Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

janke

Dit weekend is er naast de Dakar Rally ook de 24h van Dubai. Vorig jaar gewonnen door Jeroen Bleekemolen en zijn teammates met een Black Falcon Mercedes SLS. Voor de ene niet interessant. Voor mij wel. Dit jaar een gevecht tussen oa Chevrolet, Mercedes en Porsche.

Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ik heb deze race vorig jaar 'uitgeprobeerd', maar ik haakte er een beetje op af doordat ik echt geen flauw idee had van de meeste deelnemers. En een week later is de Rolex 24 at Daytona, waar ik traditioneel enorm naar uitkijk (al zit het nu vlak voor de tentamenreeks).

janke

#2
Hierna inderdaad de Daytona race. Deze week heeft Bleekemolen de Viper getest. Was zeer tevreden. Gaat rijden met Keating en Collard.



Trouwens op pole in Dubai staat een GT1, die van Bleekemolen is een GT3. Hij rijdt ook in twee auto's die 24h. Genoeg te doen dus.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Heb ook niet zoveel met de 24 uur van Dubai. Het het idee dat het vooral een feestje is voor de rijke race - families...
Vind het altijd een beetje een triest gezicht, een optocht van sportwagens op een circuit door de woestijn zonder publiek.

En die containers (de pitboxen) in de pits maken het gezicht dan niet gezelliger  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 10 januari 2014 - 00:40:17
Heb ook niet zoveel met de 24 uur van Dubai. Het het idee dat het vooral een feestje is voor de rijke race - families...
Vind het altijd een beetje een triest gezicht, een optocht van sportwagens op een circuit door de woestijn zonder publiek.

En die containers (de pitboxen) in de pits maken het gezicht dan niet gezelliger  ;)

Of de kaviaar met kilo's binnen komt, of de Champagne met een tankwagen wordt aangeleverd, who cares. Coureur en auto knallen 24 uren. Zijn F1 races waar er minder komen kijken. En optocht vind ik wel een hele vreemde opmerking, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 10 januari 2014 - 00:45:42
Citaat van: gloudiesaurus op 10 januari 2014 - 00:40:17
Heb ook niet zoveel met de 24 uur van Dubai. Het het idee dat het vooral een feestje is voor de rijke race - families...
Vind het altijd een beetje een triest gezicht, een optocht van sportwagens op een circuit door de woestijn zonder publiek.

En die containers (de pitboxen) in de pits maken het gezicht dan niet gezelliger  ;)

Of de kaviaar met kilo's binnen komt, of de Champagne met een tankwagen wordt aangeleverd, who cares. Coureur en auto knallen 24 uren. Zijn F1 races waar er minder komen kijken. En optocht vind ik wel een hele vreemde opmerking, sorry.

Ieder zijn ding he  ;) Mij trekt dat Dubai gebeuren me gewoon niet zo...
De 24 uren van Daytone dan weer wel  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 10 januari 2014 - 00:40:17
Heb ook niet zoveel met de 24 uur van Dubai. Het het idee dat het vooral een feestje is voor de rijke race - families...
Vind het altijd een beetje een triest gezicht, een optocht van sportwagens op een circuit door de woestijn zonder publiek.

En die containers (de pitboxen) in de pits maken het gezicht dan niet gezelliger  ;)

Dat gebrek aan toeschouwers op de tribunes is wel bij meer GT-evenementen het geval. Ik heb onlangs in de Kerstvakantie toevallig ook een jaaroverzicht van de European Le Mans Series gezien. Dat was ook vaak zo'n dooie boel op de tribunes. En wanneer het dan ook nog eens regende, zoals in Silverstone, was het helemaal huilen met de pet op. De heren en één dame deden hun ding daar gewoon voor zo goed als lege tribunes. Meer volk in de pits dan betalende toeschouwers leek het wel.

gloudiesaurus

Precies SDG op de een of andere manier vind ik het dan al een stuk minder leuk om naar te kijken...
Bij de 24 uur van Dubai zie je helemaal niemand op de tribune.............
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

WEC doet het met specifieke events dan weer wel prima, evenals ALMS/Grand-Am.

ELMS en die 24H Series zijn toch de B-garnituur van de sportscars.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 10 januari 2014 - 20:19:03
WEC doet het met specifieke events dan weer wel prima, evenals ALMS/Grand-Am.

ELMS en die 24H Series zijn toch de B-garnituur van de sportscars.

24 uur van Spa is wellicht de uitzondering die de regel bevestigt. En de 24 uur van de Nürburgring, hoe zit het daarmee? Ik ken die niet echt, komt daar veel volk kijken?

Jehoentelaar

Stampvol van begin tot eind. VLN trekt sowieso heel degelijke toeschouwersaantallen.

janke

#11
Iig de beide Black Falcon SLSen hebben nu al problemen.  De #1 heeft problemen met het uitlaatsysteem, en de #2 met hun suspension. Winnen zit er eigenlijk niet meer in. Jammer voor Bleekemolen. Een Porsche, Ferrari en een BMW liggen op kop. Stand 2 uur geleden.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 10 januari 2014 - 21:14:39
Stampvol van begin tot eind. VLN trekt sowieso heel degelijke toeschouwersaantallen.
2

De 24uren op de Ring ben ik jaren heen geweest. De laatste keer 2 jaar geleden. En je hebt gelijk. Zwart van het volk.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Dat zijn ook prachtige races met een rijke historie  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Marshall Pruett ‏@marshallpruett  34 sec.
They have gotten Memo out of the car, he's on a stretcher and being taken into the ambulance.

Jenna Fryer ‏@JennaFryer  51 sec.
Darren Law says Gidley going directly to hospital, skipping infield care center.

Geen idee of dit goed of slechts is.

Zware crash, heb hem zelf even gemist omdat ik mijn bankzaken aan het regelen was, maar 24 uur van Daytona heeft rode vlag. Memo Gidley en Matteo Malucelli, maar weet nog niet precies wat er gebeurd is.