Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:50:42
Citaat van: Enzo op 03 september 2015 - 00:23:17

Verwacht jij echt dat onder dit huidige reglement een niet "works team" een kans maakt op de titel?

Red bull geeft jaarlijks net zoveel uit aan F1 als een autofabrikant dus als ze een deal kunnen sluiten waarin ze altijd gelijkwaardige motoren kunnen eisen als klantenteam dan zie ik ze wel als kanshebber. Ze hebben eerder ook titels gewonnen als klanten team.

CitaatOver nog een jaartje STR ben ik het wel eens, de rijdersmarkt doet niet zoveel dit jaar en Max kan de ervaring goed gebruiken.

Eens.  :)

Zo'n deal gaan ze echt niet sluiten als Lotus het fabrieksteam is geworden, dan is Lotus degene die als eerste de nieuwe specs krijgt en niet Red Bull. Daarnaast is bij het huidige reglement de motor dominant m.b.t. de prestatie en niet de aero zoals destijds in 2011, dus mijn inziens erg onwaarschijnlijk.

Daarnaast denk ik dat het Red Bull team zoals ze nu is, te trots en te duur is om middenveld vulling te zijn. Dus of ze maken een Infiniti motor, of ze trekken een andere fabrikant de F1 in, of ze stoppen t.z.t..

Matthijs

Stoppen of niet stoppen, maar ik zie Red Bull nooit meer wereldkampioen worden. Ja, of ze moeten net zo'n lange adem hebben als de traditionele topteams, maar dat verwacht ik niet.

Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 20:23:49
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 14:57:18
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 14:20:09
Exactly en Red Bull will graag als gelijkwaardige behandelend worden als een fabrieksteam. Iets wat in mijn opzien vanaf 2016 verleden tijd zal zijn als Renault dan toch besluit om de knoop door te hakken en terug te keren als fabrieksteam.

Daarom zei ik ook, als Red Bull een contract met Renault kan sluiten waarin ze recht hebben op dezelfde motoren als Renault, dan is er geen belemmering. Want financieel hebben ze ongeveer hetzelfde budget, Red Bull nog zelfs meer denk ik.

Onder normale omstandigheden heeft Red Bull zelfs recht op die gelijkwaardige motoren want in hun huidig contract met Renault staat duidelijk gestipuleerd dat Red Bull ten alle tijde voorrang krijgt.

Indien Renault terugkeert als fabrieksteam gaat dat contract er dus niet komen. Renault gaat haar eigen formatie in Enstone voortrekken, dat is logisch.

Dat klinkt inderdaad logisch maar in het verleden heeft Renault het dus wel gedaan dus waarom nu dan niet, als Red Bull genoeg wil betalen?

Matthijs

Hoe weet jij zo zeker dat Red Bull in 2010 en 2011 een gelijke behandeling kreeg ten opzichte van het eigen team Renault? Het feit dat ze wereldkampioen worden zegt niet alles, zie Brawn in 2009.

Hamilton#44

Dat was destijds de reden dat ze naar Renault gingen, gelijke behandeling.

0634

Groot verschil: Renault was toen met een exit bezig. Mercedes en Ferrari zijn dat niet.

Hamilton#44

Er werd gevraagd of Red Bull nog competitief zou kunnen zijn. Dat kan prima als ze weer zo'n deal hebben.
Of Renault dat wel of niet gaat doen zal de toekomst uitwijzen.  :)

0634

Jamaar als argument geef jij 2010 en 2011, 'dus het kán wel'. En dat klopt. Maar het verschil met nu is dat de motorleverancier toen op zijn way out was, dus titels winnen was niet meer prio 1. Wanneer ze nu met welke motor dan ook behalve Honda gaan rijden als klantenteam, zullen ze dus moeten strijden met een eigen team van de fabrikant dat vol voor eigen succes zal gaan. De situatie is nu dan ook heel anders dan toen.


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Logisch. Heeft hij nog twee redelijke verse motoren voor de komende GP's waar punten halen veel kansrijker is.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2015 - 17:55:02
http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_wisselt_motor_verstappen/

En opnieuw een motorwissel voor Max...

Volgens mij al de zevende voor Max. Teleurstellend aan de andere kant had ik op deze powerbaan toch geen goed resultaat verwacht van Max en Carlos. Dus laat zo zijn.

0634

Het is ook een tactische keuze, in Monza zullen ze toch niet veel presteren. De volgende race is Singapore, daar hebben ze veel meer kans.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 05 september 2015 - 08:35:05
Het is ook een tactische keuze, in Monza zullen ze toch niet veel presteren. De volgende race is Singapore, daar hebben ze veel meer kans.

Precies en dan hebben ze twee motoren die slechts 1 race oud zijn.

0634

Yup. En die kunnen ze dan wisselen waar nodig, zonder straf.

(ervan uitgaande dat de motor die Max dit weekend krijgt niet dit weekend ook al meteen ploft, wat niet valt uit te sluiten...)

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 september 2015 - 08:35:05
Het is ook een tactische keuze, in Monza zullen ze toch niet veel presteren. De volgende race is Singapore, daar hebben ze veel meer kans.

Daar ben ik van overtuigd.