F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 18 januari 2017 - 16:21:00
Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:18:13
bak geld, 220,00 voor een speelgoedautootje :D

Schaalmodel he  ;)

De eerste Verstappen modellen die van de limited edition zijn (vooral Australië 2015) doen nu op Marktplaats 700 Euro+, geen geintje...

Weet ik hoor, ik volg dat op de voet. Is toch ook leuk! Zo'n verzameling, dat moet toch een mooi gezicht zijn.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 17 januari 2017 - 20:00:04
Vandaag deze besteld:


De Formule 3 bolide van Verstappen in Macau 2014 van Spark.
Mooie toevoeging aan de Max Verstappen collectie.

Nice ja! Ik heb deze ook besteld.. Had graag alle Max modellen direct gekocht, maar begint wel beetje vorm te krijgen langzaam aan, dit is dan de 4e van Max voor mij.

Androo

#347
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t schaalmodellen.
Ik wil graag de 1:18 modellen gaan sparen van Max.

Nu zie ik op internet verschillende types / merken
Wat is het verschil tussen Spark en Minichamps?

Zitten alle modellen vast in / op zo'n plaat / case ? of kan je die ook los halen, zodat je hem mooi op een plankje kan zetten?

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de versies op verstappen.nl en die van minichamps website zelf?

Waar dien ik nog meer op te letten bij eventuele aankoop?

gloudiesaurus

#348
CitaatHallo,

Ik heb een vraag m.b.t schaalmodellen.
Ik wil graag de 1:18 modellen gaan sparen van Max.

Nu zie ik op internet verschillende types / merken
Wat is het verschil tussen Spark en Minichamps?

Androo allereerst welkom op het forum!
Spark en Minichamps zijn beide van hoge kwaliteit. Ze hebben beide plussen en minnen maar zijn eigenlijk vergelijkbaar.
Spark brengt sneller modellen uit en ook van de kleine teams, Minichamps pakt alleen de grote en is vaak wat trager. Spark komt bijv. nu al met de Max Verstappen RB13.
Het is persoonlijke smaak, zo is Spark wat gedetailleerder met de coureur die in de auto zit (doorzichtig vizier met gezicht van coureur) terwijl Minichamps kwalitatief betere decals heeft.

Minichamps is wel de officiele leverancier van Verstappen.nl.

CitaatZitten alle modellen vast in / op zo'n plaat / case ? of kan je die ook los halen, zodat je hem mooi op een plankje kan zetten?

Op Spark op een houten plankje met plastic box, Minichamps in een plastic case. Model zit altijd vast met 1 of 2 schroeven dus het is los te halen.

CitaatWat is bijvoorbeeld het verschil tussen de versies op verstappen.nl en die van minichamps website zelf?

Uitgezonderd de inlay van het doosje niets! Soms wordt een model alleen via Verstappen.nl uitgebracht. Maar de modellen komen uit dezelfde fabriek.

CitaatWaar dien ik nog meer op te letten bij eventuele aankoop?

Mijn advies, denk na over wat je koopt. Koop alleen wat je echt wilt hebben. Zeker m.b.t. Max Verstappen. Er komen nu zoveel Max Verstappen modellen uit, het is simpel weg niet bij te houden. Het wordt commercieel uitgemolken. Zo ben ik ook gestopt om alle modellen via Verstappen.nl te kopen. Ik hield het eerst netjes bij, maar 10 RB12 modellen gaat mij ook wat te ver  ;) Ik heb die van Spanje en Brazilië en daarmee is het voor mij klaar. Het volgende model wordt voor mij een RB13.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is