Paul Walker overleden

Gestart door 0634, 01 december 2013 - 11:59:37

« vorige - volgende »

0634

Het is ook wel makkelijk roepen: ze reden te hard, eigen schuld, maar de meesten van ons zullen wel een te hard rijden. Dit is een hoge prijs om te betalen.

Kootje

er is 'n verschil tussen te hard rijden en te hard rijden natuurlijk
nu wil ik niet beweren dat ze echt overdreven veel te hard reden, maar als je naar de foto's kijkt dan kijkt dat er wel op

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 17:13:47
Het is ook wel makkelijk roepen: ze reden te hard, eigen schuld, maar de meesten van ons zullen wel een te hard rijden. Dit is een hoge prijs om te betalen.


Dat is waar. Ze zijn op 500 meter van Rodas Garage verongelukt...maar net zo makkelijk is het om meteen naar Porsche te wijzen, IMHO!

Perton

Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 17:13:47
Het is ook wel makkelijk roepen: ze reden te hard, eigen schuld, maar de meesten van ons zullen wel een te hard rijden. Dit is een hoge prijs om te betalen.
Nee, eigenlijk niet. Geen snelheden waarbij ik mijn auto zo tegen een boom afschrijf. Es een keer 85 op de provinciale weg. Op de snelweg kan ik met mijn Daewoo Matiz ook nauwelijks harder dan 130 voor dat ding uit ellende uit elkaar valt, dus dat scheelt ook wel. ;)

Kwestie van gewenning (dat is geen verwijt overigens, want vroeger reed ik wel wat vaker harder, dus ik zal nu ook absoluut niet het heilige boontje gaan uithangen, maar mijn vriendin wordt nogal snel wagenziek, dus vandaar dat ik met haar erbij wel rustiger moet rijden en dat nu ook automatisch doe zonder haar).

Maar geheel los daarvan, ik lees nu ook iets over een straatrace. Geen idee of dat een serieus iets is, of een lugubere grap (want Fast & Furious) dat zijn eigen leven is gaan leiden.

Perton

Citaat van: Franky R. op 02 december 2013 - 17:18:44
Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 17:13:47
Het is ook wel makkelijk roepen: ze reden te hard, eigen schuld, maar de meesten van ons zullen wel een te hard rijden. Dit is een hoge prijs om te betalen.


Dat is waar. Ze zijn op 500 meter van Rodas Garage verongelukt...maar net zo makkelijk is het om meteen naar Porsche te wijzen, IMHO!
Tsja het zal niet voor niets een cliché zijn dat de meeste ongelukken dicht bij huis gebeuren. Merk ik aan mezelf ook wel, dat daar de meeste gevallen van onoplettendheid plaatsvinden.

Kootje

Als die Rodas de bestuurder was en ze zijn garage juist verlieten, dan zou je idd kunnen denken "hoe hard kunnen ze nu gereden hebben na slechts 500 meter?" Echter met 'n acceleratie van 0-100 in 3,5 seconden en 'n top van 330 kun je na 500 meter al best wel hard gaan. Het ding heeft er iig slechts 20 seconden voor nodig om 'n dubbele afstand af te leggen.

bron: http://www.autogids.be/technische-kenmerken/kenmerken-porsche-carrera-gt-51763.cfm#.Upy0ya-A2Uk



Perton

Misschien kwamen ze net terug, nog even op het laatst gasgevend? Aangezien er op internet geloof ik wel foto's stonden van 'een half uur voor het ongeluk'?

Franky R.

https://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/12/02/krijgt-porsche-de-schuld-van-dood-paul-walker/


De Porsche Carrera GT waarin acteur Paul Walker en zijn vriend Roger Rodas,CEO van een tuningsbedrijf, afgelopen zaterdag verongelukten, zou een technisch mankement hebben gehad.

0634

#23
Citaat van: Kootje op 02 december 2013 - 17:18:11
er is 'n verschil tussen te hard rijden en te hard rijden natuurlijk
nu wil ik niet beweren dat ze echt overdreven veel te hard reden, maar als je naar de foto's kijkt dan kijkt dat er wel op

Sja, paar jaar geleden vouwde onze buurjongen van 23 (of zoiets) zijn Astra rond een boom op zo'n 80 kilometer weg tussen de weilanden door met van die bomen aan de zijkant.

Hij reed ook veel te hard, volgens de politie en dat bleek ook wel. Astra was echt compleet afgeschreven. Natuurlijk kan je zeggen dat dan eigen schuld is (niet dat jij dat zegt overigens), maar dan nog vind ik het een enorme prijs. Ik zie zijn ouders nog zitten. Kan je moeilijk aankomen met 'tja, moet ie maar niet zo hard rijden'.

Iedereen maakt fouten. Ik doe het tegenwoordig nooit meer, maar in mijn jonge jaren reed ik ook wel eens 140 waar je 80 mag in een 205 GTI met een kreukelzone van een schoenendoos. Toen stonden er ook nog niet overal flitsers.

Iedereen doet wel eens dom en let wel eens niet op. Het blijft ontzettend tragisch en een gruwelijk hoge prijs. We zeggen toch ook niet als een coureur overlijdt op de baan: tja risico van t vak.

Kootje

#24
Citaat van: Franky R. op 02 december 2013 - 18:46:45
https://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/12/02/krijgt-porsche-de-schuld-van-dood-paul-walker/


De Porsche Carrera GT waarin acteur Paul Walker en zijn vriend Roger Rodas,CEO van een tuningsbedrijf, afgelopen zaterdag verongelukten, zou een technisch mankement hebben gehad.

CEO van 'n tuningbedrijf ..... hmmm ???, dat doet mij eerder vermoeden dat ze zelf aan die Porsche aan het prutsen geweest zijn.


Overigens lees ik net dat het de medewerkers van datzelfde tuningsbedrijf zijn die claimen dat er vloeistoffen gelekt zijn en de Porsche mankementen vertoonden. Vreemd genoeg richt de politie zich niet daarop, maar op 'n mogelijke deelname aan 'n straatrace. ::)

http://www.tmz.com/2013/12/02/paul-walker-crash-street-racing-investigation-death/

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 19:10:39
Citaat van: Kootje op 02 december 2013 - 17:18:11
er is 'n verschil tussen te hard rijden en te hard rijden natuurlijk
nu wil ik niet beweren dat ze echt overdreven veel te hard reden, maar als je naar de foto's kijkt dan kijkt dat er wel op

Sja, paar jaar geleden vouwde onze buurjongen van 23 (of zoiets) zijn Astra rond een boom op zo'n 80 kilometer weg tussen de weilanden door met van die bomen aan de zijkant.

Hij reed ook veel te hard, volgens de politie en dat bleek ook wel. Astra was echt compleet afgeschreven. Natuurlijk kan je zeggen dat dan eigen schuld is (niet dat jij dat zegt overigens), maar dan nog vind ik het een enorme prijs. Ik zie zijn ouders nog zitten. Kan je moeilijk aankomen met 'tja, moet ie maar niet zo hard rijden'.

Iedereen maakt fouten. Ik doe het tegenwoordig nooit meer, maar in mijn jonge jaren reed ik ook wel eens 140 waar je 80 mag in een 205 GTI met een kreukelzone van een schoenendoos. Toen stonden er ook nog niet overal flitsers.

Iedereen doet wel eens dom en let wel eens niet op. Het blijft ontzettend tragisch en een gruwelijk hoge prijs. We zeggen toch ook niet als een coureur overlijdt op de baan: tja risico van t vak.

Ik ben door zo'n gek aangereden die "wel eens dom deed". Tegen de snelheid die hij reed had ik maar 10% tot 20% op overleven. Ik ben één van de happy few met uiterst zware hersenschudding, 6 weken thuis van school, een snee in mijn been van meer dan 20cm en een les voor het leven. Wat met de rest die bij die andere 90% horen? Iedereen loopt of fietst wel eens in de weg van iemand die wel eens dom doet.

0634

Klopt ook wel, Marc. Dat is nog het ergste, dat je anderen mee kan sleuren in zoiets. Gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen. Wil alleen maar zeggen dat we allemaal (of in ieder geval veel van ons) wel eens door rood rijden of te hard. Natuurlijk is het niet goed, maar het gebeurd wel.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 02 december 2013 - 19:42:11
Citaat van: Franky R. op 02 december 2013 - 18:46:45
https://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/12/02/krijgt-porsche-de-schuld-van-dood-paul-walker/


De Porsche Carrera GT waarin acteur Paul Walker en zijn vriend Roger Rodas,CEO van een tuningsbedrijf, afgelopen zaterdag verongelukten, zou een technisch mankement hebben gehad.

CEO van 'n tuningbedrijf ..... hmmm ??? , dat doet mij eerder vermoeden dat ze zelf aan die Porsche aan het prutsen geweest zijn.


Overigens lees ik net dat het de medewerkers van datzelfde tuningsbedrijf zijn die claimen dat er vloeistoffen gelekt zijn en de Porsche mankementen vertoonden. Vreemd genoeg richt de politie zich niet daarop, maar op 'n mogelijke deelname aan 'n straatrace. ::)

http://www.tmz.com/2013/12/02/paul-walker-crash-street-racing-investigation-death/


Dat dacht ik nou ook...En bizar dat men nu wijst naar Porsche ivm een mogelijke fabrieksfout als die kar alweer 8 jaar oud is en zes eigenaren heeft gehad. Rodas was de zesde... ::)


Als ik zou generaliseren, dan zou ik zeggen dat het typisch Amerikaans is om vooral niet aan preventief onderhoud te doen. En nu durft men te spreken van een 'fabrieksfout'?!

Maikel0230

Amerikanen zijn er meester in de schuld op een ander te steken. Dat is gewoon een feit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25