Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Ik zei 'de tijden van vettel doen herbeleven'. Ik zei niet dat hij de nieuwe vettel is of dat ricciardo minder goed is ofzo. Ik plaats dan ook nergens vraagtekens bij ricciardo. Ik zeg allee  dat als verstappen wordt gezien als het grote talent dat de titels bij elkaar kan rijden, dat 'tevreden zijn' over ricciardo en Kvyat niet alles is.

0634

Okee, dat zei je inderdaad, my bad.

Perton

Kein probleem.

Als ze bij Red Bull inderdaad denken dat ze dat met Ricciardo en/of Kvyat allemaal ook gaan bereiken, dan kan Verstappen best voor een zacht prijsje naar Ferrari, maar gezien de opmerkingen die het hele jaar al vanuit Red Bull-kamp over Verstappen worden geplaatst, denk ik toch dat ze in hem net iets meer zien.

Maar goed, hij is nu nog steeds de indrukwekkende rookie, het kan nog alle kanten op volgend jaar.

0634

En over Sainz zijn ze ook heel positief. Die hebben ze ook nog.

Enzo

Daarnaast lijkt het erop dat Red Bull in 2016> geen "works team" meer is. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om zonder de directe backing van een motorleverancier nog de gewenste resultaten te behalen. Het zal mij dan ook niet verbazen als Red Bull zelf aan het einde van haar F1 carriere is aangekomen.

Beter gaat Max verder kijken...

Robbert65

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2015 - 11:52:32
Daarnaast lijkt het erop dat Red Bull in 2016> geen "works team" meer is. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om zonder de directe backing van een motorleverancier nog de gewenste resultaten te behalen. Het zal mij dan ook niet verbazen als Red Bull zelf aan het einde van haar F1 carriere is aangekomen.

Beter gaat Max verder kijken...
intrigerende en intelligente stelling...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Enzo


0634

Zolang hij maar niet naar Ferrari verkast.

Robbert65

Je weet nu toch niet welk team de beste keuze is in 2017. Je hebt altijd van die rijders die steeds op het verkeerde moment weggaan bij het goede team of beginnen op het verkeerde moment aan een periode bij een topteam, waardoor ze steeds kansen missen. Ferrari heeft altijd het beste budget en toch niet altijd de beste resultaten. Als je nu tekent voor volgend jaar bij Merc is het niet gezegd, dat ze volgend jaar weer een oppermachtige auto neerzetten. Carrièreplanning is ook in de F1 verrot lastig...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.
Daar heb je gelijk in. Maar als we op de deskundologen en mijn gevoel afgaan, kan Vettel inpakken als MaxV naast 'm komt te staan :-D Goed, onbetrouwbaarder bronnen voor toekomstvoorspellingen dan mijn gevoel en allerlei roeptoeters heb je niet, dat dan weer wel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 10:43:29
Daar heb je gelijk in. Maar als we op de deskundologen en mijn gevoel afgaan, kan Vettel inpakken als MaxV naast 'm komt te staan :-D Goed, onbetrouwbaarder bronnen voor toekomstvoorspellingen dan mijn gevoel en allerlei roeptoeters heb je niet, dat dan weer wel...
[/quote]
Max naast Vettel kán goed gaan. Er zijn voorbeelden in het verleden dat de nieuwkomer het direct net zo goed of beter deed als de (potentieel) eerste rijder. Dan denk Senna als nieuwkomer naast Prost in '88 of Hamilton naast Alonso in 2007. Misschien is Ricciardo naast Vettel nog wel het beste voorbeeld. In alle drie de gevallen komt het door het talent van de nieuwkomer, maar ook doordat Prost, Alonso en Vettel op dat moment niet lekker in hun vel zaten. Nu zit Vettel weer enorm goed in zijn vel. Combineer zijn goede vorm met zijn ervaring als viervoudig kampioen én zijn natuurlijke talent (dat echt niet (veel) onder zal doen voor Verstappens) en ik verwacht niet dat Verstappen Vettel in de Ferrari kan verslaan. Nu hoeft dat niet meteen, maar het risico dat je vervalt tot 'eeuwige tweede' lijkt bij Ferrari altijd veel groter dan bij andere teams.

Robbert65

Mja, Irvine, Baricchello, nu Kimi zelfs, het lijkt al jaren soms net of ze met twee verschillende auto's rijden...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2015 - 11:52:32
Daarnaast lijkt het erop dat Red Bull in 2016> geen "works team" meer is. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om zonder de directe backing van een motorleverancier nog de gewenste resultaten te behalen. Het zal mij dan ook niet verbazen als Red Bull zelf aan het einde van haar F1 carriere is aangekomen.

Beter gaat Max verder kijken...

Ben ik niet met je eens. Met een Ferrari of Mercedes-motor kan Red Bull wel een vuist maken.
En Max heeft sowiezo nog een contract. Ik zou voor volgend jaar lekker bij Toro Rosso blijven. De beste plek voor hem.
Van daaruit kan hij dan gaan verder kijken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 09:28:59
Je weet nu toch niet welk team de beste keuze is in 2017. Je hebt altijd van die rijders die steeds op het verkeerde moment weggaan bij het goede team of beginnen op het verkeerde moment aan een periode bij een topteam, waardoor ze steeds kansen missen. Ferrari heeft altijd het beste budget en toch niet altijd de beste resultaten. Als je nu tekent voor volgend jaar bij Merc is het niet gezegd, dat ze volgend jaar weer een oppermachtige auto neerzetten. Carrièreplanning is ook in de F1 verrot lastig...

Ferrari is niet mijn team. Ik zou het verrot vinden als we eindelijk eens het Wilhelmus zouden horen in de F1, en dat ik dan moet klappen voor Ferrari... Dus doe maar niet.