Melbourne: Man van de race

Gestart door 0634, 16 maart 2014 - 09:32:30

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag

Rosberg, de nieuwe Vettel
1 (3.7%)
Ricciardo, de new and improved Webber
3 (11.1%)
Magnussen, de nieuwe Hamilton
8 (29.6%)
Button, ineens reed ie op 4
1 (3.7%)
Alonso, damage control
1 (3.7%)
Hulkenberg, rijdt er gewoon weer tussen
0 (0%)
Bottas, foutje? boeien.
13 (48.1%)
Vergne, hoezo beroerde winter?
0 (0%)
Raikkonen, t is ff wennen he
0 (0%)
Kvyat, tiener op tien
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:40:24
Overigens, nog niet genoemd, maar Kvyat was ook knap hoor. Voor een tiener. Is hij de jongste ooit in de punten?
hij heeft Vettel uit de boeken gereden, met 25 dagen verschil. Nu de andere records nog ;)

0634

Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:43:32
Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.

Uiteraard, vrijdag spartelde hij nog met de wagen maar vandaag maakte hij gewoon jacht op Kimi Raikkonen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:43:32
Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.
met dank aan Vettel (en RBR) zelf natuurlijk ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:43:32
Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.

Voor mij niet. Magnussen versloeg Button, Kvyat verloor van Vergne. Al is Kvyat natuurlijk wel nog een stukje jonger en heeft hij een stuk minder ervaring in lagere klassen dan Magnussen.

Don't get me wrong, het is ook van Kvyat een topprestatie en ik mag die jongen wel, dat zei ik al vorig jaar toen hij door DC geïnterviewd werd tijdens de gridwalk in Brazilië. Deze jongen moeten we ook in de gaten houden. :) Bij Sky werden ze na de race al best wild van het "nieuwe aanstormende talent" in de vorm van Ricciardo, Magnussen en Kvyat.

0634

Citaat van: Tuesday op 16 maart 2014 - 11:49:39
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:43:32
Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.
met dank aan Vettel (en RBR) zelf natuurlijk ;)

Die snap ik niet. Wat hebben zij voor Kvyat gedaan dan?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 12:32:29
Citaat van: Tuesday op 16 maart 2014 - 11:49:39
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:43:32
Kijk, toch knap. Wat mij betreft wel net zo knap als Magnussen. Tuurlijk geen podium, maar dat is het verschil in wagen natuurlijk.
met dank aan Vettel (en RBR) zelf natuurlijk ;)

Die snap ik niet. Wat hebben zij voor Kvyat gedaan dan?
uitvallen en gediskwalificeerd worden ;) extra lullige uitvalbeurt voor Vettel dus, al zal dat record m weinig interesseren.

Wings

Ik kan hem niet plaatsen. Vettel viel achter Kvyat uit en ook zonder de diskwalificatie van Ricciardo scoort Kvyat een punt waarvoor hij terecht complimenten krijgt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 13:05:29
Ik kan hem niet plaatsen. Vettel viel achter Kvyat uit en ook zonder de diskwalificatie van Ricciardo scoort Kvyat een punt waarvoor hij terecht complimenten krijgt.
ja, dat klopt. Maar met een goede auto zou hij toch waarschijnlijk wel voor Kvyat zijn gekomen en een goede kwalificatie daarbij zou helemaal geholpen hebben. Maar eh, t was met een knipoog hoor, uitvallen en technische problemen horen er ook bij, dus gewoon een verdiend punt (of misschien zelfs 2) voor Kvyat.

Wings

Als mijn tante een wiel had was het een kruiwagen. ;)

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 13:17:16
Als mijn tante een wiel had was het een kruiwagen. ;)
goh, het ging me alleen ff om het toeval dat Vettel zn uitvalbeurt indirect, mogelijk en onder andere ervoor zorgt dat hij zn record kwijt raakt. Dat er een grote ALS in het verhaal zit kan iedereen wel bedenken, maar daar gaat het niet om. Zelfde geldt voor Hamilton die door zn uitvalbeurt Magnussen mogelijk aan een podium helpt waardoor hij zijn prestatie bij zijn debuut evenaart (en mogelijk zelfs verbeterd). Ik vind dat leuke details, jullie blijkbaar niet. Zal het de volgende keer niet meer melden.

Sabai

Ook een leuk feitje .Ricciardo heeft al in zijn eerste race voor RBR al iets gepresteerd wat Webber nog nooit gelukt is. Op het podium staan in Australië.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 16 maart 2014 - 13:35:21
Ook een leuk feitje .Ricciardo heeft al in zijn eerste race voor RBR al iets gepresteerd wat Webber nog nooit gelukt is. Op het podium staan in Australië.
idd, hij zei zelf op het podium dat ie zelfs de eerste australiër op het podium was. Maar ook een leuk feitje (wat iedereen wel weet denk ik), ook Webber stond ooit op het podium in Melbourne, toen ie 5e werd. Dus 'onterecht' net als mogelijk Ricciardo vandaag.

Perton

Ik kies toch voor Bottas. Natuurlijk maakt ie een foutje, maar dikke YOLO. Hij heeft mij het meeste vermaakt. Het was tot de safety car kwam een heel leuke race, maar daarna viel het eigenlijk een beetje stil. Er waren natuurlijk nog wel gevechten en inhaalacties, buiten die van Bottas om, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre dat tweede deel van de race écht spannend was geweest als we niet vol onzekerheden zaten over de betrouwbaarheid van teams en in hoeverre ze het met de brandstof gingen redden enzo.

Beschouw dit overigens niet als kritiek hoor, want als ik een cijfer zou moeten geven zou het een dikke 7, misschien wel een 8 zijn, omdat ik gewoon echt goed vermaakt ben, maar na de safety car was het vooral een kwestie van heel veel zeer goed presterende coureurs, die omdat ze zo goed reden allemaal een beetje hun positie vasthielden (Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Button die dat gat dichtreed, noem ze allemaal maar op). Ik kan daarom een handvol coureurs kiezen die allemaal deze 'prijs' verdienen, en dan kies ik voor mezelf degene die me het meeste heeft vermaakt. En dan is dat Bottas.

Kijk ik puur écht op foutloos presteren, naja dan valt Ricciardo in hindsight eigenlijk ook af, want het was niet helemaal, en dan zou ik denk ik voor Rosberg of Magnussen gaan.

Over de start van Rosberg gesproken, eigenlijk was die helemaal niet goed: hij stond achter Hamilton met motorproblemen en de auto waarmee Webber altijd topstarts maakte. ;) Nee geintje natuurlijk, die start was geweldig.

Arthur

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 13:53:19
Ik kies toch voor Bottas. Natuurlijk maakt ie een foutje, maar dikke YOLO. Hij heeft mij het meeste vermaakt. Het was tot de safety car kwam een heel leuke race, maar daarna viel het eigenlijk een beetje stil. Er waren natuurlijk nog wel gevechten en inhaalacties, buiten die van Bottas om, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre dat tweede deel van de race écht spannend was geweest als we niet vol onzekerheden zaten over de betrouwbaarheid van teams en in hoeverre ze het met de brandstof gingen redden enzo.

Beschouw dit overigens niet als kritiek hoor, want als ik een cijfer zou moeten geven zou het een dikke 7, misschien wel een 8 zijn, omdat ik gewoon echt goed vermaakt ben, maar na de safety car was het vooral een kwestie van heel veel zeer goed presterende coureurs, die omdat ze zo goed reden allemaal een beetje hun positie vasthielden (Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Button die dat gat dichtreed, noem ze allemaal maar op). Ik kan daarom een handvol coureurs kiezen die allemaal deze 'prijs' verdienen, en dan kies ik voor mezelf degene die me het meeste heeft vermaakt. En dan is dat Bottas.

Kijk ik puur écht op foutloos presteren, naja dan valt Ricciardo in hindsight eigenlijk ook af, want het was niet helemaal, en dan zou ik denk ik voor Rosberg of Magnussen gaan.

Over de start van Rosberg gesproken, eigenlijk was die helemaal niet goed: hij stond achter Hamilton met motorproblemen en de auto waarmee Webber altijd topstarts maakte. ;) Nee geintje natuurlijk, die start was geweldig.

Ik heb ook op Bottas gestemd. Gezien de naam van het topic zou het Magnussen moeten zijn maar Bottas heeft me meer vermaakt. Misschien moet er dan nog maar een topic bij: Smaakmaker van de race ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel