Melbourne: Man van de race

Gestart door 0634, 16 maart 2014 - 09:32:30

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag

Rosberg, de nieuwe Vettel
1 (3.7%)
Ricciardo, de new and improved Webber
3 (11.1%)
Magnussen, de nieuwe Hamilton
8 (29.6%)
Button, ineens reed ie op 4
1 (3.7%)
Alonso, damage control
1 (3.7%)
Hulkenberg, rijdt er gewoon weer tussen
0 (0%)
Bottas, foutje? boeien.
13 (48.1%)
Vergne, hoezo beroerde winter?
0 (0%)
Raikkonen, t is ff wennen he
0 (0%)
Kvyat, tiener op tien
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

0634

Citaat van: Sabai op 16 maart 2014 - 13:35:21
Ook een leuk feitje .Ricciardo heeft al in zijn eerste race voor RBR al iets gepresteerd wat Webber nog nooit gelukt is. Op het podium staan in Australiƫ.
Achteraf gezien alleen een fictief podium...

Kootje

Bottas

Dat hij dat foutje maakte en daarmee z'n podiumkansen om zeep hielp maakt me niets uit. Hij was degene die de race de moeite van het kijken waard was, dus hij is mijn Man of the Race.

Uiteraard kudo's voor Ricciardo en nog meer kudo's voor Magnussen, maar zij zorgden niet voor het vermaak, en dat is voor mij doorgaans wel de doorslaggevende factor. Foutloos racen deden er namelijk zoveel, daarvan zie je ze ook in de achterhoede rijden, maar dat alleen is voor mij geen reden genoeg. Ik wil vermaakt worden en daar zijn gevechten en inhaalacties voor nodig. En dan kun je vandaag niet om Bottas heen.

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 16 maart 2014 - 09:40:53
Overduidelijk Bottas gewoon, die jongen had het podium gehaald zonder dat foutje denk ik. Steengoede coureur, ik zeg houden!

Eervolle vermelding: Magnussen, Ricciardo, Kvyat en Alonso (die ondanks dezelfde elektrische probleem als Raikkonen toch 20 seconden voor die finisht)
Sluit ik me helemaal bij aan. Echt jammer van dat foutje, had podium kunnen zijn.

Even tussen door, verhoudingen zijn nog steeds niet duidelijk. Hoe goed is de Williams en ging Rosberg voluit? Ik denk dat Mercedes zelfs nog sneller zou kunnen.
je kan trouwens niet helemaal eerlijk vergelijk maken tussen Kimi en Fernando, allebei problemen maar je weet niet wie de meeste problemen heeft. En door die problemen heeft Kimi denk ik meer tijd verloren achter....iemand( dacht dat het een str was.) die veel langzamer was.

0634

En hoe goed is Mclaren? Qua betrouwbaarheid prima. Magnussen leek in ieder geval RBR te kunnen matchen en Button won flink wat plekken. Aardige racepace. Beter dan Ferrari. Maar Merc lijkt nog een endje weg, maar die hebben blijkbaar minder betrouwbaarheid. Nog veel vragen...

janke

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 18:32:18
En hoe goed is Mclaren? Qua betrouwbaarheid prima. Magnussen leek in ieder geval RBR te kunnen matchen en Button won flink wat plekken. Aardige racepace. Beter dan Ferrari. Maar Merc lijkt nog een endje weg, maar die hebben blijkbaar minder betrouwbaarheid. Nog veel vragen...

Button had een leuke race. Maar had de mazzel en reageerde supersnel toen de SC op de baan kwam. Dook nog net op tijd de pits in. Zijn stops waren prima. Met gaatje in de neus of niet, vind ik. En nee Ollie Mol, koude voeten heeft hij niet gehad.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 18:32:18
En hoe goed is Mclaren? Qua betrouwbaarheid prima. Magnussen leek in ieder geval RBR te kunnen matchen en Button won flink wat plekken. Aardige racepace. Beter dan Ferrari. Maar Merc lijkt nog een endje weg, maar die hebben blijkbaar minder betrouwbaarheid. Nog veel vragen...
Inderdaad, die vergat ik ook nog. Maar nu om gedraaid: Hoe goed is RBR nu echt? Ik snap helemaal niks van de verklaring en van verbruik af gezet tegen snelheid, maar hoe meer je verbruikt hoe sneller je kan?

Wings

Andersom denk ik. Hoe zuiniger je motor des te meer vermogen haal je uit 100kg/h brandstof.

FolkertE

Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 19:04:50
Andersom denk ik. Hoe zuiniger je motor des te meer vermogen haal je uit 100kg/h brandstof.
Ik heb werkelijk waar geen idee. Maar ik denk dat we over 2 verschillende dingen praten(al zijn ze redelijk gelijk.) Ik heb het over directe gebruik van benzine. Kan je sneller rijden als je meer benzine verbruikt? Jij hebt het volgens mij over het totaal aan het eind van de 100KG. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

T.Nuvolari

Bottas. Maakte een foutje, maar maakte het daarna toch nog iets of wat goed.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 18:32:18
En hoe goed is Mclaren? Qua betrouwbaarheid prima. Magnussen leek in ieder geval RBR te kunnen matchen en Button won flink wat plekken. Aardige racepace. Beter dan Ferrari. Maar Merc lijkt nog een endje weg, maar die hebben blijkbaar minder betrouwbaarheid. Nog veel vragen...

Ach, dat is een erg voorbarige conclusie na 1 race. Volgens mij had Hamilton gewoon brute pech.

0634

Pech inderdaad. Zo noemt je het als je auto stuk gaat. In de VT was het ook niet geweldig met Merc, he. Ze zullen het wel oplossen, maar als jij in het andere topic RB onbetrouwbaar noemt dat met 1 auto de finish haalt, is het niet zo raar als iemand dat ook van Merc zegt.

Laat ik het anders zeggen: ze ogen onbetrouwbaarder dan McLaren.

Sphinx

Ook bij mij geeft idd het vermaak de doorslag. Dat Ricciardo de RBR heel hield was heel knap en dat Magnussen en Kyvat een prima debuut maakten is mooi, maar het was Bottas die de race maakte met zijn rijstijl. Niet alleen zie je dat Williams een goede auto heeft gebouwd, want anders rij je niet van 15 naar zes, val je terug naar 13 en rij je weer omhoog naar 6, om via de groene tafel nog een extra plekje te winnen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Gerard

Magnussen!
eervolle vermelding voor Rosberg!!, Kvyat en Bottas..

FolkertE

Wat ik af vraag, heeft Magnussen nu het record van Hamilton afgepakt: Jongste rookie die een podium behaald?

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 17 maart 2014 - 16:20:36
Wat ik af vraag, heeft Magnussen nu het record van Hamilton afgepakt: Jongste rookie die een podium behaald?
hij is iig jonger als Hamilton destijds, dus als dat record van Hamilton was, dan is ie dat nu kwijt.