Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Perton

#30
Maakt mij niet uit hoeveelste weekend het is, maar A1GP en Superleague Formula, de vorige twee vergelijkbare concepten, stonden er gewoon vanaf het eerste weekend.

FA1 (het hele Accelartion-evenement eigenlijk) is 0,0 gepromoot, behalve de aankondiging dat ze eraan zaten te komen, de informatievoorziening was crappy. Als ik een nieuwe klasse zou beginnen, in tijden waarin andere klassen ermee ophouden of naar een kleiner veld gaan, zou ik er alles aan doen mezelf op de kaart te zetten. Ze willen nieuw publiek aantrekken, hoe is dit bij het nieuwe publiek gepromoot? Ik heb er niks van meegekregen, dus ik geef ze nog het voordeel van de twijfel dat ze dit op Portugees niveau beter hebben aangepakt. Tevens is zelfs op de eigen site de informatie onvolledig (tenminste, nadat ik dit getpyt had ging ik weer even kijken en nu stond de entry list er wel plotseling volledig met alle teams)

Mijn kritiek is makkelijk, dat weet ik, maar dat maakt het juist zo treurig hoe incapabel de mensen achter Acceleration zijn. Het weekend zal organisatorisch ongetwijfeld als een huis staan, dat geloof ik wel. Maar de promotie? Dat betwijfel ik.

Edwin90

Klopt inderdaad. Ik wist niet eens dat het dit weekend is.  ::) Ik zit net even die site te checken, de kwalificatie zit er net op (Melker tweede), maar in het tijdschema staat niet vermeld dat ze op dit moment een race van een andere klasse zouden hebben. Dus daar klopt ook iets niet  :P

Wordt het nog ergens uitgezonden dan?? Stiekem ben ik nog steeds wel nieuwschierig.  :-X

Perton

Voor wie geen beelden heeft

https://livetiming.raceresults.nu/acceleration#screen-tracker

Hier kan je wel de GPS-posities van de auto volgen, beter dan niks natuurlijk.

gloudiesaurus

Het moet groeien natuurlijk. De site is al een stuk vollediger dan in het begin.

Ze zullen nog wat extra auto's moeten zoeken. 11 auto's is wel erg karig. Ik zou er minimaal 20 nemen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik heb ergens gelezen dat Sport1 samenvatting uitzend en Motors TV zou het helemaal uitzenden?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#35
Citaat van: gloudiesaurus op 27 april 2014 - 14:14:42
Het moet groeien natuurlijk. De site is al een stuk vollediger dan in het begin.
Het punt is dat de site niet een stuk vollediger moet dan in het begin moet zijn, je moet zo'n evenement moet promoten, promoten, promoten. En dat het moet groeien... A1GP begon met 25 auto's en wist wél veel talenten van dat moment aan te trekken. FA1 maar twee + iemand wiens singleseatercarrière eigenlijk al voorbij is - en die domineert momenteel). Het enige wat ik de afgelopen weken gepromoot heb zien worden, is de muziek. Niks over de races. Ja het werd terloops genoemd naast David Hasselhoff. Hoe moet het racen een succes worden als de focus van het evenement niet eens op het racen ligt?

Zeggen dat "het nog moet groeien" vind ik de vele grote fouten van de organisatie wel erg makkelijk goedpraten, no offence.

A1GP en Superleague Formula stonden gewoon als een huis toen ze geïntroduceerd werden. Dat ze vervolgens door falend beleid na een paar jaar opgehouden zijn, is een ander verhaal. Dat is misschien wel het voordeel van Acceleration, die kunnen niet de fout maken te snel te groeien, want ze moeten eerst maar eens zien te groeien ;) Bij Acceleration krijg ik het idee dat dit ooit bij de vrijmibo is bedacht en ze het vervolgens met een paar zakelijke contacten hebben gefixt, maar er verder niet over nagedacht hebben.  En dat vind ik jammer, want in potentie is het een heel goed idee.

Jehoentelaar

Die andere klassen zijn zover ik het kon achterhalen ook niet bepaald lekker gevuld. Wellicht had het een idee geweest om niet meteen zo breed in te zetten.

gloudiesaurus

In totaal hadden ze geloof ik iets van 35 auto's in drie klassen. Dat houdt nog niet over.
De motoren reden nog niet. Er is dus nog werk aan de winkel  :)

Publiek was er in Portimao niet echt maar is daar wel ooit publiek bij een race?

Ze moeten overal nog aan werken, promotie, PR, meer auto's...
Ze hebben per land een PR-manager aangesteld. Ben benieuwd of we vanaf nu vooruitgang kunnen zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 28 april 2014 - 22:25:37
Ze moeten overal nog aan werken, promotie, PR, meer auto's...
Ze hebben per land een PR-manager aangesteld. Ben benieuwd of we vanaf nu vooruitgang kunnen zien.

Nu doe ik niet aan marketing, maar is het niet zo bij dit soort dingen: als je het doet doe het dan direct goed? Nu hangt er al snel een aura van 'mislukking' om de serie heen die je maar lastig van je afschudt.

Perton

Exact mijn punt inderdaad. Er zijn veel fouten gemaakt waarvan ik niet snap dat ze gemaakt zijn.

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 25 april 2014 - 20:25:33
Citaat
Mirko BortolottI
Nigel Melker
Felix Rosenqvist
Richard Gonda
Sergio Campana
Sebastian Balthasar
Armando Parente
Rodolfo Gonzalez
Olivier Campos
Michael Dorrbeckker
Victor Garcia
Picho Toledano

Dit zijn de deelnamers in de FA1-klasse, 11 auto's dus  :)

Buiten Bortolotti en Melker zeggen de meeste andere namen mij ook nog eens zo goed als niets...

Jehoentelaar

Rosenqvist is tweevoudig winnaar van de F3 Masters op Zandvoort. Gonzalez heeft zover ik weet wat GP2 gereden.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 30 april 2014 - 12:40:51
Rosenqvist is tweevoudig winnaar van de F3 Masters op Zandvoort. Gonzalez heeft zover ik weet wat GP2 gereden.

Ach ja, Gonzalez, nu je het zegt. Was dat niet de teamgenoot van Giedo in 2012 in de GP2?

Franky R.

Campos...zoon van?
Parente komt mij ook bekend voor. F3? Uit mijn hoofd is dat toch een Portugees?
Balthasar....AutoGP?

Perton

Sergio Campana is Italiaans F3-kampioen
Campos heeft niks met zoon van zijn te maken, maar is een oudere broer van Daniel Campos-Hull, en tevens Spaans GT-kampioen
Gonda won vorig jaar de Copa (zeg maar de National Class) van de European F3 Open
Balthasar won de Trophy (de National Class weer) van de Duitse F3
Parente won de Adac Masters ooit, sindsdien alleen deelgenomen aan nationale kampioenschappen in Portugal. Volgens mij geen familie van Álvaro
Dörrbecker, García en Toledano zijn complete nobodies