Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Matthijs op 02 september 2015 - 10:52:15
Citaat van: Jeroen op 02 september 2015 - 09:13:44
Citaat van: NielsD op 02 september 2015 - 08:24:38
Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Maar toch wist Max: Bottas, Kimi en Nasr allemaal goed in te halen. Vooral bij de eerste twee was het wel op vermogen, want Max zei daarover zelf ook tevreden over te zijn. Dus een afstelling met weinig downforce kan best wel wat worden dit weekend.

Kimi had meer te maken met nieuwe banden, waardoor hij al sneller het rechte stuk op kwam. Het lijkt me niet dat hij op evenoude banden Kimi ook had uitgeremd. Dat gezegd hebbende: een goede tactiek kan dus zeker ook helpen.
Inderdaad, uitremmen in Les Combes begint al bij een goede run door Eau Rouge (Raidillon). Dat ging Verstappen met de nieuwe bandjes duidelijk beter af dan Kimi.

Precies.  Dat toeschrijven aan Renault lijkt mij niet terecht. Op oudere banden: no way dat het gelukt was.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 08:55:32
Zolang hij maar niet naar Ferrari verkast.

Juist wel lummel... ;D
In 2017 zijn Max en Vettel teamgenoten wat mij betreft.

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 31 augustus 2015 - 11:49:16
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2015 - 11:52:32
Daarnaast lijkt het erop dat Red Bull in 2016> geen "works team" meer is. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om zonder de directe backing van een motorleverancier nog de gewenste resultaten te behalen. Het zal mij dan ook niet verbazen als Red Bull zelf aan het einde van haar F1 carriere is aangekomen.

Beter gaat Max verder kijken...

Ben ik niet met je eens. Met een Ferrari of Mercedes-motor kan Red Bull wel een vuist maken.
En Max heeft sowiezo nog een contract. Ik zou voor volgend jaar lekker bij Toro Rosso blijven. De beste plek voor hem.
Van daaruit kan hij dan gaan verder kijken.

Verwacht jij echt dat onder dit huidige reglement een niet "works team" een kans maakt op de titel?
Over nog een jaartje STR ben ik het wel eens, de rijdersmarkt doet niet zoveel dit jaar en Max kan de ervaring goed gebruiken.

0634

Citaat van: Enzo op 03 september 2015 - 00:13:09
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 08:55:32
Zolang hij maar niet naar Ferrari verkast.

Juist wel lummel... ;D
In 2017 zijn Max en Vettel teamgenoten wat mij betreft.

Ferrari zuigt, dwibus  ;).

Maikel0230

Ik neem die Ferrari geruchten echt nog niet serieus.

Red Bull gaat heus geen anderhalf seizoen een coureur opleiden om die dan naar een rechtstreekse concurrent te zien verkassen. En dan is er nog Ferrari zelfs, met de best wil van de wereld maar ik zie ze ondanks de cultuurverandering die er op dit moment plaatsvindt zich nog niet binden aan zo'n onzeker talent.

Waarmee ik niets wil zeggen over Verstappen, hij rijdt fantastisch en ik sta voor de volle 100% achter hem maar het is nog veel te vroeg om nu al te dromen van het steigerende paard.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Citaat van: Enzo op 03 september 2015 - 00:23:17

Verwacht jij echt dat onder dit huidige reglement een niet "works team" een kans maakt op de titel?

Red bull geeft jaarlijks net zoveel uit aan F1 als een autofabrikant dus als ze een deal kunnen sluiten waarin ze altijd gelijkwaardige motoren kunnen eisen als klantenteam dan zie ik ze wel als kanshebber. Ze hebben eerder ook titels gewonnen als klanten team.

CitaatOver nog een jaartje STR ben ik het wel eens, de rijdersmarkt doet niet zoveel dit jaar en Max kan de ervaring goed gebruiken.

Eens.  :)

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:50:42
Citaat van: Enzo op 03 september 2015 - 00:23:17

Verwacht jij echt dat onder dit huidige reglement een niet "works team" een kans maakt op de titel?

Red bull geeft jaarlijks net zoveel uit aan F1 als een autofabrikant dus als ze een deal kunnen sluiten waarin ze altijd gelijkwaardige motoren kunnen eisen als klantenteam dan zie ik ze wel als kanshebber. Ze hebben eerder ook titels gewonnen als klanten team.

Maar noch Ferrari, noch Mercedes zouden daar ooit mee akkoord gaan. Die hebben hun eigen teams en die worden sowieso voorgetrokken. Daar verandert het budget van Red Bull geen jota aan.

Ferrari en Mercedes geven voorkeur aan hun eigen team, dat is een feit.

Enkele voorbeelden: 

- Sauber moest enkele maanden wachten om de canada-update te krijgen
- Mercedes zou volgens mensen in de paddock een extra engine mode hebben waar Williams, Force India en Lotus geen beschikking over hebben.

Red Bull zal er zich bij moeten neerleggen dat ze geen 'works-team' meer gaan zijn in de toekomst, kunnen ze dat niet dat rest er enkel nog de stekker.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Red Bull heeft in 2011 en 2012 toch ook titels gewonnen dus snap je punt niet.  :)


0634

Je snapt het punt vast wel. Dat het een keer gebeurd is is prima, maar de kans om met een klantenmotor kampioen te worden terwijl de fabrikant zelf mee rijdt met een eigen wagen is gewoon niet bijzonder groot.

Maikel0230

Exactly en Red Bull will graag als gelijkwaardige behandelend worden als een fabrieksteam. Iets wat in mijn opzien vanaf 2016 verleden tijd zal zijn als Renault dan toch besluit om de knoop door te hakken en terug te keren als fabrieksteam.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 14:13:19
Red Bull heeft in 2011 en 2012 toch ook titels gewonnen dus snap je punt niet.  :)
Dat klopt, maar dat was omdat Renault als team de plank missloeg, niet vanwege de nauwe samenwerking tussen Red Bull en Renault.

Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 14:20:09
Exactly en Red Bull will graag als gelijkwaardige behandelend worden als een fabrieksteam. Iets wat in mijn opzien vanaf 2016 verleden tijd zal zijn als Renault dan toch besluit om de knoop door te hakken en terug te keren als fabrieksteam.

Daarom zei ik ook, als Red Bull een contract met Renault kan sluiten waarin ze recht hebben op dezelfde motoren als Renault, dan is er geen belemmering. Want financieel hebben ze ongeveer hetzelfde budget, Red Bull nog zelfs meer denk ik.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 14:57:18
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 14:20:09
Exactly en Red Bull will graag als gelijkwaardige behandelend worden als een fabrieksteam. Iets wat in mijn opzien vanaf 2016 verleden tijd zal zijn als Renault dan toch besluit om de knoop door te hakken en terug te keren als fabrieksteam.

Daarom zei ik ook, als Red Bull een contract met Renault kan sluiten waarin ze recht hebben op dezelfde motoren als Renault, dan is er geen belemmering. Want financieel hebben ze ongeveer hetzelfde budget, Red Bull nog zelfs meer denk ik.

Onder normale omstandigheden heeft Red Bull zelfs recht op die gelijkwaardige motoren want in hun huidig contract met Renault staat duidelijk gestipuleerd dat Red Bull ten alle tijde voorrang krijgt.

Indien Renault terugkeert als fabrieksteam gaat dat contract er dus niet komen. Renault gaat haar eigen formatie in Enstone voortrekken, dat is logisch.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:14:34
Ik neem die Ferrari geruchten echt nog niet serieus.

Red Bull gaat heus geen anderhalf seizoen een coureur opleiden om die dan naar een rechtstreekse concurrent te zien verkassen. En dan is er nog Ferrari zelfs, met de best wil van de wereld maar ik zie ze ondanks de cultuurverandering die er op dit moment plaatsvindt zich nog niet binden aan zo'n onzeker talent.

Waarmee ik niets wil zeggen over Verstappen, hij rijdt fantastisch en ik sta voor de volle 100% achter hem maar het is nog veel te vroeg om nu al te dromen van het steigerende paard.

Is wat van te zeggen natuurlijk maar wat staat contractueel afgesproken en wat doe je als een rijder per se weg wilt? Alonso had ook een contract bij Ferrari voor 2015 en je ziet waar hij rijdt (of eigenlijk probeert te rijden...). Afwachten dus. Ik geloof wel in een transfer. Wat ik er van vind als hij na volgend seizoen instapt weet ik nu nog niet.