F1-Kalender 2014

Gestart door Gonzalo, 25 juli 2013 - 09:37:16

« vorige - volgende »

Gonzalo

Canada mag inderdaad niet verdwijnen, topcircuit! Het past gelukkig wel goed in de nieuwe ronde door Noord-Amerika met ook twee races in de VS.
Ik denk dat hij eerder zijn pijlen gaat richten op Zuid-Korea.

robbert

Zou toch liever Bahrein zien verdwijnen. Saai  circuit en ieder jaar miserie met de protestacties

Maikel0230

#2
We hebben dus momenteel 21 races op de kalender staan. Meneer Ecclestone heeft tegenover een Duitse krant bevestigd dat het seizoen 2014 slechts 20 races zal tellen. Met ander woorden er zal er dus eentje afvallen. De vraag is natuurlijk welke?

CitaatMister Ecclestone, Sie haben vor ein paar Monaten noch gemeint, dass eine Rückkehr der Formel 1 nach Österreich kein Thema sei. Was hat denn Ihre Meinung geändert?
BERNIE ECCLESTONE: Nichts Spezielles. Wir haben einfach irgendwann zu reden begonnen. Dann ist das alles konkreter geworden. Schauen Sie, Red Bull ist sehr gut für den Sport, sehr gut für die Formel 1. Bei Red Bull ist alles so professionell, qualitativ derartig hochwertig - ich denke, Red Bull wird einen sehr guten Grand Prix organisieren.

Aber Sie haben auch gemeint, vor allem die Hotelsituation rund um den Österreich-Ring sei der modernen Formel 1 nicht mehr gewachsen und daher auch nicht tragbar?
ECCLESTONE (lacht): Ich weiß, ich habe immer gesagt, dass wir hier zu wenig Betten haben. Aber es gibt jetzt ja einiges Neues, vielleicht kommt auch noch das eine oder andere dazu. Und Graz liegt ja auch nicht ganz aus der Welt. Also ich denke, unterm Strich sollte das ausreichen.

Seit Jahren zieht es die Formel 1 eher von Europa weg. Warum so ein Schwenk zurück?
ECCLESTONE: Es ist ja kein Neuland, daher auch kein Risiko. Wir haben in Österreicher immer fantastische Wochenenden verbracht.

Wie viele Grands Prix wird es denn nächstes Jahr geben? Was ist mit New York, mit Sotschi? Haben Sie nicht plötzlich zu viele Rennen?
ECCLESTONE: Wir werden 20 Rennen fahren, nicht mehr. Und wir werden in Österreich fahren. Alles andere weiß ich noch nicht. Bitte fragen Sie mich nach dem Sommer noch einmal.

Für wie viele Jahre wurde der neue Vertrag mit Österreich abgeschlossen?
ECCLESTONE (zögert etwas): Okay, für sieben Jahre.

Ik denk dat ik Sabai kan geruststellen want Spa heeft een contract tot en met 2015 dus die zitten nog safe. De gemakkelijkste die zou kunnen wegvallen is de Grand Prix van Amerika in New Yersey (Niet te verwarren met de Grand Prix van de Verenigde Staten in Austin). Er rust bij velen die de F1 volgen terechte twijfel of het project wel tot stand komt doordat het evenement al een jaar werd opgeschort van 2013 naar 2014.

Een ander kandidaat is natuurlijk Canada, Ecclestone is niet meer tevreden met de infrastructuur van de baan en geld van de Canadese overheid is er niet. De GP in Canada werd immers in 2009 al niet georganiseerd door exact dezelfde reden (althans zo meen ik het mij te herinneren, verbeter mij als dat niet zo was)

Bahrain staat natuurlijk ook ter twijfel door de protesten en overtredingen op mensenrechten maar dat is meer praat van de fans in plaats van Bernie. Ik denk dat die nog steeds stevig wordt betaald en niet van plan is deze GP te laten vallen.

Australië zou ook veilig moeten zijn maar de Overheid van het land knort al twee jaar de de "fee" die ze betalen voor de race veel te hoog is in vergelijking met de inkomsten. Het kan zijn dat de overheid daar de GP gewoon zelf stopzet al lijkt me dat nog niet snel te gebeuren.

Korea is natuurlijk een GP die we allemaal wel graag zouden zien verdwijnen (allé ik hoop dat ik daar niet alleen sta). In de 3 jaar dat we er gereden hebben heb ik nooit een gevoel gehad van wow, daar wil ik naar gaan kijken. Het feit dat ze er na het eerste jaar onmiddelijk schreeuwden om de "fee" naar omlaag te halen bevestigd mijn gevoelens, die zitten nog steeds niet financieel veilig.

Welke race zien jullie nog in gevaar komen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Ik denk dat je ze wel een beetje hebt Maikel. Misschien de GP van Duitsland nog, de Nurburgring die failliet is en Hockenheim waar het financieel ook niet lekker loopt. Maar Bernie zal Duitsland als belangrijk land niet willen laten vallen denk ik (al deed hij dat met Frankrijk wel).

Zuid Korea loopt niet, projectonwikkeling om het circuit komt ook niet van de grond. Het circuit ligt te afgelegen en Koreanse bedrijven lopen er nog niet warm voor. Als je dan niet meer betaald dan wordt het lastig.

Canada moet zeker blijven. Bahrein mag er van mij af, troosteloze ambiance. Maar goed daar zit oliegeld dus zal er waarschijnlijk nog wel voor langere tijd gereden worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Duitsland is megabelangrijk als groot autofabrikant en als thuisland van Mercedes. Als Ecclestone de F1 de nek om wilt draaien moet hij de Duitse GP laten vallen. Ik denk zelf dat het Korea of New Jersey wordt die afvalt. De een is een enorme flop en de ander zit nog altijd niet goed qua financiën.

Franky R.

Bahrein mag van mij afvallen. Anders kunnen we elke jaar wel wat schrijven over alweer onlusten wanneer de F1 in dat land aankomt... ::)


New Jersey gaat IMHO wel door, al lees ik nu dat het alweer is afgevallen voor 2014? De VS is nu eenmaal een enorm grote markt. China idem. Zuid-Korea was na 1 jaar al een puinhoop en doet mij persoonlijk niets. Als Hyundai nu eens een motor ging bouwen, maar nee. Dus je in mij een medestander, Maikel... ;)


Rusland is een groeiland, dus daar willen de fabrikanten en overige bedrijven wel zitten. India idem.


Ik zou Valencia eraf gooien. Doet niets voor de sport, IMHO. En zei Bernie niet dat er voortaan maar 1 GP per land zou worden gehouden?


Hongarije was leuk. Ben er twee keer geweest, maar nu? Duur land geworden en het is net Monaco, maar dan zonder muren... ::)


Singapore is in wezen een saai circuit, maar het is wel een nachtrace. Dus heeft het vooralsnog een bijzonder plekje op de F1-kalender.


Dus ik kom dan op Bahrein, Z-Korea, Valencia en Hongarije die van mij mogen wieberen. Bernie zou mij een baan moeten aanbieden, want ik los zijn problemen wel erg makkelijk op! ;D ;D ;D

Jehoentelaar

Hongarije is een geweldig bezochte race omdat er in deze periode altijd hordes toeristen in dat land zitten, en het is de enige GP in die hoek van Europa. Hongaren houden daarnaast ook wel van autosport, getuige hun buitenproportionele support aan Norbert Michelisz in het WTCC.

Maikel0230

@Jehoentelaar Tja, dat zou je eigenlijk ook een beetje moeten meenemen in je beoordeling, of er volk op af komt, doen veel mensen dus niet. Hongarije zit bomvol terwijl Korea nog niet eens halfvol is.  :P

@Franky, ik ben het volledig met je conclusie eens, alleen zijn we Valencia niet al kwijt? Ik last pas nog dat het circuit in verval geraakt is omdat er al meer als een jaar geen onderhoudswerken meer gebeurd zijn (de beurs is leeg daar).

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Valencia Franky? Ik dacht dat je die al had weggegooid!  ;)

Van mij mag Bahrein verdwijnen. Elk jaar hetzelfde liedje met die problemen. Zuid Korea mag ook wel verdwijnen.

Overigens had ik ergens gelezen dat de bouw in Sochi achterligt op schema of nu zelfs stil ligt. Miss geen Rusland dan?

Franky R.

Citaat van: Fabian op 25 juli 2013 - 13:59:41
Valencia Franky? Ik dacht dat je die al had weggegooid!  ;)

Van mij mag Bahrein verdwijnen. Elk jaar hetzelfde liedje met die problemen. Zuid Korea mag ook wel verdwijnen.

Overigens had ik ergens gelezen dat de bouw in Sochi achterligt op schema of nu zelfs stil ligt. Miss geen Rusland dan?
Huh? Vorig jaar werd Valencia verreden...toen won Alonso, dus ik ging ervan uit dat het dit jaar weer op stond? Ik heb geen nieuws gelezen over het wegvallen van Valencia...*Schaamt zich kapot*.... :-[

Maikel0230

Je eerste uitschuiver zolang ik hier aanwezig ben, niet slecht zou ik zeggen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Franky R. op 25 juli 2013 - 14:09:02
Citaat van: Fabian op 25 juli 2013 - 13:59:41
Valencia Franky? Ik dacht dat je die al had weggegooid!  ;)

Van mij mag Bahrein verdwijnen. Elk jaar hetzelfde liedje met die problemen. Zuid Korea mag ook wel verdwijnen.

Overigens had ik ergens gelezen dat de bouw in Sochi achterligt op schema of nu zelfs stil ligt. Miss geen Rusland dan?
Huh? Vorig jaar werd Valencia verreden...toen won Alonso, dus ik ging ervan uit dat het dit jaar weer op stond? Ik heb geen nieuws gelezen over het wegvallen van Valencia...*Schaamt zich kapot*.... :-[
Echt om te schamen dit Franky. Blijf maar een tijd lang in het hoekje staan om je te schamen!!!!!  ;) ;) ;) ;) ;)

Valencia is dit jaar van de kalender gedonderd. Zou misschien gaan rouleren met Barcelona, maar of dat het geval is weet ik niet. In ieder geval dit jaar geen GP van Valencia.

Edwin90

Waren heel lang verhalen dat het ging rouleren. Maar Barcelona trekt nu de keutel in en zegt jaarlijks te willen organiseren. Probleem.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 25 juli 2013 - 14:28:08
Je eerste uitschuiver zolang ik hier aanwezig ben, niet slecht zou ik zeggen.
Merci... :-*
;)

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 25 juli 2013 - 15:42:43
Waren heel lang verhalen dat het ging rouleren. Maar Barcelona trekt nu de keutel in en zegt jaarlijks te willen organiseren. Probleem.
Geen probleem. Geen Valencia meer, die zaten toch al in de financiële probleempjes.