is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Breaktest

Als je vraagt of zij zichzelf een topteam vinden, zullen zij de vraag eerder als een belediging opvatten dan dat je een eerlijk antwoord krijgt -
maar ja, dat moet je een team ook niet vragen - Williams vond zichzelf twee jaar geleden ook nog een topteam en anno nu subtopper.
Maar sinds het vertrek van Lewis (en maar roepen dat hij een onvergeeflijke fout maakte) is McLaren geen topteam meer.
Het laatste kampioenschap is alweer 15 jaar geleden en niets wijst erop dat dit de komende jaren anders wordt. 
De inboedel bestaat uit een ongeïnspireerd ontwikkelteam, een overjarig kampioen die over zijn top heen is en matig getalenteerd tweede rijder, die niet de indruk wekt komende jaren de kar te kunnen trekken. Er staat geen enkele topcoureur te trappelen om bij big Mac aan de slag te gaan.
De vraag is wat een topteam een topteam maakt moeten we wat mij betreft simpel houden: de rangorde op de constructeurslijst, en niet het budget of de historie.  En de ranglijst laat heel duidelijk een driedeling zien (stand voor Hongarije):
Topteams
1    Red Bull    250
2    Mercedes 183
3    Ferrari    180
4    Lotus    157

Middenmoters
5    Force India  59
6    McLaren        49
7    Toro Rosso  24

Losers
8    Sauber    7
9    Williams    0
10    Caterham 0
11    Marussia   0

Sabai

Mc Laren is voor mij wel een top team. Ze doen normaal gesproken altijd mee voor het kampioenschap. Dit is gewoon een minder jaar. En ze hebben er soms last van om op het moment supreme het voor zichzelf te verkloten.

Fabian

McLaren is nog steeds geen topteam. Dit jaar missen ze de snelheid zoals Ferrari dat ook wel eens een jaar heeft gehad. Een minder jaar maakt je niet meteen topteam af. Ik denk dat ze er volgend seizoen weer zullen staan!

rafael25

Hummmmmmm,
Als McLaren geen topteam is dan is Ferrari ook geen topteams is... hoe lang geleden heeft Ferrari geen COUREURSKAMPIOENSCHAP gewonnen, precies sinds 2007!!!!!! :)

robbert

Citaat van: rafael25 op 28 juli 2013 - 17:39:12
Hummmmmmm,
Als McLaren geen topteam is dan is Ferrari ook geen topteams is... hoe lang geleden heeft Ferrari geen COUREURSKAMPIOENSCHAP gewonnen, precies sinds 2007!!!!!! :)
ja inderdaad, naar mijn mening is ferrari ook geen topteam. Zoals ze maar een kwalificatiesnelheid hebben, hebben ze nu ook maar zo'n racesnelheid. Als je niet mee kunt met de teams die strijden om het podium, dan ben je geen topteam

Kootje

Als je puur naar het scorebord kijkt is McLaren geen topteam meer. Dit geld dan idd ook voor Ferrari. Maar ..... beide teams strijden bijna ieder jaar mee voor het podium, de zeges en de titels. Om 'n team dan meteen topteam af te laten zijn omdat ze nu 'n slecht jaar hebben, of omdat ze al 'n x-aantal jaar geen kampioen zijn geworden vind ik vrij kort door de bocht. Er is imo namelijk meer wat 'n team definieert als topteam. De staf, coureurs en faciliteiten spelen naast het meestrijden om de prijzen ook mee in die waardebepaling. En dan zijn McLaren en Ferrari toch echt nog steeds topteams. Williams daarentegen mag zich imo, en dat zeg ik met pijn in m'n hart, echt geen (sub)topteam meer noemen. Daarvoor is het te lang geleden dat ze 'n significante rol speelden in het WK en de staf en coureurs behoren ook al jaren niet meer tot de (sub)top. Geschiedenis alleen is niet genoeg, maar geeft teams als McLaren en Ferrari wel wat krediet. Krediet dat Williams helaas al heeft opgebruikt.

0634

load of crap, dit topic. Natuurlijk is McLaren een topteam. In al zijn gelederen. Dat ze dit jaar (even) niet winnen, doet daar bar weinig aan af.

Ik ga zometeen een topic openen: is Alonso nog wel een toprijder?

Kootje

Krijg je vrijwel dezelfde reacties.  ;D

0634

Precies. En is PSV nog wel een topclub? Of AC Milan? Of Chelsea?

En is Federer wel een toptennisser? Of is Barney wel een topdarter? Is Rossi een topcoureur?

Zoals ik al zei: load of crap.

Kootje

Tsja .... dat mag ik niet zeggen hé,  moet 't goede voorbeeld geven.  :-\

0634

Maar ik niet. Dus zeg ik t.

Sorry, maar ik vind dit soort dingen echt te gek voor woorden. Omdat een team een rotjaar heeft is het geen topteam meer terwijl het dat al decennia lang is? Kom zeg, wat een opportunisme.

Kootje


Jozef

Ongeïnspireerd ontwerpteam zou ik ook niet zeggen, aangezien ze in de laatste jaren bijvoorbeeld met de L-shaped sidepods kwamen, de F-duct, de lagere neus van vorig jaar, ... De meeste ontwerpen van McLaren werken goed.

Vorig seizoen hadden ze een grote rol in het kampioenschap kunnen spelen, als ze niet zo veel fuck-ups hadden gemaakt (mislukte pitstops en uitvalbeurten van Hamilton, het strippen van zijn kwalificatietijden terwijl hij de pole had in Spanje, ...). Eigen schuld misschien, maar shit happens.

De laatste constructeurstitel dateert van 1998 inderdaad, maar laat ons niet vergeten dat McLaren ook in 2007 de meeste punten pakte (en je gaat me echt niet vertellen dat die auto stiekem een zilveren Ferrari was).

Waar ik het wel mee eens ben, is dat er wat moet gebeuren met de invulling van de racestoeltjes. Maar dat kan ook waarheid worden voordat je het weet.


Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2013 - 18:48:53
Maar ik niet.

Forumregels gelden volgens mij voor iedereen?

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 18:58:56
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2013 - 18:48:53
Maar ik niet.

Forumregels gelden volgens mij voor iedereen?

Klopt, maar niet iedereen hoeft het goede voorbeeld te geven, daar ging het om.
Daarbij worden de forumregels hier al zolang ik hier actief ben met de losse pols gehanteerd.
En om Jeroen z'n uitspraak kan ik me iig niet druk maken.


En dan nu weer on-topic graag. ;)