling was toch duidelijk 'Wie was de beste vandaag'. Niet dat ik er een big deal van maak maar dat is volgens mij toch echt iets anders. Anders kunnen we polls voortaan naar believen in vullen. Voor je het weet wordt 'wie wordt er kampioen' veranderd in 'wie is de beste coureur' ;).

Kootje

Volgens mij staat er toch echt MAN VD RACE bovenaan het topic, en niet WIE WAS ER HET BESTE. ??? Wie er het beste was, daar hoef je geen poll aan te hangen, dat was Rosberg. Hij kwam, hij zag, hij overwon, maar maakte niet de race. Dat is voor mij het belangrijkste criteria wanneer ik 'n Man vd Race kies. Rosberg maakte voor mij de race niet, net als dat Ricciardo, Magnussen, Button, Alonso etc etc dit niet deden. Er was er maar eentje die ervoor zorgde dat de race het kijken waard was, en die heet Bottas.

KVDracer

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2014 - 16:50:11
Citaat van: F1fan2987 op 17 maart 2014 - 16:20:36
Wat ik af vraag, heeft Magnussen nu het record van Hamilton afgepakt: Jongste rookie die een podium behaald?
hij is iig jonger als Hamilton destijds, dus als dat record van Hamilton was, dan is ie dat nu kwijt.

Hij is 88 dagen te oud om dit record te hebben. Het record staat op naam van Vettel (Italië 2008). Hamilton was al veel te oud om dit record te kunnen behalen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 18:11:11
Volgens mij staat er toch echt MAN VD RACE bovenaan het topic, en niet WIE WAS ER HET BESTE. ??? Wie er het beste was, daar hoef je geen poll aan te hangen, dat was Rosberg. Hij kwam, hij zag, hij overwon, maar maakte niet de race. Dat is voor mij het belangrijkste criteria wanneer ik 'n Man vd Race kies. Rosberg maakte voor mij de race niet, net als dat Ricciardo, Magnussen, Button, Alonso etc etc dit niet deden. Er was er maar eentje die ervoor zorgde dat de race het kijken waard was, en die heet Bottas.
boven de poll staat dat wel degelijk. Maar ik vindt dat iedereen op zn eigen manier de man vd wedstrijd moet bepalen. Wat mij betreft meer een combinatie van dingen. Als dit bv Magnussen zn 20e wedstrijd was geweest had ik wellicht op iemand anders gestemd.

Perton

Met Kootje eens. De beste was zonder twijfel Rosberg. Pure dominantie. Uiteraard geholpen door een topauto, maar dat argument kunnen we natuurlijk ook over Magnussen zeggen. Die werd bovendien nog geholpen ook door het uitvallen van Hamilton, anders had ie nooit het podium gehaald - qua over de finish komen bedoel ik dan ;).

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik niet onder de indruk van de prestatie van Magnussen was, uiteraard was ik dat wel, want je moet het alsnog maar even doen als rookie, maar echt de beste, dat was Rosberg. Hij won zoals Vettel in zijn beste races vorig jaar (op Singapore na, maar dat was een verhaal apart).

Los daarvan heb ik de openingspost niet eens gelezen of de poll, omdat ik ook van de titel uitging.

Tuesday

Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 18:16:40
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2014 - 16:50:11
Citaat van: F1fan2987 op 17 maart 2014 - 16:20:36
Wat ik af vraag, heeft Magnussen nu het record van Hamilton afgepakt: Jongste rookie die een podium behaald?
hij is iig jonger als Hamilton destijds, dus als dat record van Hamilton was, dan is ie dat nu kwijt.

Hij is 88 dagen te oud om dit record te hebben. Het record staat op naam van Vettel (Italië 2008). Hamilton was al veel te oud om dit record te kunnen behalen.
maar dat was niet Vettel zn eerste race ;)

0634

#51
Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 18:11:11
Volgens mij staat er toch echt MAN VD RACE bovenaan het topic, en niet WIE WAS ER HET BESTE. ??? Wie er het beste was, daar hoef je geen poll aan te hangen, dat was Rosberg. Hij kwam, hij zag, hij overwon, maar maakte niet de race. Dat is voor mij het belangrijkste criteria wanneer ik 'n Man vd Race kies. Rosberg maakte voor mij de race niet, net als dat Ricciardo, Magnussen, Button, Alonso etc etc dit niet deden. Er was er maar eentje die ervoor zorgde dat de race het kijken waard was, en die heet Bottas.

Dat staat er wel dat van de beste: zie de OP.  ;)

Verder heet het MAN van de race en dus hoeft dat niet direct te betekenen dat dat de winnaar is, want die rijdt toch echt in beter materiaal. De prestatie van de nr 6 kan wel veel beter zijn bij wijze van spreken gezien het materiaal.

Maar goed, als mensen er een eigen draai aan geven - vooropgesteld dat ik helemaal niet beledigd ben of zuur wil doen en sorry als het zo overkomt - dan laat ik het openen van dit soort topics voortaan aan anderen over. Misschien kunnen we het dan beter 'smaakmaker van de race' noemen of iets dergelijks.

Ik vroeg dit keer om de beste, en dat is niet noodzakelijkerwijs de smaakmaker en ook niet noodzakelijkerwijs de winnaar (en ja, dat klinkt ook zuur, maar ik kan het niet anders brengen, en het is echt niet zuur bedoeld :P). 

Perton

Zoals ik zei: ik heb alleen de topictitel gelezen en verder geen aandacht geschonken aan wat in de openingspost of boven de poll stond. Dus nu weet ik wat de essentie van het topic is, en zal ik ook voortaan op de beste stemmen. Maar dan nog steeds wel vermelden wie me het meest vermaakt heeft!

0634

Ik snap jullie, en nogmaals het klinkt lulliger dan ik het bedoel. Maar ik heb zoiets van als je een poll opent en iedereen interpreteert het op zijn eigen wijze, dan slaat zo'n poll nergens meer op en kunnen we beter gewoon nababbelen in het betreffende GP-topic.

Wings

Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 18:11:11
Volgens mij staat er toch echt MAN VD RACE bovenaan het topic, en niet WIE WAS ER HET BESTE. ??? Wie er het beste was, daar hoef je geen poll aan te hangen, dat was Rosberg. Hij kwam, hij zag, hij overwon, maar maakte niet de race. Dat is voor mij het belangrijkste criteria wanneer ik 'n Man vd Race kies. Rosberg maakte voor mij de race niet, net als dat Ricciardo, Magnussen, Button, Alonso etc etc dit niet deden. Er was er maar eentje die ervoor zorgde dat de race het kijken waard was, en die heet Bottas.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Man_van_de_wedstrijd

De beste hoeft niet per se Rosberg te zijn daar rijders afhankelijk zijn van hun materiaal. Kan dus prima een rijder zijn die iets tofs laat zien zoals Magnussen die in zijn debuut race Button verslaat en tweede wordt. Dat is ook de beste zijn  ;)

Kootje

#55
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2014 - 19:59:01
Ik snap jullie, en nogmaals het klinkt lulliger dan ik het bedoel. Maar ik heb zoiets van als je een poll opent en iedereen interpreteert het op zijn eigen wijze, dan slaat zo'n poll nergens meer op en kunnen we beter gewoon nababbelen in het betreffende GP-topic.


Ik wil nu ook niet lullig doen, maar als jij wilt dat ik stem volgens jouw criteria, dan moet je die criteria er duidelijk bij vermelden. Alleen vermelden wie was er de beste, bied namelijk ook nog zoveel ruimte voor interpretatie. Ik bedoel, wat is er beter? Ricciardo's DQ buiten beschouwing gelaten, bij je debuut van P4 naar P3 rijden, of als ervaren rot van P11 naar P4 gaan in dezelfde auto? Maakt het feit dat hij foutloos reed Ricciardo's race nu echt beter dan die van Bottas, terwijl die laatste weliswaar 'n klein foutje maakt, maar tot tweemaal toe zich van P13 naar voren knokt? Of is het toch zo zwart-wit als ik eerder stelde? De racewinnaar is de beste, want hij heeft gewonnen, punt. Daarnaast zie ik sowieso je probleem niet zo, aangezien ik persoonlijk al jaren het criteria van smaakmaker hanteer bij het bepalen van. Dus waarom dat nu ineens niet meer zou mogen. ???

Tuesday

ok, dan wil ik ook nog ff niet lullig doen; ik vind de korte toevoeging achter de namen hartstikke leuk en origineel, maar zoiets kan eventueel wel het stemgedrag nog weer beinvloeden. Iemand kan bv wel Magnussen willen stemmen, maar kan zich misschien niet vinden in de omschrijving die erachter staat. Maar zoals gezegd, t is wel leuk bedacht!

0634

Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 23:06:45
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2014 - 19:59:01
Ik snap jullie, en nogmaals het klinkt lulliger dan ik het bedoel. Maar ik heb zoiets van als je een poll opent en iedereen interpreteert het op zijn eigen wijze, dan slaat zo'n poll nergens meer op en kunnen we beter gewoon nababbelen in het betreffende GP-topic.


Ik wil nu ook niet lullig doen, maar als jij wilt dat ik stem volgens jouw criteria, dan moet je die criteria er duidelijk bij vermelden. Alleen vermelden wie was er de beste, bied namelijk ook nog zoveel ruimte voor interpretatie. Ik bedoel, wat is er beter? Ricciardo's DQ buiten beschouwing gelaten, bij je debuut van P4 naar P3 rijden, of als ervaren rot van P11 naar P4 gaan in dezelfde auto? Maakt het feit dat hij foutloos reed Ricciardo's race nu echt beter dan die van Bottas, terwijl die laatste weliswaar 'n klein foutje maakt, maar tot tweemaal toe zich van P13 naar voren knokt?

Ja, dat is dus de hele vraag Kootje. Dat moet je zelf afwegen en beantwoorden.

CitaatOf is het toch zo zwart-wit als ik eerder stelde? De racewinnaar is de beste, want hij heeft gewonnen, punt.

Nee, maar dat heb ik net al beantwoord.

CitaatDaarnaast zie ik sowieso je probleem niet zo, aangezien ik persoonlijk al jaren het criteria van smaakmaker hanteer bij het bepalen van. Dus waarom dat nu ineens niet meer zou mogen. ???

Naja, we hebben hier ook wel eens banaan van de race topic gehouden en ik denk dat het dan voor iedereen duidelijk is dat dat niet per sé de slechtste rijder is. Ik bedoel, Chilton is misschien wel de slechtste, maar als Alonso in de muur kwakt is hij de banaan. Zo is dat ook min of meer met 'de beste' zijn of de 'smaakmaker'. Als je dat verschil niet ziet... tja, sorry, maar dat begrijp ik niet zo goed.

T.Nuvolari

Misschien was Chilton wel de beste man van de race. Heeft voor misschien minder foutjes gemaakt dan Rosberg, maar wel in minder materiaal. Is de eerste in het beste materiaal per definitie de beste?

Iedereen moet dat vooral voor zichzelf uitmaken.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2014 - 19:12:30
Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 18:16:40
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2014 - 16:50:11
Citaat van: F1fan2987 op 17 maart 2014 - 16:20:36
Wat ik af vraag, heeft Magnussen nu het record van Hamilton afgepakt: Jongste rookie die een podium behaald?
hij is iig jonger als Hamilton destijds, dus als dat record van Hamilton was, dan is ie dat nu kwijt.

Hij is 88 dagen te oud om dit record te hebben. Het record staat op naam van Vettel (Italië 2008). Hamilton was al veel te oud om dit record te kunnen behalen.
maar dat was niet Vettel zn eerste race ;)
Ik ben volgens mij zelf beetje in de war, bedoelde iets anders. jongste, hoogst geclassificeerde rookie in zijn debuut race. Dat word nu Magnussen met de 2de plek.