Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Sphinx

https://www.gppits.net/nieuws/formula_e_china_halve_veld_na_de_race_under_investigation/

Formule E begint steeds meer een jurysport te worden, bijna het hele veld mocht na de race even op appél komen. Onder andere Robin Frijns die met Buemi en Di Grassi in de clinch raakte, maar er weinig aan kon doen omdat de Zwitser hem aantikte waardoor hij Di Grassi afschoot. behalve botsende bumperklevers waren ook snelheidsovertreders achter safetycar, een te late SC-start en attack modes die niet waren gebruikt om na te kijken. Maar één ding weten we inmiddels wel, je hebt pas een Formula E race gewonnen NADAT je uit het vliegtuig terug naar huis bent gestapt  :D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Toch vind ik dat geduw en trek best vermakelijk. Frijns doet het ook niet onaardig, maar is voorlopig (en dan vooral in de quali) wel de mindere van Sam Bird.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Het gekke circus dat Formule E heet levert wederom spanning en sensatie.

https://www.gppits.net/nieuws/formula_e_romeinse_regen_levert_de_7e_winnaar_in_7_races/

F1 mag dan wel de historie en het grote geld hebben, ik ben vanmorgen bijna in slaap gevallen. Gisteren was er geeneens TIJD om tijdens de race verveeld te raken (ja oke, ik ging even koffie zetten na die rode vlag)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Waar kijk je het live dan? Of niet live maar wel volledig? Ik moet het altijd doen met samenvattingen op youtube.

Sphinx

Ziggo Sport zend het soms uit, maar gelukkig ook Eurosport! Nog beter, je kan bij Eurosport kiezen voor Engels commentaar van Dario Franchitti en Jack Nicholls. Omdat ik dicht bij de grens ontvang ik zelfs Eurosport Deutschland waar o.a. Timo Scheider of Martin Tomczyk vaak aanschuiven bij Jean Claude, de Elzasser die altijd Le Mans volpraatte in mn vakanties  en meerdere autorace evenementen voor Duitstalige Eurosport doet :)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs


Matthijs

En opeens leidt Frijns het kampioenschap, bizar!

Sphinx

Mwehehe, leuk hè? Heb m vanmorgen teruggekeken. Frijns rijdt op dit moment een Keke Rosberg kampioenschap, constant punten scoren is heel moeilijk dit jaar, ook door de rare loting bij de kwalificaties. Ik schrijf er vanmiddag nog iets over.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Benja

Citaat van: Sphinx op 28 april 2019 - 10:59:09
Mwehehe, leuk hè? Heb m vanmorgen teruggekeken. Frijns rijdt op dit moment een Keke Rosberg kampioenschap, constant punten scoren is heel moeilijk dit jaar, ook door de rare loting bij de kwalificaties. Ik schrijf er vanmiddag nog iets over.

De loting bij de kwalificaties is afgeschaft. Men rijdt de kwalificatie nu in volgorde van de stand in het klassement.

Matthijs

De FE is alles wat de F1 nu niet is: onvoorspelbaar. Nu slaat FE wellicht te ver de andere kant op door.

Sphinx

Ik heb het idee dat juist die wijziging in het kwalificatieformaat zoals Benja noemt daar debet aan is. Je ziet dat bijna iedereen die in quali-groep 1 start aan het straatvegen is. De baan is nog vrij stoffig en zonder veel grip. Bij de F1 maakt dat niet uit omdat ze al een dag extra en twee sessies extra rijden. Maar er is voor de quali maar één training en dat werkt in de hand dat de top van het klassement zijn uiterste best moet doen om de superpole te halen. Soms lukt dat, maar vaak niet. Waardoor Vergne die vooraf als topfavoriet werd bestempeld (inclusief gelikte Avengers poster) ineens een anonieme middenmotor werd. En de "schurk" op die poster (Buemi) werd alleen door technische pech ingeperkt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Citaat
goed hè? :D

"Holy Outsider Batman!" zou zo een uitspraak van acteur Burt Ward kunnen zijn. Robin kan het ook zonder hulp van een caped crusader wel af  ;D

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Erg interessant nieuwtje. Kijken wat er van komt: iets concreets of een luchtkasteel

https://e-racing365.com/formula-e/eindhoven-serious-prospect-for-future-e-prix/

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!