Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

... and the leader is in the pits for a quick plug and play!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

De teller staat inmiddels op acht teams, te weten:

- Drayson Racing (GBR)
- China Racing (CHN)
- Andretti Autosport (USA)
- Dragon Racing (USA)
- E.DAMS (FRA)
- Super Aguri (JPN)
- Audi Sport Abt (GER)
- Mahindra Racing (IND)

De limiet (of in ieder geval het minimum) is zover ik weet tien teams, dus dat gaat lekker zo. :)

Over een week wordt het negende team bekend gemaakt, aldus de website van het kampioenschap.

Maikel0230

Ik zal de topic eens aanpassen zodat het wat moderner is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik blijf het raar vinden dat die dingen een versnellingsbak hebben, in principe is dat niet nodig voor elektrische auto's. Maar misschien is het wel duurder om een motor te nemen die hetzelfde koppel en vermogen kan leveren zonder versnellingsbak. Ik dacht ook dat deze auto's maar 2 versnellingen hebben, weet het niet zeker.

Die vermogens (200 kW maximaal), is dat piekvermogen of nominaal vermogen? Dat scheelt ook een hele hoop voor die dingen. Door een elektromotor kun je in principe zo veel stroom heenjagen als je wil (en dus meer koppel/vermogen leveren) alleen wordt het spel dan wel snel warm waardoor je het weer even rustig aan moet doen.

Maar een elektromotor met 200 kW nominaal vermogen, kun je dus prima bijvoorbeeld 3 seconden lang 400 kW laten leveren (als je batterijen dat aankunnen). Dat scheelt enorm op je rondetijden als je dat telkens doet aan het begin van een recht stuk.

Maikel0230

Geen idee Jozef, dat is de informatie die me verstrekt wordt door de officiële website

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

CitaatPit stop will involve  a change of car: when the battery runs out, the driver will make a pit stop, then will run 100 metres to climb into a recharged car

Dit stond aanvankelijk op FIA.com (nog steeds overigens), maar ik kan het op de site van Formula E zelf niet terugvinden.

Maikel0230

Er staat inderdaad niets op de officieele website over het leeglopen van de batterij

Citaat van: http://www.fiaformulae.com/Pit stops/Car changes

During races, drivers must make two mandatory pit stops in order to change cars. This must take place in their box and be observed by an FIA steward to ensure all safety equipment is correctly applied. Tyre changes, unless a puncture, are not permitted during this pit stop.

Er is trouwens een negende team toegevoegd: Virgin Racing (jawel, de vliegtuigmaatschappij)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Dan zijn we bijna compleet. Aantal leuke teams in het rijtje, hoop dat de line-up qua coureurs ook leuk wordt.

janke

En dan 100 mtr gaan rennen naar je volgende auto die klaar staat met volle accu's. Niet iets voor Usian Bolt??
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Leonardo DiCaprio is het tiende team.

0634

Zo zo, Branson, Di Caprio. T is wat, he.

Perton

Vraag me af wanneer Dempsey Del Piero Racing zich op Formula E gaat richten.

Maikel0230

#27
Met een limiet van tien teams nog niet zo snel denk ik.

Dat di caprio zich hierin mengt komt voor mij niet als een verassing, ik weet dat hij een racefan is maar ook een zeer milieubewust persoon, ik geloof dat hij een Ferrari heeft maar er niet in rijdt omdat hij dat milieuvervuilend vindt.

Ik kijk toch wel even raar op van het feit dat team in Monaco zijn thuisbasis heeft. Leuk voor hen hebben ze gelijk een thuisrace.

UPDATE: blijkt dat het team Venturi heet en dat deze voorkomt vanuit een groep mensen die verschillende wagens op elektriciteit willen bouwen.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 22:34:16
Vraag me af wanneer Dempsey Del Piero Racing zich op Formula E gaat richten.

die richt zich toch al op (American) Le Mans?

Perton

Ja. United Sporst Cars of hoe die klasse volgend jaar ook heet.