Top Gear

Gestart door Fietser, 07 augustus 2013 - 10:20:58

« vorige - volgende »

Kootje

#15
Citaat van: Wings op 08 augustus 2013 - 19:31:11
Citaat van: gloudiesaurus op 07 augustus 2013 - 14:40:56
Als teambaas zou ik ook altijd de man die voor de wereldtitel vecht het beste materiaal geven...

Als ik teambaas was gaf ik de rijders gelijk materiaal. Tenslotte worden miljoenen geïnvesteerd om honderdsten te vinden. Dan gaat men écht niet één mindere auto neerzetten. Dat Vettel sneller is dan Webber noemt men een natuurlijke schifting.

Sorry Wings, zat wellicht 'n verdwaalde reactie tussen, maar hier gaat het over Top Gear, niet over al dan niet verdiende voorkeursbehandelingen binnen 'n team. Heb het topic niet voor niets afgesplitst hé? ;)

Wings

Kennelijk wel. Want er zitten verdwaalde reacties tussen. ;)

Verder wordt er enorm veel gewicht gehangen aan iets wat puur loltrappen is. Entertainen. Het doet bijna afbreuk aan waar Top Gear voor staat: op en top hilariteit!  Fantastisch hoe Jeremy Clarkson, geheel in stijl, het Red Bull vuurtje opstookt. Dat Webber daar de ronde niet draait die op het bord plakt weet iedereen die het programma vaker dan 1 keer heeft gekeken. Maar, who cares? Dit is toch loltrappen van het hoogste niveau? Er wordt op een prettige manier de draak gestoken met Seb die sowieso liefhebber is van Britse humor. Die kan dit wel waarderen hoor!

Kootje

Citaat van: Wings op 08 augustus 2013 - 20:33:02
Dat Webber daar de ronde niet draait die op het bord plakt weet iedereen die het programma vaker dan 1 keer heeft gekeken.

Kennelijk niet iedereen. ::)

Ik zou iig geen reden kunnen bedenken waarom dit niet de echte tijd zou zijn. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde aan het verzinnen van 'n gereden tijd. Dat we hier verder niet teveel gewicht aan moeten hangen, daar ben ik het wel mee eens. Uiteindelijk gaat het om het vermaak. Maar ik had me echt niet minder vermaakt als Webber niet sneller was geweest dan Vettel, of zelfs sneller was geweest dan Hamilton hoor. Nu kan ik uiteraard niet voor iedereen spreken, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen rondlopen die hun vermaak daarvan af laten hangen waar het Top Gear betreft. Zou het nu om serieus racen gaan, oke ..... maar hierom, nee.


Wings

Niet dat ik het je kwalijk neem maar ik denk dat jij maar al te graag aanneemt dat Webber daadwerkelijk sneller is. Of het nu bruikbaar is of niet. Het past natuurlijk prima in het straatje waarin afgevraagd wordt hoe goed Vettel is. Ik begrijp de discussie wel. Echter is Top Gear vertier en kijkcijfer gericht. De snellere tijd van Webber is natuurlijk voer om het vuurtje nog eens op te stoken. Dat het werkt bewijst dit topic.

Maikel0230

Heerlijk programma top gear, als je naast de destructieve aard van de mens kan kijken heb je elke week een dosis entertainment en wat voor een.

Heeft er iemand die road trip door afrika gezien enkele maanden geleden? Met die drie stationwagons? Dat was pas "Survival of the fittest" en wonderbaarlijk dat ze het alle drie gehaald hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Kootje op 08 augustus 2013 - 12:16:48
Ik beschouw de tijden als zéér serieus in de zin van: DAT IS DE GEREDEN TIJD. Dat we hier verder geen conclusies aan moeten verbinden snap ik ook nog wel. Daarvoor zijn de omstandigheden van week tot week (laat staan de periode die tussen 2 F1 deelnemers zit) te verschillend. Ik vind het echter veel te ver gezocht om te stellen dat de tijden niet echt of gemanipuleerd zijn. Wat heeft Top Gear daarmee te winnen? Als ze perse 'n (semi-)Brit bovenaan willen hebben, waarom dan niet (semi-)Britten uitnodigen? Er rijden/reden genoeg (semi-)Britten rond in de F1 om het tijdenbord vol te krijgen. Vergeet ook niet dat zowel Rubinho Barrichello (Braziliaan en de 1e die de Stig versloeg) en Seb Vettel (Duitser) ook lange tijd de lijst aangevoerd hebben? Wat was daar dan de meerwaarde van?

Omdat het ze er niet om te doen is dat er Britten op het bord staan, maar dat Hamilton beter is dan Vettel. Dat willen mensen zien, dus geef je hun dat. Verder maakt Clarkson er geen geheim van dat hij Vettel maar niks vindt. Dus geef je Lewis een tijd van een volle seconde sneller, en mag ook Mark Webber voor Vettel staan (maar weer niet voor Lewis, want dat zou overdreven zijn).

Alles in Top Gear is kunstmatig. Elektrische auto die uitvalt voordat het doel bereikt is? Omdat ze net ervoor de accu hebben leeggetrokken, omdat dit leuk is om elektrische auto's af te zeiken. Langeafstandsraces die telkens weer erg nipt gewonnen worden? Kom op zeg. Ook dat vinden van de bron van de Nijl. Daar eindigen ze natuurlijk allemaal zo kort bij mekaar, omdat de support crew hen eerst netjes heeft afgezet op een kilometer van de bron...

Kootje

Citaat van: Jozef op 10 augustus 2013 - 03:40:48
Omdat het ze er niet om te doen is dat er Britten op het bord staan, maar dat Hamilton beter is dan Vettel. Dat willen mensen zien, dus geef je hun dat.

Geloof ik niet in. Het is dan wel 'n Brits programma, maar wordt niet voor de Brit gemaakt. Het wordt in meer dan 60 landen uitgezonden en dan heb ik het nog niet eens over de eigen versies die sommige landen er nog naast hebben.


CitaatVerder maakt Clarkson er geen geheim van dat hij Vettel maar niks vindt. Dus geef je Lewis een tijd van een volle seconde sneller, en mag ook Mark Webber voor Vettel staan (maar weer niet voor Lewis, want dat zou overdreven zijn).

Das nieuw voor mij. Volgens mij had Clarkson het aardig naar z'n zin toen Seb daar te gast was.


CitaatAlles in Top Gear is kunstmatig. Elektrische auto die uitvalt voordat het doel bereikt is? Omdat ze net ervoor de accu hebben leeggetrokken, omdat dit leuk is om elektrische auto's af te zeiken. Langeafstandsraces die telkens weer erg nipt gewonnen worden? Kom op zeg. Ook dat vinden van de bron van de Nijl. Daar eindigen ze natuurlijk allemaal zo kort bij mekaar, omdat de support crew hen eerst netjes heeft afgezet op een kilometer van de bron...

Tuurlijk, daar twijfel ik ook niet aan, maar ik twijfel ook niet aan de echtheid vd tijden. Nogmaals, als ze persé 'n Brit bovenaan willen hebben, moet je geen niet Britten uitnodigen. Ik zie de meerwaarde iig niet.

Wings

Citaat van: Kootje op 10 augustus 2013 - 10:04:37
Geloof ik niet in. Het is dan wel 'n Brits programma, maar wordt niet voor de Brit gemaakt. Het wordt in meer dan 60 landen uitgezonden en dan heb ik het nog niet eens over de eigen versies die sommige landen er nog naast hebben.

Top Gear wordt ook in Duitsland uitgezonden. Dat weerhoud hem echter niet om zijn ongezouten mening over Porsche tentoon te spreiden. Ergo, wereldwijd bereik maakt Jeremy écht niet anders dan hij is. De romantiek van het programma zit juist in de uitgesproken voorkeuren. Gekleurd met stijl! Zijn Brits hart heeft wel degelijk de overhand boven commercie.

CitaatDas nieuw voor mij. Volgens mij had Clarkson het aardig naar z'n zin toen Seb daar te gast was.

Volgens mij is toch algemeen bekend dat Jeremy [euhm, hoe zeg ik dat bescheiden...] niet pro-Duits is.

CitaatTuurlijk, daar twijfel ik ook niet aan, maar ik twijfel ook niet aan de echtheid vd tijden. Nogmaals, als ze persé 'n Brit bovenaan willen hebben, moet je geen niet Britten uitnodigen. Ik zie de meerwaarde iig niet.

Natuurlijk moet je niet-Britten uitnodigen om te bewijzen dat Britten sneller zijn dan de maatstaf van de autosport. Lijkt me geen hoger Wiskunde. Maar goed, ik begrijp de grondslag niet van deze discussie. Dat Webber hoger op het bord staat dan Vettel? Nou nou, poeh poeh. Ik zie daar meer de humor van in dan dat ik er überhaupt gewicht aan wil hangen. Het had mij meer verbaasd als Vettel bovenaan had gestaan. ;)

Franky R.

Citaat van: Wings op 11 augustus 2013 - 11:03:53


Natuurlijk moet je niet-Britten uitnodigen om te bewijzen dat Britten sneller zijn dan de maatstaf van de autosport. Lijkt me geen hoger Wiskunde. Maar goed, ik begrijp de grondslag niet van deze discussie. Dat Webber hoger op het bord staat dan Vettel? Nou nou, poeh poeh. Ik zie daar meer de humor van in dan dat ik er überhaupt gewicht aan wil hangen. Het had mij meer verbaasd als Vettel bovenaan had gestaan. ;)
Als Vettel bovenaan had gestaan bij TG, dan zou ik nooit meer naar dat programma kijken... ;D ;D ;D
;)

Kootje

1, Tsja, dat hij 'n hekel heeft aan Porsche, maakt hem en het programma nog niet ineens patriotisch. Mercedes is zeer geliefd, Jaguar kotst hij bijna uit. Daarnaast is Top Gear meer dan Jeremy Clarkson alleen. Richard Hammond loopt juist weg met Porsche en heeft weer niet zoveel met Ferrari, terwijl de meeste Britse merken door alle drie de heren niet echt gewaardeerd worden.

2, Pro- of anti-Duits is iets anders dan pro- of anti-Vettel. Jeremy zou anti-Vettel zijn volgens Jozef, en dat is wat nieuw is voor mij. Vettel noemde hij juist 'n "onduitse" Duitser, puur omdat Vettel de typisch Britse humor heeft en niet zo'n voorgeprogrameerde humorloze robot is. Dus ja ..... de gemiddelde Duitser kan (met humoristische ondertoon) "niet op z'n waardering rekenen", maar nee .... daar valt Vettel als "onduitse" Duitser dus net niet onder. 

3, Kan je ook geen gewicht aan hangen, simpelweg omdat de omstandigheden waaronder gereden werd totaal verschilden. Daarom had ik er ook niet raar van op gekeken als Webber ook sneller was geweest dan Hamilton. Zo was Barrichello al eerder sneller dan alle Britten op het bord, en was Vettel op zijn beurt weer sneller als hen. De discussie gaat dan ook niet over het feit dat Webber boven Vettel staat, maar of dit gemanipuleert is of niet. Als je dit dan manipuleert, waarom dan niet al op het moment dat 'n niet (semi-)Brit hun tijd rijdt?

Wings

Gezien wat het voor een publiciteit oplevert? Daarom. En dat is alles dat telt. Hoe graag mensen zien dat Webber sneller is dan Vettel en de laatst genoemde van zijn voetstuk aftettert, spat van jou reactie af. Of er nu wel of geen gewicht aan hangt, het is verdomd leuk! En dat voelen die mannen piek fijn aan. Even wat olie op dat vuur. En met succes. En die seconde wat men misschien eraf heeft moeten snoepen...who cares? Als je geen speelruimte wilt werk je wel met een officiële tijdswaarneming. Maar dan haal je meteen de angel uit het programma ben ik bang.

Franky R.

Citaat van: Wings op 11 augustus 2013 - 14:41:43
Gezien wat het voor een publiciteit oplevert? Daarom. En dat is alles dat telt. Hoe graag mensen zien dat Webber sneller is dan Vettel en de laatst genoemde van zijn voetstuk aftettert, spat van jou reactie af. Of er nu wel of geen gewicht aan hangt, het is verdomd leuk! En dat voelen die mannen piek fijn aan. Even wat olie op dat vuur. En met succes. En die seconde wat men misschien eraf heeft moeten snoepen...who cares? Als je geen speelruimte wilt werk je wel met een officiële tijdswaarneming. Maar dan haal je meteen de angel uit het programma ben ik bang.


Het klopt inderdaad dat TG enigszins gechargeerd is...Net als het gros van mijn artikelen voor GPPits.net..Weten jullie meteen waar ik soms mijn inspiratie vandaan haal, om soms met een in gif gedoopte pen te schrijven. :P :P :P
;)

Kootje

CitaatHoe graag mensen zien dat Webber sneller is dan Vettel en de laatst genoemde van zijn voetstuk aftettert, spat van jou reactie af.

Hoe kom je daar nu weer bij. Denk je echt dat het mij ook maar iets boeit dat Webber sneller was. Doet het echt niet hoor, want ik weet ook wel dat je hier geen verdere conclusies aan kunt verbinden en dat Vettel 80% vd tijd de snellere is. Het gaat mij erom dat jullie beweren dat men bewust ervoor gekozen heeft om Webber sneller te laten zijn dan Vettel en dat weiger ik te geloven. Als men op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden had gereden, dan was de kans klein geweest dat Webber ook sneller zou zijn geweest, maar zelfs dan was het niet onmogelijk gezien het feit dat hij dit in de F1 ook al vaak genoeg geweest is. Niet heel vaak, maar vaak genoeg om het niet meer als toevalstreffer te zien. De volle seconde die hij nu sneller was, waren dan hooguit 2 of 3 tienden geweest. Maar ja .... de ongelijke omstandigheden hé, daar ontkom je gewoon niet aan. En we weten als autosportliefhebber toch allemaal dat juist de omstandigheden grote invloed hebben op de racesnelheid en voor grote tijdsverschillen kunnen zorgen, of niet soms?   

Wings

#28
Natuurlijk boeit het je wat anders hing je er geen kilo's gewicht aan. En bleef je niet voetstappend volharden dat de tijden op het bord tot de feiten behoren. De rest vind het wel prima en lacht ermee. En bij die groep ga ik mij vervoegen. Het was mij een genoegen.

Wings

Citaat van: Franky R. op 11 augustus 2013 - 16:47:24
Het klopt inderdaad dat TG enigszins gechargeerd is...Net als het gros van mijn artikelen voor GPPits.net..Weten jullie meteen waar ik soms mijn inspiratie vandaan haal, om soms met een in gif gedoopte pen te schrijven. :P :P :P
;)

Herkenbaar aan de rode inkt? ;)