Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 oktober 2013 - 00:08:01
Max volg ik al een tijd. Ik hoop dat hij het gaat redden en dat Jos doet wat hij beloofd heeft: op het moment dat het serieuzer wordt, meer naar de achtergrond stappen en het overlaten aan een professioneel iemand.


Die professioneel iemand moet dan geen Huub Rothengatter zijn... ::) ...De tijden zijn veranderd. Dat zagen we al bij Robin Frijns

Sphinx

Volgens de Verstappen-site heeft Max maandag en dinsdag voor Tech1 mogen testen in Hongarije. Als ie zo door blijft gaan staan ze bijkans in de rij voor hem

http://verstappen.nl/nieuws/8287.html
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Enzo

Citaat van: Sphinx op 30 oktober 2013 - 17:11:56
Volgens de Verstappen-site heeft Max maandag en dinsdag voor Tech1 mogen testen in Hongarije. Als ie zo door blijft gaan staan ze bijkans in de rij voor hem

http://verstappen.nl/nieuws/8287.html

Gaaf hoor, ik hoop dat hij de lijn kan doorzetten en een eerlijke kans krijgt.

Sphinx

Max gaat lekker door zo, vorige week Josef Kaufmann op Spa en deze week opnieuw Tech1 in Barcelona. Ook Beitske Visser duikt in Spanje op trouwens, gisteren Manor MP, vandaag JD Motorsport
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Goed dat Beitske ook haar weg lijkt te gaan vinden in de Renaults. Ik zie haar geen Formule 1 bereiken, maar ze zou elders op termijn wel leuk mee kunnen doen.

gloudiesaurus

Max heeft de teams voor het uitkiezen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 13 november 2013 - 22:07:39
Max heeft de teams voor het uitkiezen...
Ja Tech-1 is wel heel geïnteresseerd lijkt het. Maar of het verstandig is om te debuteren bij de topfavoriet... Wellicht wel maar dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan als Max zijnde.

Jehoentelaar

Aan het materiaal zal het dan niet liggen, dus dat scheelt.

Matthijs

#23
Citaat van: Jehoentelaar op 14 november 2013 - 11:25:00
Aan het materiaal zal het dan niet liggen, dus dat scheelt.
Dat scheelt zeker. Bovendien lijkt Max zijn supertalent uit de karts te hebben meegenomen naar de auto's. Ik kijk vol spanning naar 2014.

Maar de verwachtingen mogen ook niet te hoog gespannen zijn. Het is niet realistisch om te verwachten dat Max gelijk kampioen wordt in zijn debuutjaar. De Eurocup Formule Renault 2.0 is recentelijk het domein geweest van Frijns, Kvyat en Vandoorne. Coureurs die al twee jaar langer race-ervaring hadden voordat ze (vice)kampioen werden. Bovendien hebben ze het jaar erna laten zien dat als je de Formule Renault wint, je daarna direct kampioen kan worden in de volgende klasse.

De Eurocup Formule Renault 2.0 winnen in je eerste jaar na de karts is in mijn ogen bijna vergelijkbaar met wereldkampioen in de Formule 1 worden als debutant. Zie Hamilton 2007: het kan wel maar dan moet je een supertalent zijn en je concurrentie moet steekjes laten vallen.

Nyck de Vries werd in zijn allereerste jaar direct 5e. Dat was een prestatie van formaat in een veld waar ook Kvyat en Vandoorne reden. Ik denk dat top 3 het realistisch maximaal haalbare is voor Verstappen in 2014.

Jehoentelaar

Veel zal inderdaad afhangen van de doorstroom van de huidige generatie in de FR2.0. Beste rookie moet Max wel als doelstelling aanhouden denk ik.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 14 november 2013 - 12:10:03
Beste rookie moet Max wel als doelstelling aanhouden denk ik.
Die doelstelling vind ik juist weer wat bescheiden!  :)

gloudiesaurus

Jep de meeste kiezen eerste voor een andere klasse dan Formule Renault, Max sprint er gelijk in.
Wel dapper en volgens mij pakken ze het goed aan door nu alvast veel kilometers te maken.

Ben benieuwd wat hij kan maar hij is nog jong en moet in het eerste jaar echt geen kampioen worden.
De meeste coureurs uit de karting moet toch meestal een jaartje wennen aan de autosport.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Voor wie het interesseert, over tien minuten de finale van het wereldkampioenschap karten. Max startte de prefinale als tweede na een matige kwalificatie, waardoor hij in de kwalificatieraces een aantal inhaalraces moest rijden (een keer vijfde, twee keer winst, met dus tweede startplek als gevolg). Die prefinale won hij, dus straks lekker van pole vertrekken. Nielsen, Hanley, Stupenkov en Stroll (de top 5 in het kampioenschap achter Verstappen) werden in de prefinale 5e, 15e, DNF en 30e. Dus het ziet er bijzonder goed uit voor Max.

Volgens mij is het tenminste zo dat de uitslag van de prefinale de uiteindelijke startopstelling bepaalt, dus da's wel lekker. Wel een paar goede jongens vooraan die het Verstappen nog moeilijk kunnen maken voor de zege, maar goed, hij hoeft ook niet per se te winnen. Vooral Nielsen moet ie in de gaten houden, aangezien die nog redelijk vooraan start.

http://www.cikfiachampionship.com/live_streaming.asp

Franky R.

Citaat van: Perton op 23 november 2013 - 19:13:03
Voor wie het interesseert, over tien minuten de finale van het wereldkampioenschap karten. Max startte de prefinale als tweede na een matige kwalificatie, waardoor hij in de kwalificatieraces een aantal inhaalraces moest rijden (een keer vijfde, twee keer winst, met dus tweede startplek als gevolg). Die prefinale won hij, dus straks lekker van pole vertrekken. Nielsen, Hanley, Stupenkov en Stroll (de top 5 in het kampioenschap achter Verstappen) werden in de prefinale 5e, 15e, DNF en 30e. Dus het ziet er bijzonder goed uit voor Max.

Volgens mij is het tenminste zo dat de uitslag van de prefinale de uiteindelijke startopstelling bepaalt, dus da's wel lekker. Wel een paar goede jongens vooraan die het Verstappen nog moeilijk kunnen maken voor de zege, maar goed, hij hoeft ook niet per se te winnen. Vooral Nielsen moet ie in de gaten houden, aangezien die nog redelijk vooraan start.

http://www.cikfiachampionship.com/live_streaming.asp


Interessant...Thanks voor de tip!

Perton

Blijkbaar geen live stream. Om 10 over 8 zou de race moeten worden uitgezonden.