Jouw column op GPPits

Gestart door Fabian, 13 augustus 2013 - 11:58:09

« vorige - volgende »

0634

#105
Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2015 - 06:33:50
Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 06:12:55
Staat me iets van bij dat het 35 mln gulden per jaar was. Maar zo heel veel topopties heeft hij daarna niet meer gehad volgens mij, althans, niet serieus. Hij is lang achtervolgd met geruchten over Ferrari, maar dat werd nooit concreet en aan McLaren werd hij nooit gelinkt volgens mij. Veel andere grote teams waren er niet.

McLaren werd hij wel degelijk een tijdje aan gelinkt. Jordan ook... Later ook nog Renault, waar hij nog enkele GP's voor reed.
Williams ook nog even toen ze begonnen met BMW.
Teams die het toch beter voor elkaar hadden dan BAR  :)

Maar hij bleef BAR trouw... en zijn salaris ook  ;)

Maar waren dat serieuze opties of werd hij alleen maar gelinkt? Volgens mij is Williams ( maar misschien is het me ontschoten) nooit meer serieus bij hem teruggekomen. McLaren is nooit serieus geweest omdat Dennis niets van hem moest hebben en Renault... tja, dat was alleen een invalbeurtje, meer niet. Er is m.i. nooit meer een topteam geweest dat hem serieus een aanbieding heeft gedaan, maar wie weet vergeet ik iets.

Perton

Citaat van: Sabai op 12 januari 2015 - 12:47:55
Hamilton hooligans die zijn pas erg. Wat ik dit jaar op twitter heb langs zien komen , dat heeft niks meer met F1 te maken.
Klopt. Dat tuig distantieer ik me dan ook volledig van.

0634

Zo is het ook. Alle rijders hebben mindere fans, neem de Schumacher fanaten die Damon Hill dusdanig bedreigden dat hij persoonsbeveiliging moest nemen. Nog erger dan Verstappen fans. Snap dan ook niet waarom nou weer net de NLse fans eruit gepikt worden als 'Verstappen hooligans', in mijn ogen echt overdreven.

Perton

Omdat er op de Nederlandse fora en sites weinig Britse Hamilton-fans, Spaanse Alonso-fans of Duitse Vettel-fans aanwezig zullen zijn.

0634

Dus vergeten we het twitter geweld van de Hamilton fans en kijken we alleen naar wat NLers fout doen. Apart.

gloudiesaurus

Ik vind het ook enorm overdreven.

Hooligans... dat zijn gasten die alle slopen en andere fans te lijf gaan. Dat zie je in de Formule 1 niet hoor.
Alleen in de hoogtijdagen van Schumacher werd het even grimmig met Hill fans, maar dat was alles... en ook daar gebeurde feitelijk niets.

Bij een F1-wedstrijd kun je supporten wie je wil. Iedereen zit door elkaar. Dat is juist de charme van Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 17:34:35
Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2015 - 06:33:50
Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 06:12:55
Staat me iets van bij dat het 35 mln gulden per jaar was. Maar zo heel veel topopties heeft hij daarna niet meer gehad volgens mij, althans, niet serieus. Hij is lang achtervolgd met geruchten over Ferrari, maar dat werd nooit concreet en aan McLaren werd hij nooit gelinkt volgens mij. Veel andere grote teams waren er niet.

McLaren werd hij wel degelijk een tijdje aan gelinkt. Jordan ook... Later ook nog Renault, waar hij nog enkele GP's voor reed.
Williams ook nog even toen ze begonnen met BMW.
Teams die het toch beter voor elkaar hadden dan BAR  :)

Maar hij bleef BAR trouw... en zijn salaris ook  ;)

Maar waren dat serieuze opties of werd hij alleen maar gelinkt? Volgens mij is Williams ( maar misschien is het me ontschoten) nooit meer serieus bij hem teruggekomen. McLaren is nooit serieus geweest omdat Dennis niets van hem moest hebben en Renault... tja, dat was alleen een invalbeurtje, meer niet. Er is m.i. nooit meer een topteam geweest dat hem serieus een aanbieding heeft gedaan, maar wie weet vergeet ik iets.

Ja wat is serieus. We hebben helaas nooit aan tafel gezeten bij de onderhandelingen. Dus dat is lastig in te schatten. Maar ik heb altijd begrepen dat er wel interesse was van bijv. Williams. Frank Williams mocht Villeneuve graag... maar dat vooral de salariseisen van Villeneuve en zijn vasthoudendheid aan BAR het probleem vormden.

Ik heb altijd gedacht vooral zijn manager Craig Pollock hierin een hele belangrijke rol speelde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 20:57:34
Dus vergeten we het twitter geweld van de Hamilton fans en kijken we alleen naar wat NLers fout doen. Apart.
De column ging over Villeneuve en Verstappen. Wat heeft Hamilton daar precies mee te maken? Ik wil het ook best over de Hamilton-hooligans hebben hoor, alleen hebben die bij God helemaal geen ene reet te maken met waar de column over ging en van waaruit de discussie over Verstappenfans is ontstaan. Dus wat is je punt nou precies?

Perton

#113
Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2015 - 21:00:32
Ik vind het ook enorm overdreven.

Hooligans... dat zijn gasten die alle slopen en andere fans te lijf gaan. Dat zie je in de Formule 1 niet hoor.
Klopt. Daarvoor moet je bij de MotoGP in Assen zijn. Tenminste, wel een van de keren dat ik er was. Maar goed, volgens mij bedoelde sjakie niet de Verstappenfans op de circuits, maar juist die op het internet. Tsja, op het internet kan je moeilijk dingen gaan slopen. Het leek mij dan ook vrij voor de hand liggend dat sjakie (en anderen) hooligans in een figuurlijke zin bedoelen. Maar goed, ik wil het beestje ook wel een ander naam geven, ik noemde het alleen hooligans omdat dat de term was die sjakie in zijn column gebruikte. Leek me wel zo makkelijk. Ik heb mij blijkbaar vergist. Maar goed, dan houd ik het voortaan wel bij de Verstappen-extremisten of de Verstappen-gekkies of de Verstappen-randdebielen. Mij om het even. Het gaat mij er alleen om dat er een klein deel (uiteraard een klein deel) van de fans van Jos Verstappen was die zich als volslagen randdebielen gedroegen en ik goed snap dat sjakie het in zijn column daarover heeft.

En ja, van andere coureurs heb je inderdaad ook belachelijke fans, alleen snap ik totaal niet waarom dat per se specifiek benoemd moet worden in dit topic, omdat het nou eenmaal een column was die over Verstappen ging. Als de essentie nou was geweest: "Met name Verstappenfans zijn erg vervelende lui", dan had ik de verontwaardiging erover wel gesnapt. Nu niet eigenlijk.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 20:57:34
Dus vergeten we het twitter geweld van de Hamilton fans en kijken we alleen naar wat NLers fout doen. Apart.
In de tijd van het Verstappenhooliganisme hadden we nog geen Twitter en nog geen F1-rijdende Hamilton.

0634

Citaat van: Perton op 12 januari 2015 - 21:24:45
Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 20:57:34
Dus vergeten we het twitter geweld van de Hamilton fans en kijken we alleen naar wat NLers fout doen. Apart.
De column ging over Villeneuve en Verstappen. Wat heeft Hamilton daar precies mee te maken? Ik wil het ook best over de Hamilton-hooligans hebben hoor, alleen hebben die bij God helemaal geen ene reet te maken met waar de column over ging en van waaruit de discussie over Verstappenfans is ontstaan. Dus wat is je punt nou precies?

Het punt is dat 'we' NLse fans meteen maar neerzetten als Verstappen hooligans en Hamilton fans blijkbaar niet voor hetzelfde vergrijp. Dat vind ik apart.

Of je bedoelt te zeggen dat Hamilton ook hooliganfans heeft maar dat het daar hier nu niet omgaat, maar dan vind ik het vreemd dat we Verstappen fans hooligans noemen, want blijkbaar zijn ze dan niet anders dan andere fans.

Kunnen we ze beter gewoon allemaal 'fans' noemen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2015 - 21:41:06
Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 20:57:34
Dus vergeten we het twitter geweld van de Hamilton fans en kijken we alleen naar wat NLers fout doen. Apart.
In de tijd van het Verstappenhooliganisme hadden we nog geen Twitter en nog geen F1-rijdende Hamilton.
Ja. En? Waren er alleen hooligans in de jaren 90 en nu niet meer? Als Verstappen fans van toen Hooligans waren omdat ze zich 'misdroegen' (ik heb er geen ervaring mee, maar het zal best) op fora, dan zullen Hamilton fans nu toch ook hooligans zijn voor het misdragen op twitter lijkt me? Of zit er een verschil in op welk digitaal medium je je precies misdraagt?

Jehoentelaar

Het hele onderwerp was toch het Verstappentijdperk en niet F1-hooliganisme in het algemeen of heb ik nu wat gemist?

0634

Eh nee niet dat ik weet. Maar als we specifiek de Verstappenfans beschuldigen van wat andere fans ook doen (Hamilton fans) of nog erger gedaan hebben (Schumacher fans) kan dat laatste als tegenargument gebruikt worden i.m.o..  Als Verstappen fans zich hetzelfde gedragen als ander F1 fans zie ik geen reden om (enkel) hen als hooligans te betitelen. Dit even los van het feit dat ik me geen problemen met hen noch met Hamilton fans kan herinneren.

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 22:41:50
Het punt is dat 'we' NLse fans meteen maar neerzetten als Verstappen hooligans en Hamilton fans blijkbaar niet voor hetzelfde vergrijp. Dat vind ik apart.
Doet niemand.

CitaatOf je bedoelt te zeggen dat Hamilton ook hooliganfans heeft maar dat het daar hier nu niet omgaat, maar dan vind ik het vreemd dat we Verstappen fans hooligans noemen, want blijkbaar zijn ze dan niet anders dan andere fans.

Kunnen we ze beter gewoon allemaal 'fans' noemen.
Nee, ze zijn niet anders dan de slechte fans van andere coureurs. Wel anders dan de normale fans. Maar voor de rest verwijs ik je naar mijn reactie op gloudiesaurus waarom ik het over hooligans had. Nogmaals, als het om het gedrag van Hamiltonfans op Twitter gaat wil ik ze ook best Hamilton-hooligans noemen. Het gaat me namelijk om het onderscheid tussen de fans die zich wél kunnen gedragen en die zich niet kunnen gedragen. Ik heb het niet over Verstappen-hooligans, maar over Verstappen-hooligans. Twee compleet verschillende dingen. En nogmaals, ja die hooligans (of hoe je het ook wilt noemen, dat kan me echt werkelijk geen ene reet interesseren, zoals ik al zei noemde ik het alleen hooligans omdat dat de term was die in de column werd gebruikt, voor mijn part noem ik ze Zwarte Pieten) heb je bij de meeste coureurs wel. Maar daar gaat het niet om.