Olympische Winter Spelen - Sotsji 2014

Gestart door Kootje, 08 februari 2014 - 15:11:03

« vorige - volgende »

Kootje

Daar heb ik 'n dubbel gevoel bij. Aan de ene kant heb je gelijk, hoe meer cijfers achter de komma hoe beter. want idd, uiteindelijk was die Pool gewoon 3/1000e sneller, hoe miniem dat ook moge zijn. Maar dan nu de andere kant. Waarom bij het Skiën geen tijdswaarneming tot in de 1000sten, maar bij het schaatsen wel? Dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.

http://nos.nl/os2014/video/610220-dubbel-goud-op-afdaling-vrouwen.html

Kootje

En dat zijn 15, 16 en 17 wat ons op de 2e plek in het medailleklassement zet. 8)

Perton

Ik volg verder geen Olympische Spelen, dus geen idee hoe het zit. Maar ligt dat niet aan de sport zelf? Als in, dat bij wereldkampioenschappen schaatsen ook duizendsten heeft en skiën ook niet?

Daarbij: stel (theoretisch) Formule 1 zou een Olympische Sport worden, dan gaan we daar toch ook niet plots in honderdsten rekenen, omdat andere sporten dat ook doen? Schaatsen is een ander sport dan skiën, net als dat Verweij geen punten krijgt voor gracieuze bewegingen zoals een kunstrijder wel zou krijgen. Het statement zou, in mijn ogen tenminste, dan ook moeten zijn: "Skiën moet ook maar duizendsten gaan doen" ipv "Skiën heeft het niet, dus is het raar dat schaatsen het wel heeft."

Kootje

#48
Hoe dat normaal zit met die tijdswaarneming weet ik niet. Misschien is het idd zo dat men bij het skiën altijd slechts twee cijfers achter de komma gebruikt, en bij het schaatsen normaliter drie. Echter is het wel zo dat bij het Olympisch schaatsen die duizendsten er ineens apart bij gehaald werden na die gelijke tijd, terwijl deze normaal dus niet gebruikt worden op de OS. Bij het skiën deden ze dit iig niet, terwijl de normale tijdswaarneming ook tot twee cijfers achter de komma gaat. Overigens is het niet alleen bij het skiën zo, maar ook bij het snowboarden, bobsleeën etc. etc. dat ze slechts twee cijfers na de komma gebruiken.

Maar goed ... dat veranderd allemaal niets aan het feit dat Verweij gewoon langzamer was, hoe zuur 't ook is.

Sabai

http://www.sochi2014.com/en/medal-standings



Toch wel grappig om Nederland vooralsnog zo op de tweede plaats te zien op de medaille spiegel. 

Kootje

Citaat van: Sabai op 16 februari 2014 - 19:35:40
http://www.sochi2014.com/en/medal-standings



Toch wel grappig om Nederland vooralsnog zo op de tweede plaats te zien op de medaille spiegel.


En eigenlijk zelfs de meeste medailles heeft. ::)

Fabian

Wat ik niet snap is dat er niet één regelgeving is wat betreft tijdswaarneming op zo'n groot toernooi. Je zou toch gewoon een regel in kunnen stellen. Nu letten ze bij het schaatsen wel op de duizendste, maar bij skiën niet. Ik zou daar gewoon een regelgeving voor doen. Of bij beiden wel op de duizendste letten of bij beiden niet.

Perton

Misschien is het op zo'n helling wel veel moeilijker om dat nauwkeurig te doen. Geen idee of dat zo is hoor, ik roep maar wat. Heb daar verder ook geen verstand van.

Fabian

Citaat van: Perton op 16 februari 2014 - 19:51:09
Misschien is het op zo'n helling wel veel moeilijker om dat nauwkeurig te doen. Geen idee of dat zo is hoor, ik roep maar wat. Heb daar verder ook geen verstand van.
Ik heb daar verder ook geen verstand van, maar als ze op de duizendste nauwkeurig zijn met schaatsen moet dat ook bij het skiën kunnen. Iets met chip in de schoenen volgens mij. Tegenwoordig is de techniek zover dat dat vast wel moet kunnen.

Kootje

Als ze 't met 'n F1 auto kunnen die met 260+ de finishlijn passeert, dan lijkt het me bij het skiën e.d. ook niet zo lastig. ::)

Kootje

#55
Nadat gisteren al de eerste 2 runs in de 2-mansbob af werden gewerkt, staan vandaag de laatste 2 runs op het programma voor het Nederlandse duo Edwin van Calker & Bror van der Zijde. Een medaille hoeven we niet op te rekenen, daarvoor is het gat van 2.18 seconden nu al te groot. Vraag is nu: Kunnen zij zich nog wat verder naar voren knokken en die vermaarde 21e plek ontstijgen?


En het antwoord is:  JA !!!  Danzij 'n goede 3e run en 'n, voor NL begrippen, fantastische 4e, klimmen ze in de eindstand.

run 3  18e in 57.38     tussenstand   20e in 2.52.38   +2.21
run 4  15e in 56.95     eindstand      19e in 3.49.33   +3.94

gloudiesaurus

Benieuwd hoe het in de viermans-bob zal gaan. Daarin is Nederlander toch wat sterker dan de twee-mans.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 17 februari 2014 - 22:25:50
Benieuwd hoe het in de viermans-bob zal gaan. Daarin is Nederlander toch wat sterker dan de twee-mans.

Dat schijnt zo te zijn ja.
Ik heb ook begrepen dat ze deze runs ook meer als extra training gebruikt hebben, dan dat ze het serieus namen.
Op zich wel slim, maar of het ze veel zal brengen? ???
Om goed te worden in bobsleeën, skiën, snowboarden, heb je toch echt bergen nodig.

Jehoentelaar

Wel briljant dat Jamaica dankzij crowdfunding een echt bobsleeteam op poten heeft weten te zetten. Eindigden laatste in de tweemansrace op dik zes seconden van Rusland 1, maar toch leuk om te zien.