Dakar

Gestart door 3phasE, 11 december 2013 - 21:13:47

« vorige - volgende »

Wie wint Dakar 2014?

Peterhansel.
1 (33.3%)
Sainz.
1 (33.3%)
Gordon.
1 (33.3%)
Al-Attiyah.
0 (0%)
Iemand anders.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 01 januari 2014 - 16:32:41

Jehoentelaar

Als het goed is verzorgt Mischa Visser (@MischaDakar op Twitter) dit jaar weer de live-tracking: http://trackingdakar.nl/index.php.

Perton

Wat is een goede plek om Dakar te volgen? Beeldtechnisch, want ik heb het eigenlijk nooit echt gevolgd en hoorde de afgelopen jaren nogal negatieve dingen over RTL 7, dat het 2 minuten beeld was en 3 kwartier interviews met Nederlanders.

SDG

Op dit eigenste moment is in Noord-Afrika de Sonangol Africa Eco Race aan de gang. Ik had hier voordien nog nooit eerder van gehoord, maar dit is dus een rally die gaat van Saint-Cyprien in Frankrijk, via Marokko, Mauretanië en Senegal, naar... Dakar. Wel een veel kleinschaliger evenement dan de echte Dakar uiteraard, al doet er met Jean-Louis Schlesser wel een klinkende naam mee (hij heeft alle vorige edities van de rally naar verluidt al gewonnen). Wel leuk om te zien dat er na het vertrek van de Dakar Rally naar Zuid-Amerika op de originele locatie toch opnieuw iets georganiseerd wordt.

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 03 januari 2014 - 23:25:57
Wat is een goede plek om Dakar te volgen? Beeldtechnisch, want ik heb het eigenlijk nooit echt gevolgd en hoorde de afgelopen jaren nogal negatieve dingen over RTL 7, dat het 2 minuten beeld was en 3 kwartier interviews met Nederlanders.
RTL focust inderdaad vooral op de interviews die ze zelf maken. Denk dat ze de beelden niet echt kunnen/willen betalen. Eurosport is wat dat betreft wellicht een betere optie, en je komt ook wel een aardig eind met de dingen die de organisatie en diverse teams op YouTube zetten.

Edit: al herinner ik mij dat de organisatie niet zo dol is op teams die zelf dingen opnemen en uploaden, dus dat zal dit jaar wel een stuk minder worden. Geldwolven.

Perton

Bernie organiseert Dakar tegenwoordig?

Jehoentelaar

Haha, je zou het bijna zeggen ja. Maar vorig jaar kreeg VeKa MAN gedoe dat ze zelfgemaakte onboardbeelden in hun dagreports verwerkten, in plaats van dat ze dezelfde beelden kochten van (onboard)camera's van de organisatie.

De organisatie van de Dakar ben ik nooit echt fan van geweest. Maar het zijn Fransen, en die hebben wel een bepaalde reputatie wat dat betreft. Ze hebben vaker rare streken uitgehaald.

Perton

Ahja Fransen. Is ook zo. Die Peterhansel niet bestraffen paar jaar terug toen hij nogal schofterig een motorcoureur omver reed toen die beetje vastzat in het water. Zal regeltechnisch allemaal wel kloppen wat daar gebeurde, maar ik vond het wel typisch toen.

3phasE

Over geldwolven gesproken, RTL7 is er ook één!
Vorig jaar werd Jan Lammers (een grote naam uit de Ned. autosport!) nog bewust buiten beeld gehouden omdat hij geen geld had overgemaakt op de bankrekening van RTL7 (ja serieus, coureurs moeten geld betalen om in beeld te komen!).
Het draait daar duidelijk om de centen, en niet om de sport....
The future is electric!

janke

Voordat Dakar begint is van Ginkel/GINAF al weer naar huis. Mag niet starten daar er een hernia is geconstateerd bij de medische keuring. Kennis van mij Berhard ten Brinke is door de keuring heen. Alles prima in orde. De auto van zijn team Riwald staat nu in het park fermé.

Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Sphinx op 13 december 2013 - 09:57:38
Denk dat Peterhansel gewoon nog kopman is. Tenzij er natuurlijk een pechduiveltje in de Mini zit. Al-Attiyah is met het oog op de toekomst aangetrokken. Peterhansel zou namelijk in de belangstelling van Peugeot staan voor 2015 (gaan geruchten dat men met een 208 buggy wil komen) Hieronder een impressie van auto hebdo, met dank aan rallymaniacs.



Ik kijk toch al flink wat jaren geen Dakar meer maar Peterhansel nog steeds actief? Dezelfde naam of de zelfde Peterhansel die in de jaren 90 mee deed op de Yamaha motoren?

Sphinx

Is idd dezelfde Stephane Peterhansel. Net als Schlesser in de Eco race kán dat soort mannen de helm niet gemakkelijk aan de wilgen hangen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Jammer van Edwin van Ginkel, elke deelnemer die afhaakt is er een te veel. Dacht eerst dat het om zijn familielid Wuf ging trouwens.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 04 januari 2014 - 16:26:14
Jammer van Edwin van Ginkel, elke deelnemer die afhaakt is er een te veel. Dacht eerst dat het om zijn familielid Wuf ging trouwens.

Het zou zijn debuut worden.  Trouwens eerder haakte truckdriver Marcel Schoo om medische redenen af. Zijn plaats in de Tatra wordt ingenomen door Pierre Blom.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

CitaatHet zou zijn debuut worden.

Nope, het zou zijn achtste deelname worden. Evengoed zonde natuurlijk
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

janke

#29
Citaat van: Sphinx op 04 januari 2014 - 16:56:13
CitaatHet zou zijn debuut worden.

Nope, het zou zijn achtste deelname worden. Evengoed zonde natuurlijk

Daarvoor was hij toch alleen de driver vd servicetrucks? Praat me bij.

De briefing is nu bezig. Alle navigators krijgen hun roadbook.



Rechts de navigator van Bernhard ten Brinke, Matthieu Baumel zijn Franse copiloot.

Some things are too important to be left in the past.