Suzuka: man van de race

Gestart door 0634, 13 oktober 2013 - 09:32:14

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
3 (13%)
Webber
0 (0%)
Grosjean
18 (78.3%)
Alonso
0 (0%)
Raikkonen
0 (0%)
Hulk
1 (4.3%)
Guiterrez
1 (4.3%)
Rosberg
0 (0%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Fabian

Grosjean. Lekker gereden en een heerlijke start. Had hem de overwinning wel gegund maar helaas waren de Bulls beter vandaag.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 11:00:07
Nou, waar heb je het dan eigenlijk over?

Grosjean reed een geweldig weekend. Zelfs de grootste Kimi fan aller tijden zal dat niet kunnen ontkennen! Dat Grosjean dat dit weekend zelf afgedwongen heeft is de oorzaak ervan en zal niemand ontkennen lijkt me.
[/quoteI

Ik heb het over de kanttekening die je plaatst bij de 40 seconden.

In het voetbalwereldje zegt men wel eens dat het 10-0 had kunnen zijn voor een ploeg als de keeper niet zo'n goeie dag had waarop ik zeg: de keeper is nu eenmaal een spelelement. Datzelfde geldt voor in verkeer rijden in de autosport. Als je teamgenoot er in slaagt buiten het verkeer te blijven, jij niet, is het eindresultaat geen vertekend beeld maar een projectie van presteren. Je kanttekening vind ik dan ook niet terecht.

0634

Ik hoor dat echt nooit als een keeper slecht keept, maar misschien kijk jij andere wedstrijden dan ik.

Ik vind mijn kanttekening meer dan terecht. Sterker, het is een feit dat je in verkeer snelheid verliest. Maar je mag daar natuurlijk omheen kijken, prima, maar het blijft een feit dat je eigenlijke snelheid vertekend in verkeer.


Jehoentelaar

Ik ga mee met de rest: Grosjean. Ook complimenten aan het duo van Sauber en Webber.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 11:14:48
Ik hoor dat echt nooit als een keeper slecht keept, maar misschien kijk jij andere wedstrijden dan ik.

Ik vind mijn kanttekening meer dan terecht. Sterker, het is een feit dat je in verkeer snelheid verliest. Maar je mag daar natuurlijk omheen kijken, prima, maar het blijft een feit dat je eigenlijke snelheid vertekend in verkeer.

Ik snap je maar in dat geval zou je nooit een afstand tussen rijders kunnen benoemen tenzij ze allen afzonderlijk de raceafstand rijden. Invloeden van anderen zijn er altijd dus apart en zelfs onredelijk om daar nu moeilijk over te gaan doen. Het is juist de kunst van het racen om buiten alles te blijven dat je remt in presteren. Goed kwalificeren, goed starten zijn van essentieel belang. Als één rijder dit wel doet en de ander nalaat is het beeld niet vertekend maar heeft de ander het beter voor elkaar en is het eindresultaat representatief voor de krachtverschillen. Racen is niet afzonderlijk en zo snel mogelijk van A naar B bewegen maar is onderhevig aan invloeden. In dit geval hadden beiden het zelfde materiaal, de zelfde kansen in een gelijke situatie als uitgangspunt maar heeft Grosjean het over het weekend genomen beter gedaan. 

Qaletaqa


Fietser

Vettel. Na een matige start heeft hij optimaal geleverd. Een combinatie van snelheid, bandenmanagement en geduld. Natuurlijk kiezen de meesten hier voor Grossjean, want die viel meer op na zijn briljante start. Maar derde worden door in de laatste ronde gepasseerd te worden is m.i. niet voldoende voor de Gallier om 'man v.d. race' te worden, hoe zeer ik het hem ook gun.   

Jehoentelaar

Grosjean was de enige die de met afstand superieure Red Bull kon bijhouden. Wat mij betreft wel een nominatie waard. :)

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

0634

Citaat van: Fietser op 13 oktober 2013 - 11:34:27
Vettel. Na een matige start heeft hij optimaal geleverd. Een combinatie van snelheid, bandenmanagement en geduld. Natuurlijk kiezen de meesten hier voor Grossjean, want die viel meer op na zijn briljante start. Maar derde worden door in de laatste ronde gepasseerd te worden is m.i. niet voldoende voor de Gallier om 'man v.d. race' te worden, hoe zeer ik het hem ook gun.
Volgens mij was het de één na laatste ronde, maar los daarvan; was ook geen houden meer aan. De Red Bull is al sneller van zichzelf en dan ook nog op nieuwe banden. Vond nog dat Grosjean hem lang achter zich hield.

Sabai

Vettel. Na een matige start een wereld race gereden strategies super sterk. Eervolle vermelding voor Grosjean die ook goed weerstand gaf.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 15:06:11
Citaat van: Fietser op 13 oktober 2013 - 11:34:27
Vettel. Na een matige start heeft hij optimaal geleverd. Een combinatie van snelheid, bandenmanagement en geduld. Natuurlijk kiezen de meesten hier voor Grossjean, want die viel meer op na zijn briljante start. Maar derde worden door in de laatste ronde gepasseerd te worden is m.i. niet voldoende voor de Gallier om 'man v.d. race' te worden, hoe zeer ik het hem ook gun.
Volgens mij was het de één na laatste ronde, maar los daarvan; was ook geen houden meer aan. De Red Bull is al sneller van zichzelf en dan ook nog op nieuwe banden. Vond nog dat Grosjean hem lang achter zich hield.
Ik had het eerlijk gezegd eigenlijk niet meer verwacht, want Webbers acties waren tot dan erg Webberiaans, oftewel: niet krachtig genoeg. Bovendien waren zijn supersofts over hun hoogtepunt heen. Ik vermoed dat uiteindelijk de achterliggers de oorzaak waren dat Grossjean wat snelheid verloor waardoor Webber toch nog een geslaagde aanval kon plaatsen. In die zin vond ik het verlies van Grossjeans 2e plek, aan het einde van de race, toch nog enigszins verrassend.

Franky R.

Ik heb de herhaling op de Beeb kunnen bekijken en ik zeg Gutierrez! Het heeft even geduurd, maar die gast heeft uiteindelijk wat haar op zijn tanden laten groeien.
En ik heb ongelijk gekregen, voor wat betreft het pakken van punten voor Esteban. Vooral nadat Monisha zei dat ze geloofde dat die jongen in de punten zou kunnen eindigen.




Enzo

Citaat van: Franky R. op 13 oktober 2013 - 19:20:22
Ik heb de herhaling op de Beeb kunnen bekijken en ik zeg Gutierrez! Het heeft even geduurd, maar die gast heeft uiteindelijk wat haar op zijn tanden laten groeien.
En ik heb ongelijk gekregen, voor wat betreft het pakken van punten voor Esteban. Vooral nadat Monisha zei dat ze geloofde dat die jongen in de punten zou kunnen eindigen.

Voor mij hetzelfde, hij presteerde enorm boven mijn verwachting.

0634

Vermoedelijk was je verwachting ook niet al te hoog na al zijn eerdere prestaties.. ;D