Uiteraard, en voor de goede orde, ik ben zelf ook altijd Verstappen-fan geweest. Dat ie als persoon wat dingen heeft gedaan waar ik niet zo achter sta, staat daar los van. Als coureur vind ik hem nog altijd de beste die Nederland ooit heeft gehad (met natuurlijk de hoop dat Max daar verandering in brengt). Nog altijd als mijn vrienden die geen autosportfan zijn mij vragen of Verstappen nou echt zo slecht was, dan verdedig ik hem met hand en tand dat hij vele malen beter was dan zijn resultaten deden vermoeden en hij ook absoluut geen grindbakcoureur was.
Het punt is alleen dat sjakie in zijn column een terloopse opmerking plaatste, een paar forummers (waaronder ikzelf) dat gevoel herkenden en daar een opmerking over maakten en vervolgens enkele mensen liepen te doen alsof er in algemene zin negatief werd gepraat over alle Verstappenfans. Wat gewoon totaal niet gebeurde. Daar verbaasde ik me wat over.
En daar stoor ik me ook wat aan. Alsof je iets niet mag zeggen, omdat het plotseling om een Nederlander gaat ofzo. Het is nou eenmaal zo dat Verstappen wat rotte fans had. Daar wordt wat over gezegd zonder dat men negatief is over zijn fans in het algemeen cq de coureur Verstappen. Maar dat mag dan plotseling niet, omdat andere coureurs ook rotte fans hebben. Ik mis de logica daarin volkomen. Da's dezelfde logica als een argument als: "Je mag niet negatief doen over Maldonado, want zelf heb je niet zoveel bereikt als hij." Maar goed, ik zal dan ook blijkbaar nooit meer op dit forum mogen zeggen dat ik een coureur slecht vind, omdat er ook andere slechte coureurs zijn.