DTM 2014

Gestart door janke, 07 december 2013 - 19:19:36

« vorige - volgende »

janke

#15
Na wat wisselingen van coureurs naar een ander BMW Team zoals Martin Tomczyk is de line up van BMW ook bekend.

Team Schnitzer/BMW

Bruno Spengler
Martin Tomczyk

Team MTEK (Ernest Knoors)

Timo Glock
Antónia Félix Da Costa

Team RBM (Bart Mampeay)

Augusto Farfus
Joey Hand

Team RMG (Stefan Reinhold)

Marco Wittmann
Maxime Martin

De line up van Schnitzer is op papier een gouden koppel. Maar Tomczyk kon na zijn DTM 2011 overwinning niet echt potten breken bij Team Reinhold. Maar Schnitzer is natuurlijk een vd beste teams op de grid. Misschien wordt het dit jaar weer een topjaar voor Tomczyk. Maar aan Spengler zal hij een hele zware dopper krijgen imo. Even Audi en Mercedes buiten beschouwing latend. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Ik las ergens dat Vitali Petrov ook DTM gaat rijden?

Perton

Is een mogelijkheid. Heeft getest voor mercedes en zij willen de Russisch markt (meer) veroveren. Reken er maar op dat marketingmensen hard aan het pushen zijn dat ze hem in de auto stoppen.

T.Nuvolari

Dat laatste is vandaag bevestigd.

Perton

Roberto Merhi testte deze week Formule Renault 3.5. Geen idee of dat was omdat hij de kans kreeg, of omdat hij bij Mercedes weggaat. Ik vermoed het eerste, maar je weet maar nooit.

SDG

In Oschersleben was het vandaag weer eens huilen met de pet op voor Mercedes. Ik denk dat ze ook wel blij zijn dat ze in de F1 momenteel hun zaakjes zo goed voor elkaar hebben.  ::)

Jehoentelaar

Was Mercedes niet gestopt met de mate van fabriekssteun die BMW en Audi wel geven?

Sphinx

#22
Hehe, hoe anders het na een door Audi gedomineerde voorbereiding kan lopen. Miguel Molina leek pole te halen, maar werd teruggezet naar de staart van de grid. Auto kwam niet door de keuring. Marco Wittmann kreeg aldus de pole cadeau. Het was nog droog vlak voor de start, maar tijdens de formation begon het te regenen. Twee man zorgden met een slimme strategie ervoor dat Mercedes ineens vooraan meedeed. Christian Vietoris en Paul Di Resta kwamen na de formation binnen voor regenbanden en maakten daarmee alle tijd van een pits-start weer goed. De rest begon toch op standaard banden, om in de snel verslechterende omstandigheden alsnog te gaan wisselen. Het leek de race van Jamie Green te worden, die lang aan de leiding lag met maar liefst 11 sec op Adrien Tambay. Maar een safetycar voor Pascal Wehrlein bracht het veld weer bij elkaar en daar begon de val van Green: een late stop voor options en een uitstap in de grindbak betekende een 18e plaats. Vietoris profiteerde maximaal en haalde ondanks de slechte vorm van Mercedes in droge omstandigheden een overwinning op. Mike Rockenfeller werd 2e op 6 tienden, Edo Mortara werd 3e op 7.7 sec, Di Resta viel net buiten het podium op 4. Molina wist zijn race vanaf de laatste plek op een 6e plek te beëindigen. Antonio Felix da Costa moet duidelijk nog wennen aan de tourwagens, de Portugees zat er weliswaar qua snelheid goed bij, maar tikte opnieuw Timo Scheider aan en viel buiten de top10 op 11.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Elke diskwalificatie van Audi vind ik altijd terecht, dus dat beviel me wel toen ik het las op zaterdagavond.

SDG

Maxime Martin (BMW) was gisteren de beste op de Moscow Raceway, nadat hij op zaterdag ook al de pole veroverd had. Meteen de eerste Belgische overwinning ooit in de DTM.

gloudiesaurus

Het is de eerste Belgische zege, Eric van de Poele werd in 1987 zelfs DTM-kampioen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatDe negende ronde van het 2014 DTM seizoen zal worden gehouden van 27-28 september in Zandvoort. De Chinese ronde die oorspronkelijk zou worden gehouden in Guangzhou moest worden geannuleerd omdat de wijzigingen van het circuit veel uitgebreider dan gepland blijken te zijn. Het realiseren van een vervangend evenement op een van China's permanente circuits is ook onmogelijk en dus zal de voorlaatste ronde van het seizoen 2014 nu worden gehouden op ons eigen Circuit Park Zandvoort.

De DTM komt dus toch naar Zandvoort dit jaar...
Wel jammer dat ze daarvoor in eerste instantie werden geschrapt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

* vind ik leuk *

Jehoentelaar


Maikel0230

Nou eens kijken of ik niks te doen heb dat weekend, heb altijd eens een DTM race willen bijwonen en Zandvoort lijkt me wel een geschikte locatie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25